Rock Werchter 2015 - Geruchten

ja, mooi. Op welke camping zijn de mooiste afterparty’s eigenlijk?
En on-topic, op welk tijdstip wordt er meestal iets gepresenteerd over de line-up?

Een vervanger in de laatste week voor Werchter wil je zo vroeg mogelijk bekend maken. Ik gok op morgenochtend

KISS zou een goede vervanger op zulke korte termijn zijn. Is een band die nog wel enigszins headline-waardig is. Is dus een betere optie dan een Triggerfinger ofzo. Denk ook dat veel Foo Fighter fans in ieder geval wel bekend zijn met KISS. Neemt niet weg dat mensen toch nog massaal hun tickets gaan verkopen.

Kiss zou gewoonweg geniaal zijn. Overgebruikt woord, maar toch: geniaal.

Ook even het rampscenario delen: ze zetten Oscar and the fucking Wolf op de main "omdat die nu superpopulair is", vlak voor Florence en ze zoeken iets anders voor in de Barn. Ik begin al te schudden bij die gedachte.

Kiss zou gewoonweg geniaal zijn. Overgebruikt woord, maar toch: geniaal.

Ook even het rampscenario delen: ze zetten Oscar and the fucking Wolf op de main “omdat die nu superpopulair is”, vlak voor Florence en ze zoeken iets anders voor in de Barn. Ik begin al te schudden bij die gedachte.
Als ze dan iets moois voor in The Barn hebben, is dat prima toch? ;-)

Gezien hun enorme show zou het een dikke vette pluim verdienen als de organisatie KISS weet over te halen. Mijn muziek is het niet, maar ben op zich wel benieuwd hoe ze het brengen. Overigens wel een grote kans dat ik voor SBTRKT even een uitstapje naar de KlubC doe...

Edit: de ticket omruilservice hadden ze verlengd tot vandaag 12:00 toch? Ik neem aan dat ze dan ruim voor die tijd wel het nieuwe schema bekend maken? Zodat mensen de tijd hebben om hun tickets alsnog via de site te verkopen?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/muziek/1.2371442

Geen Humo stand dit jaar. Hopelijk betekent dat niet dat de jaarlijkse Humo- boekjes er ook niet zijn. De timetable is handig en de uitlag bij elke artiest is hilarisch en handig om tijd te doden.

misschien toch Faith No More? Aangezien daar ook eerder al geruchten over waren. Past ook nog in het tourschema

de ticket omruilservice hadden ze verlengd tot vandaag 12:00 toch? Ik neem aan dat ze dan ruim voor die tijd wel het nieuwe schema bekend maken? Zodat mensen de tijd hebben om hun tickets alsnog via de site te verkopen?

Niet dus... :-|

Geen Humo stand dit jaar. Hopelijk betekent dat niet dat de jaarlijkse Humo- boekjes er ook niet zijn. De timetable is handig en de uitlag bij elke artiest is hilarisch en handig om tijd te doden.

Ik vond die Humo-beschrijvingen ook wel lachen, je had aan die bescrhijvingen helemaal niks, maar wel leuk vermaak als je veel te vroeg wakker bent. Ondertussen denk ik dat we nog wel even mogen wachten op de vervanger. WErchter plaatst net een update over de nieuwe toiletten. Ze zijn luxer op het terrein geworden. Of dat ook geldt voor de Hive weet ik niet

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

Ik vond die Humo-beschrijvingen ook wel lachen, je had aan die bescrhijvingen helemaal niks, maar wel leuk vermaak als je veel te vroeg wakker bent. Ondertussen denk ik dat we nog wel even mogen wachten op de vervanger. WErchter plaatst net een update over de nieuwe toiletten. Ze zijn luxer op het terrein geworden. Of dat ook geldt voor de Hive weet ik niet

Enkel op de weide blijkbaar.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

Ondertussen denk ik dat we nog wel even mogen wachten op de vervanger. WErchter plaatst net een update over de nieuwe toiletten. Ze zijn luxer op het terrein geworden. Of dat ook geldt voor de Hive weet ik niet

Ja maar ik kan me niet voorstellen dat ze vandaag GEEN update geven hierover. We zijn maandag. Overmorgen trekken er al duizenden festivalgangers naar het festival. Ik zou de facebookpagina in de gaten houden rond 4 uur.

:oops:
wat dacht ik dus, ik ga eens zoeken...
en heel enthousiast dacht ik zowaar 2 vervangers te hebben gevonden, Kiss en Ride.
...volgende keer maar eerst beter lezen...
http://www.rockwerchter.be/nl/praktisch/heen-weer/kiss-and-ride

Haha :) "we zijn maandag" inderdaad. En wij van maandag willen nu wel eens wat nieuws horen dat niet over toiletten gaat. Al doet dat nieuws mij misschien minder omdat k een man ben en urinoirs en bosjes altijd prima werken dus dan heb je alleen voor de grote boodschap zo'n ranzige dixie

Die toiletten zijn weer bewijs dat een festivalganger steeds meer luxe eist. Het is natuurlijk wel fijn maar niet iets waar ik veel waarde aan hecht.v

Die toiletten zijn weer bewijs dat een festivalganger steeds meer luxe eist. Het is natuurlijk wel fijn maar niet iets waar ik veel waarde aan hecht.v

Eens. Mij gaat het nog altijd om de muziek. Al die randverschijnselen zoals die Jupiler Stage, nieuw restaurant, nieuwe eetkraampjes, The Hive, nieuwe toiletten... kunnen mij eigenlijk gestolen worden.

Het gaat om de muziek zelf en hoe die kan beleefd worden. Schermen aan Barn/Klub C bijvoorbeeld zouden een groot pluspunt zijn.

Ik weet nu niet of het een goed teken is dat het zo lang duurt voordat RW met een vervanger komt voor de Foo's. Of ze zijn druk bezig en er komt een giga grote verrassing of ze houden ons aan het lijntje om een massale verkoop van de donderdagtickets te voorkomen.

Ik weet nu niet of het een goed teken is dat het zo lang duurt voordat RW met een vervanger komt voor de Foo’s. Of ze zijn druk bezig en er komt een giga grote verrassing of ze houden ons aan het lijntje om een massale verkoop van de donderdagtickets te voorkomen.
laatste tweet van KISS ziet er ook anders uit dan verwacht... European Tour ends tonight ?
#KISS 40th Anniversary European Tour ends tonight at @BCard_Center in Madrid. #KISSROCKSEUROPE

Ik weet nu niet of het een goed teken is dat het zo lang duurt voordat RW met een vervanger komt voor de Foo’s. Of ze zijn druk bezig en er komt een giga grote verrassing of ze houden ons aan het lijntje om een massale verkoop van de donderdagtickets te voorkomen.

Daarnet zeiden ze op Facebook dat ze nog niets konden zeggen omdat ze alle details eerst nog eens moeten dubbelchecken enzo. Kan niet lang meer duren dan.

Nu, dat doet me er meteen aan denken dat ze hoe dan ook in de uurregeling moeten schuiven, zelfs als ze een nieuwe headliner boeken. Niemand kan immers die 2,5 uur zomaar opvullen, dus dan ga je andere bands langer laten spelen of een kwartiertje later zetten. En dat betekent dan weer met 5 of 6 acts contracten gaan wijzigen, in aanvulling met het contract van de nieuwe act...

Dat laatste lijkt me stug. De kaarten zijn toch al verkocht, daar valt niets meer aan te veranderen. En of ze de teleurstelling nu vorige week of deze week bekend maken, maakt volgens mij niet veel uit qua aantal mensen dat er op de wei verschijnt (dan nog beter eerder bekend maken, zodat er voldoende tijd is om kaarten door te verkopen).

Enige dat ik me kan bedenken, is dat het nog steeds niet helemaal rond is met de vervanger of met de alternatieve tijden van andere acts... En als de geruchten kloppen dat er al iets geboekt is, kan volgens mij alleen de bevestiging van andere artiesten van hun nieuwe settijden de aankondiging afhouden.

Users who are viewing this thread