Ik ben het eigenlijk wel eens met alles wat je hier zegt, in de zin van: alles is feitelijk correct. Ik denk dat je de spijker op de kop slaat ivm wat Werchter hun visie en doel is. Het probleem is dat er mensen zijn, waaronder ikzelf ook, die liever zouden zien dat Werchter juist meer zo'n opvoedende rol zou spelen. Tuurlijk, elke major is anders zoals je zegt, maar dat betekent niet dat we ze niet kunnen vergelijken of ze elkaar niet kunnen inspireren.
Ik denk dan ook niet dat Yannick per se wil zeggen dat RW zoals die andere festivals moet worden, maar gewoon wou aantonen dat er genoeg andere grote festivals zijn die minder recycleren en meer forward thinking zijn in hun programmering. En die festivals verkopen ook veel tickets. Het idee dat Werchter wel oudere rockheadliners moet boeken (met hier en daar een jongere gigantisch populaire headliner ertussen) of ze verkopen de boel niet uit, is hier heel hardnekkig en hoeft niet per se correct te zijn. Ik denk dat het anders kán, maar dat dat inderdaad niet de visie is van de organisatie. Hun goed recht, maar we mogen daar wel kritisch voor zijn.