Rock Werchter 2024

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
787
730
Toch ook al van meerdere bands in interviews mogen aanhoren dat Amerikaanse festivals echt slecht georganiseerd zijn in vergelijking met Europese.
 

daejim

Playlistbediener
15 nov 2018
39
9
Wat betreft Belgische bands verwacht ik The Bony King Of Nowhere, The Hickey Underworld, School is Cool, Soulwax en Milk Inc.
Ik vrees (persoonlijk dan) dat RW een terugkeer van Milk Inc. echt niet gaat laten links liggen, vooral gezien de verkoop van de concerten.

Edit, en geef Clouseau ook maar eens een vroeg slot. Dat verdienen ze eigenlijk wel! (Het slot van Xink en Compact Disk Dummies vorig jaar.)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.199
3.024
Fair enough. Kan ik inkomen.

Ik wil hier ook niet de grote RW-verdediger gaan uithangen. Werchter heeft heel veel minpunten, zeker als doorgewinterde festivalganger (in het buitenland ook) ligt Werchter line-upgewijs niet altijd meer in m’n straatje. Maar ik weet wel wat ik moet verwachten. Pulp of Lizzo als headliner? Dat gaan ze gewoon niet doen. De ene verkoopt te weinig tickets en de andere strookt niet met het doelpubliek dat ze willen bereiken.

Maar je kan niet zeggen dat voor hun doen teleurstellend programmeren. ‘t Is gewoon Werchter. Die lieten eens Nirvana voor wat het was omdat ze RHCP (toegegeven exclusief) konden boeken.

Het zou leuk zijn om eens een Tyler te headlinen, maar die tijd is gaan vliegen denk ik. Het doelpubliek diversifiëren is al niet gemakkelijk, en dat gaat het op Werchter al zeker niet zijn.

Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal rond de big bucks. Waarom zou een mastodont als Livenation zwaar inzetten op diversificatie als het op deze manier jaar na jaar uitverkoopt? Safe bet. Zo’n Roskilde is een vzw die eigenlijk die diversificatie als main target heeft gezet, nog meer dan het geld. Ja, dan ga je volledig anders een festival samenstellen.
Opnieuw: volledig eens met wat je hier schrijft!
Het is eerder een persoonlijke wens om ook zo'n vooruitstrevende major als Roskilde in België te hebben. Maar ik ga ook niet naïef zijn, ik besef dat Werchter nooit zoiets gaat worden.
Verder ook eens betreft 'teleurstellend programmeren'. Ik denk eigenlijk elk jaar wel dat Werchter quasi perfect boekt volgens wat zij willen bereiken, zelfs als het mijn ding niet is.

Since it was mentioned, I have to say Coachella is just about my least favorite festival in the entire world, and I've been three times. It's not even the influencer hell, the footprint is WAY too small for the number of stages, tons of noise pollution, the tents are aggressively overpacked, the set times are consistently shorter than other similar festivals, it's hot as hell, in the middle of nowhere, and the most expensive ticket.

In the list of overrated festivals, Coachella easily takes the trophy.
Oh yeah don't get me wrong: I think Coachella is terrible for a multitude of different reasons (just like a lot of American festivals). Just trying to fight the image that Coachella is nothing more than a party for influencers.
 
  • Leuk
Waarderingen: SonicSleuth

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
De terugkeer van Milk Inc is toch gepland voor volgend jaar in het sportpaleis. Zouden ze dan echt dat momentum willen verplaatsen naar RW?
Ik zie ze dan eerder in '25 op de line up staan eigenlijk...
 
  • Leuk
Waarderingen: daejim

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
153
178
Ik was nog even in de agenda van BMTH aan het kijken.

Op 21-6 staan ze op Southside en op 23-6 op Hurricane. Het lijkt me niet dat ze dan 22-6 op GMM zullen staan, waardoor alleen 20-6 over blijft. Maar dan is Tool al de headliner. Of BMTH moet genoegen nemen met sub headliner.

Is het wishfull thinking, of vergroot dit wel enigszins de kansen van BMTH op Werchter?
 
  • Leuk
Waarderingen: charl15

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
The Strokes zouden ook in 2020 met een grote naam co-headlinen. Alleen is die naam nooit gedeeld. Een The National zou daarvoor perfect passen bijvoorbeeld.

Maar soit...
Ik zou het al een sterke dag vinden met de KOL. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Er kan veel samen met The Strokes, zeker op Werchter. Het blijft een sterke boeking gezien de beperkte tours in het verleden, maar blijkbaar niet zo breed gedragen in kaart-verkoop.
 

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
59
37
Fair enough. Kan ik inkomen.

Ik wil hier ook niet de grote RW-verdediger gaan uithangen. Werchter heeft heel veel minpunten, zeker als doorgewinterde festivalganger (in het buitenland ook) ligt Werchter line-upgewijs niet altijd meer in m’n straatje. Maar ik weet wel wat ik moet verwachten. Pulp of Lizzo als headliner? Dat gaan ze gewoon niet doen. De ene verkoopt te weinig tickets en de andere strookt niet met het doelpubliek dat ze willen bereiken.

Maar je kan niet zeggen dat voor hun doen teleurstellend programmeren. ‘t Is gewoon Werchter. Die lieten eens Nirvana voor wat het was omdat ze RHCP (toegegeven exclusief) konden boeken.

Het zou leuk zijn om eens een Tyler te headlinen, maar die tijd is gaan vliegen denk ik. Het doelpubliek diversifiëren is al niet gemakkelijk, en dat gaat het op Werchter al zeker niet zijn.

Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal rond de big bucks. Waarom zou een mastodont als Livenation zwaar inzetten op diversificatie als het op deze manier jaar na jaar uitverkoopt? Safe bet. Zo’n Roskilde is een vzw die eigenlijk die diversificatie als main target heeft gezet, nog meer dan het geld. Ja, dan ga je volledig anders een festival samenstellen.
Niet helemaal juist ivm Nirvana. Die wilden dat jaar (1992 als ik me niet vergis) alleen op festivals spelen als ze zelf het programma mochten bepalen.
En de Peppers kwamen idd exclusief, maar waren eigenlijk de invallers voor The B 52's. De Schuer heeft toen hemel en aarde moeten bewegen om de Peppers te krijgen en toen zelfs Extreme een hoge spot moeten geven.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Ik was nog even in de agenda van BMTH aan het kijken.

Op 21-6 staan ze op Southside en op 23-6 op Hurricane. Het lijkt me niet dat ze dan 22-6 op GMM zullen staan, waardoor alleen 20-6 over blijft. Maar dan is Tool al de headliner. Of BMTH moet genoegen nemen met sub headliner.

Is het wishfull thinking, of vergroot dit wel enigszins de kansen van BMTH op Werchter?
Als ik het goed heb staan ze zaterdag in Dessel. Gaat al even de ronde.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
Wat als Linkin Park nu eens zou terug keren? Ik/men weet dat het nooit hetzelfde zal zijn zonder Chester, maar de band doet al enkele jaren nu wel hun best om nieuwe muziek uit te brengen. Ik zie die in de toekomst wel eens met tourplannen komen.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Wat als Linkin Park nu eens zou terug keren? Ik/men weet dat het nooit hetzelfde zal zijn zonder Chester, maar de band doet al enkele jaren nu wel hun best om nieuwe muziek uit te brengen. Ik zie die in de toekomst wel eens met tourplannen komen.
Welkom, net als Alice in Chains of the Prodigy

Voor elk wel een plek. Zij het niet meer bovenaan, maar daar zullen ze zelf ook wel genoegen mee nemen lijkt me.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
Welkom, net als Alice in Chains of the Prodigy

Voor elk wel een plek. Zij het niet meer bovenaan, maar daar zullen ze zelf ook wel genoegen mee nemen lijkt me.
Linkin park is toch echt wel een stuk groter als die andere namen en als ze weer touren zie ik er wel een hype om heen komen en ze headliner innemen
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Linkin park is toch echt wel een stuk groter als die andere namen en als ze weer touren zie ik er wel een hype om heen komen en ze headliner innemen
Klopt dat ze groter zijn, maar het ging me niet om groter. Het ging me om relevant aangezien ze de frontman missen. Van mij mogen ze allemaal aantreden op de plek die ze past. Alice in Chains zou overdag op de main kunnen lijkt me als Prophets of Rage ook 'gewoon' daar overdag staat.
Prodigy in de barn of na de main-hoofdact.
Headliner Linkin Park? hmmm moeilijk. Maar goeie combi met The Strokes ;) Deal
 
  • Leuk
Waarderingen: mart1234

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.181
1.648
Hier is een gek idee...

Wat als we een jaartje wachten en in 2025 een soort comeback van Linkin Park krijgen met Derrick Wimbley van Sum 41 als tweede vocalist om de zanglijnen van Chester te doen?

 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
Maar Linkin Park zonder Chester lijkt mij toch écht niet headlinerwaardig. Het was vorige keer mét hem al zeer povertjes.
Ik zeg ook niet dat het sowieso headlinerwaardig zal zijn dat zal aan de zanger liggen de rest van de band is gwn goed maar een comeback van zo'n band zal altijd wel veel mensen aanspreken lijkt mij
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
De laatste keer Linkin Park op Rock Werchter was helemaal niet povertjes, integendeel.

Maar zonder Chester kunnen ze niet headlinen volgens mij. Zeker niet.

Die nieuwe muziek die ze afgelopen jaar uitgebracht hebben was trouwens met vocals van Chester.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Povertjes? Daar zijn de meningen wel over verdeeld...
Ik vond het goed toen. Alleen was totaal niet weg van de 'hug-pit' ipv moshpit met die softe versie van Crawling. Bah.

Wat het meest bijzondere was; het was slechts enkele weken 2-3 ofzo voor Chester's dood. Daardoor heeft het concert toch wel flinke indruk achtergelaten denk ik. Ik had ze nooit eerder gezien, was al lang liefhebber en heb wel genoten. Het bleek de 1e en laatste keer deze show van ze samen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
Klopt dat ze groter zijn, maar het ging me niet om groter. Het ging me om relevant aangezien ze de frontman missen. Van mij mogen ze allemaal aantreden op de plek die ze past. Alice in Chains zou overdag op de main kunnen lijkt me als Prophets of Rage ook 'gewoon' daar overdag staat.
Prodigy in de barn of na de main-hoofdact.
Headliner Linkin Park? hmmm moeilijk. Maar goeie combi met The Strokes ;) Deal
Sterker Alice in Chains heeft daar al wel eens gestaan.

Edit in 2018.
Main Stage van 17:40 tot 18:40 uur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Breinaard en ChrisV

Gebruikers die dit onderwerp bekijken