Rock Werchter 2015 - Geruchten

Ik zie weinig in Incubus eerlijk gezegd. Hun Belgische populariteit is een pak omlaag gegaan in de voorbije jaren: in 2012 kregen ze de Barn slechts 3/4 gevuld, en toen kon er 4.000 man minder in dan dit jaar. Denk dat je hen hoogstens voor een late namiddag op Main of hoog in de Barn kan boeken, en dan ben je op alle vlakken beter af met dEUS of Triggerfinger (goedkoper, praktischer, trekken meer volk).

Overigens merk ik net op Ticketmaster dat er bij de vrijdag 'last tickets' staat. Zo goed als uitverkocht festival dus.

Is gewoon een goede band met steengoede nummers toch, of hebben ze eens wat verkeerds gezegd?!

Als ze incubus boeken dan wordt Florence de headliner en incubus daaronder ergens ingepast. Florence is op dit moment veel populairder en op de weg naar boven.

<div class="d4p-bbt-quote-title">omroep Max wrote:</div>
Ik vind toch echt dat veel mensen hier door namen als Disclosure als vervanger van de Foo’s te noemen en Florence als hoofdact door te schuiven aan het feit voorbij gaan dat de Rock in RW door het wegvallen van de Foo’s wel heel magertjes vertegenwoordigd is. Heel veel (vaste) bezoekers van RW komen er dit jaar heel bekaait af met al de singersongwriters, dance acts en one day flies…..met afstand voor mij de magerste line-up in jaren. En ik vind dat niet als enige…het is niet totaal uitverkocht. Dat is echt al een tijd geleden.

Jij hebt hier precies enkel een account aangemaakt om over Werchter te klagen?

1) De namen die hier genoemd worden zijn de namen die een headlinespot kunnen invullen, momenteel in Europa zijn, en die vrij zijn op donderdag. Dan kijk je even niet meer naar genre, dan hoop je gewoon dat ze een naam kunnen strikken. Je bent precies wel erg selectief trouwens, want ik zie hier ook Triggerfinger, Blur, The Strokes, Black Keys, Incubus, The Who, … passeren als kanshebbers. Wat zijn die dan? Pop?

2) De hele ‘ROCK op Rock Werchter’ discussie is sowieso belachelijk. Het is maar een naam, nergens in de mission statements van RW staat dat ze zich hoofdzakelijk op rock richten. Rock is niet meer het alom dominerende genre anno 2015, deal with it.

3) Hoezo, totaal niet uitverkocht? De vrijdag was voor het FF-debacle de enige dag waar nog tickets voor te vinden waren, en dan waren ze nog niet zo wanhopig om en masse tickets weg te geven via allerlei wedstrijden (iets wat ze in het verleden wel deden bij matig verkopende dagen). En het is zoals Paddy hierboven al zegt: vergeleken met de concurrentie doet RW het absoluut niet slecht. Dit jaar is gewoon een matig jaar in zijn geheel, er is geen enkel major festival in Europa waar de lineup dit jaar niet ietwat ondermaats is.

Graag voordat je reageert goed lezen...ik zei "niet totaal uitverkocht" en niet "totaal niet uitverkocht" zoals jij mij quote.
Het is gewoon een feit dat het sinds jaren niet uitverkocht is en dat de verkoop ook niet bijzonder hard ging.
Gelijk heb je als je zegt dat het dit jaar bij alle festivals magertjes is.
En ik heb idd een account aangemaakt om op de FF discussie te kunnen reageren. Maar denk als dit je 15de RW op een rij wordt dat je dan ook wel iets zou mogen zeggen, toch?

Verwacht dat ze toch niet met een vervangende headliner komen maar gaan schuiven.

Dan stem ik voor Frank Turner & the sleeping souls als vervangende subheadliner☺️

Mijn huisgenoot en ik gaan voor het eerst naar Werchter. Weet iemand hoeveel bonnetjes je ongeveer nodig hebt voor avondeten et cetera?

Verwacht dat ze toch niet met een vervangende headliner komen maar gaan schuiven.

Dan stem ik voor Frank Turner & the sleeping souls als vervangende subheadliner☺️

Frank Turner kan niet, die speelt donderdag al elders.
Ik hoopte op afzeggen van Dotan en Turner ipv Dotan, maar dat kan ook niet want de zaterdag heeft hij al 3 gigs.

Mijn huisgenoot en ik gaan voor het eerst naar Werchter. Weet iemand hoeveel bonnetjes je ongeveer nodig hebt voor avondeten et cetera?

Ik overleef festivals op chickenburgers. Dat zijn 2 jetonnekes.
Maar... het grote geld gaat echt niet in het avondeten zitten ;-)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kasper wrote:</div>

Maar… het grote geld gaat echt niet in het avondeten zitten
icon_wink.gif

Klopt, maar de bierconsumptie (neem aan dat 1 bier = 1 bonnetje) is makkelijk uit te rekenen. Vraag me alleen af wat de maaltijden, en niet uitsluitend chickenburgers, kosten.

Stel je voor dat het eersvolgende bericht er één is waarin staat dat ook Ben Howard, Hozier en Dotan afzeggen. En die kans zit er in... Wat een nachtmerrie voor de organisatie dit jaar.

Godsamme wat speelt FIDLAR lekker, op dit moment live vanaf Best Kept Secret. http://www.npo.nl/live/npo-101

EDIT: hij is nu terug te kijken op 3voor12. http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/playerpage.WO_VPRO_1110846.html

Het probleem van FATM naar headliner promoveren is volgens mij vooral dat ze nooit groot genoeg zijn om volk weg te houden bij Elbow. Dat is een serieus veiligheidsrisico in mijn ogen.
Dus ofwel moeten ze met een fatsoenlijke headliner komen, of Elbow moet naar de main stage voor FATM en komen ze met een barn (sub)headliner.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Bartjuh1981 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kasper wrote:</div>

Maar… het grote geld gaat echt niet in het avondeten zitten
icon_wink.gif

Klopt, maar de bierconsumptie (neem aan dat 1 bier = 1 bonnetje) is makkelijk uit te rekenen. Vraag me alleen af wat de maaltijden, en niet uitsluitend chickenburgers, kosten.

De meeste dingen die voor een maaltijd door kunnen gaan (geen hele grote maaltijd, maar toch iets meer dan een snack: pasta/nasi/..) kosten 4 a 5 bonnen. Een frietje kost 2 bonnen (inclusief gratis saus).
Persoonlijk denk ik dat de maaltijden niet zo groot zijn, dus je kunt er makkelijk 4 per dag van wegwerken, maar ik kies dan toch liever voor het binnenhalen van de calorieën via de vloeibare boterhammen.

Laten we hopen dat er een fatsoenlijke headliner geregeld wordt. FATM is headliner onwaardig.

Ah, eten is dus gewoon typhus duur. Thanks.

Buiten het festivalterrein eten is ook nog een optie. Kun je in ieder geval in euro's afrekenen. Op het terrein zelf doen wij vooral snacken: frietje delen, loempiaatje halen...

Daar heb ik gelukkig geen kaartje van. Medelijden met de mensen die daar een duur kaartje voor hebben gekocht. K. West, goeiedag even

Users who are viewing this thread