<div class="d4p-bbt-quote-title">
omroep Max wrote:</div>
Ik vind toch echt dat veel mensen hier door namen als Disclosure als vervanger van de Foo’s te noemen en Florence als hoofdact door te schuiven aan het feit voorbij gaan dat de Rock in RW door het wegvallen van de Foo’s wel heel magertjes vertegenwoordigd is. Heel veel (vaste) bezoekers van RW komen er dit jaar heel bekaait af met al de singersongwriters, dance acts en one day flies…..met afstand voor mij de magerste line-up in jaren. En ik vind dat niet als enige…het is niet totaal uitverkocht. Dat is echt al een tijd geleden.
Jij hebt hier precies enkel een account aangemaakt om over Werchter te klagen?
1) De namen die hier genoemd worden zijn de namen die een headlinespot kunnen invullen, momenteel in Europa zijn, en die vrij zijn op donderdag. Dan kijk je even niet meer naar genre, dan hoop je gewoon dat ze een naam kunnen strikken. Je bent precies wel erg selectief trouwens, want ik zie hier ook Triggerfinger, Blur, The Strokes, Black Keys, Incubus, The Who, … passeren als kanshebbers. Wat zijn die dan? Pop?
2) De hele ‘ROCK op Rock Werchter’ discussie is sowieso belachelijk. Het is maar een naam, nergens in de mission statements van RW staat dat ze zich hoofdzakelijk op rock richten. Rock is niet meer het alom dominerende genre anno 2015, deal with it.
3) Hoezo, totaal niet uitverkocht? De vrijdag was voor het FF-debacle de enige dag waar nog tickets voor te vinden waren, en dan waren ze nog niet zo wanhopig om en masse tickets weg te geven via allerlei wedstrijden (iets wat ze in het verleden wel deden bij matig verkopende dagen). En het is zoals Paddy hierboven al zegt: vergeleken met de concurrentie doet RW het absoluut niet slecht. Dit jaar is gewoon een matig jaar in zijn geheel, er is geen enkel major festival in Europa waar de lineup dit jaar niet ietwat ondermaats is.