Rock Werchter 2015 - Geruchten

Ben Howard cancelt zijn show's dit weekend wegens een infectie, volgens facebook (https://www.facebook.com/benhowardmusic/posts/10152934906122393)
Het zou toch niet waar wezen?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Wessel wrote:</div>
doordat ik savonds nog een tentamen heb in Groningen.
Hoe kut kun je het hebben :p

Donderdag of vrijdagochtend is kutter
icon_razz.gif

Zaterdag nog kutter :cry: ik ga donderdag naar werchter, keer vrijdag terug om mijn laatste examen voor te bereiden en keer zaterdagmiddag terug :D

Hmm slecht nieuws van Ben Howard.. wil ik graag zien! Hopelijk is hij snel beter. Wat een boel afzeggingen dit jaar joh.

stel dat in slechtste geval Dotan en Howard ook moeten afzeggen
dat wordt nog wat met vervangers te zoeken

Gisteren postte stubru op zijn Facebook een artikel omtrent de nieuwe look van de festivalwei. Zo zien we nieuwe nww en de aankleding van de barn langs de buitenkant. Link posten gaat niet via smartphone. Sorry

Gisteren postte stubru op zijn Facebook een artikel omtrent de nieuwe look van de festivalwei. Zo zien we nieuwe nww en de aankleding van de barn langs de buitenkant. Link posten gaat niet via smartphone. Sorry

http://stubru.be/rockwerchter/eersteblikopdevernieuwdeweivanwerchter

there you go

We zullen toch voor het weekend nog wel uitsluitsel krijgen over de donderdag? Als ik een dagkaart zou hebben, zou ik toch graag wel willen beslissen of ik die nog wens te verkopen of niet... (daar heeft de organisatie natuurlijk lak aan, maar toch)

We zullen toch voor het weekend nog wel uitsluitsel krijgen over de donderdag? Als ik een dagkaart zou hebben, zou ik toch graag wel willen beslissen of ik die nog wens te verkopen of niet… (daar heeft de organisatie natuurlijk lak aan, maar toch)

Dit is wel een extreem geval maar maandag is inderdaad wel (te) laat eigenlijk. Veel mensen vertrekken 2 dagen later al naar het festival...

Vandaag nieuws zou kunnen eigenlijk. En zoniet, dan zullen ze deze keer wel een uitzondering kunnen maken om in het weekend te communiceren.

Ik vind toch echt dat veel mensen hier door namen als Disclosure als vervanger van de Foo's te noemen en Florence als hoofdact door te schuiven aan het feit voorbij gaan dat de Rock in RW door het wegvallen van de Foo's wel heel magertjes vertegenwoordigd is. Heel veel (vaste) bezoekers van RW komen er dit jaar heel bekaait af met al de singersongwriters, dance acts en one day flies.....met afstand voor mij de magerste line-up in jaren. En ik vind dat niet als enige...het is niet totaal uitverkocht. Dat is echt al een tijd geleden.

het is niet de beste line up nee, maar als je dan ook naar andere festivals kijkt, is het overal wat magertjes, vooral headliners zijn dit jaar schaars.
Al vind ik het dit jaar over de hele breedte wel aardig.
Nu hopen dat ze nog iets leuks kunnen regelen voor donderdag en hopen dat het weer een beetje mee gaat zitte.
Dan wordt het dit jaar gewoon weer een leuke editie :)
En dan maar hopen dat we volgend jaar wat mooiere namen kunnen verwachten als headliners

Ik vind het voor Werchter en alle fans erg jammer dat de Foo's hebben afgezegd. Zelf had ik ze niet op de planning staan omdat ik ze al eens gezien heb en ik Hot Chip en SBTRKT beide perse wil zien. Ik hoop daarom ook niet dat Florence verzet wordt of meer tijd krijgt...

Blur zou overigens nog wel een dikke knaller zijn maar ik acht de kans zeer klein. Toch denk ik dat er nog wel een andere act bekend gemaakt wordt, anders hadden ze het net als Glasto toch wel al bekend gemaakt als Florence headliner zou worden?

Editors zou ook nog een prima vervanging zijn. Ik hoop in ieder geval dat we snel meer nieuws krijgen!

Heb er sowieso enorm veel zin in, ook al is de line up wat minder sterk dan andere jaren, al had je dan ook meer overlap qua artiesten die ik allemaal wilde zien. M'n favoriete edities blijven nu 2008 en 2012.

Ik vind toch echt dat veel mensen hier door namen als Disclosure als vervanger van de Foo’s te noemen en Florence als hoofdact door te schuiven aan het feit voorbij gaan dat de Rock in RW door het wegvallen van de Foo’s wel heel magertjes vertegenwoordigd is. Heel veel (vaste) bezoekers van RW komen er dit jaar heel bekaait af met al de singersongwriters, dance acts en one day flies…..met afstand voor mij de magerste line-up in jaren. En ik vind dat niet als enige…het is niet totaal uitverkocht. Dat is echt al een tijd geleden.

Alleen de vrijdag is niet uitverkocht. Dus dat valt ook wel mee. Voor het eerst in jaren dat ik zoveel bands ga zien en ik ga juist voor de rockbands. Niet de beste line up van de afgelopen jaren, maar imo heeft RW in vergelijking met andere vergelijkbare festivals nog steeds de beste programmering.

Ik vind toch echt dat veel mensen hier door namen als Disclosure als vervanger van de Foo’s te noemen en Florence als hoofdact door te schuiven aan het feit voorbij gaan dat de Rock in RW door het wegvallen van de Foo’s wel heel magertjes vertegenwoordigd is. Heel veel (vaste) bezoekers van RW komen er dit jaar heel bekaait af met al de singersongwriters, dance acts en one day flies…..met afstand voor mij de magerste line-up in jaren. En ik vind dat niet als enige…het is niet totaal uitverkocht. Dat is echt al een tijd geleden.

Jij hebt hier precies enkel een account aangemaakt om over Werchter te klagen?

1) De namen die hier genoemd worden zijn de namen die een headlinespot kunnen invullen, momenteel in Europa zijn, en die vrij zijn op donderdag. Dan kijk je even niet meer naar genre, dan hoop je gewoon dat ze een naam kunnen strikken. Je bent precies wel erg selectief trouwens, want ik zie hier ook Triggerfinger, Blur, The Strokes, Black Keys, Incubus, The Who, ... passeren als kanshebbers. Wat zijn die dan? Pop?

2) De hele 'ROCK op Rock Werchter' discussie is sowieso belachelijk. Het is maar een naam, nergens in de mission statements van RW staat dat ze zich hoofdzakelijk op rock richten. Rock is niet meer het alom dominerende genre anno 2015, deal with it.

3) Hoezo, totaal niet uitverkocht? De vrijdag was voor het FF-debacle de enige dag waar nog tickets voor te vinden waren, en dan waren ze nog niet zo wanhopig om en masse tickets weg te geven via allerlei wedstrijden (iets wat ze in het verleden wel deden bij matig verkopende dagen). En het is zoals Paddy hierboven al zegt: vergeleken met de concurrentie doet RW het absoluut niet slecht. Dit jaar is gewoon een matig jaar in zijn geheel, er is geen enkel major festival in Europa waar de lineup dit jaar niet ietwat ondermaats is.

Welke theorie zingt nu eigenlijk het hardst rond?
Is Incubus een serieuze optie? Zou ik wel superblij mee zijn.
Weinig dat de FF kan doen vergeten maar het zou een goede stap in die richting zijn nietwaar!

Welke theorie zingt nu eigenlijk het hardst rond?
Is Incubus een serieuze optie? Zou ik wel superblij mee zijn.
Weinig dat de FF kan doen vergeten maar het zou een goede stap in die richting zijn nietwaar!

Als je hun tour schema zou bekijken, dan zie je dat ze komende weken in Amerika zijn

Users who are viewing this thread