Rock Werchter 2015 - Geruchten

Why not Editors? Nieuwe single gedropt en Werchter heeft Editors gered enkele jaren geleden. Ze kunnen nu eens iets terugdoen!

Kennelijk worden er al overal donderdagkaarten aangeboden, ook via de wachtlijsten. Tel daarbij op een deel van het Werchtergaand publiek dat met zijn combiticket pas op vrijdag op de wei aankomt (dat is elk jaar het geval en zal nu wel meer worden), dan zal het op donderdag toch wat rustiger zijn op de wei… En pp geef je al snel 50 euro uit op een dag Werchter aan eten etc. Stel dat er 5.000 man minder op donderdag komt vanwege de Foo Fighters, dat is toch ook gauw een omzet van €250.000 die ze mislopen.

Stel dat ze nog een mooie naam weten te strikken (wie dan ook en op wat voor manier dan ook) kun je toch wat extra man op de wei verwachten, plus een wat minder grote deuk in je reputatie.

Niet vergeten dat die dag de sterkste van deze editie blijft, zelfs als ze voor de goedkoopste oplossing gaan (Florence headliner met Triggerfinger of dEUS erbij). Een groot deel van die te koop aangeboden tickets zie ik nog wel opnieuw verkocht worden, desnoods aan veel lagere prijzen (die mensen moeten er uiteraard vanaf geraken dusja). Dus qua hoeveelheid volk op de wei gaat dat nog wel meevallen. Misschien 1.500 ontbrekend, en wat is dat op bijna 70.000 man?

En die reputatieschade is ook wat overroepen. Ze doen er duidelijk alles aan om nog iemand te vinden, in tegenstelling tot Glasto die meteen Florence promoveerden. De mensen moeten nog wat tot bezinning komen na dat bericht van twee dagen terug, maar over een maand is iedereen dat vergeten. En al helemaal als ze bvb een speciale early bird voor de FF-fans organiseren.

Editors lijkt me een mooie, waardige vervanging, gezien de tijd die ze hebben om een vervangende band te boeken.
Ondanks dat ze de laatste tijd 'vaak' op Werchter staan is het mijns inziens een garantie voor een energieke show. Frontman Tom probeert er altijd iets van te maken.

Kan hij misschien ook nog een live-performance doen van 'Singing Man' tijdens Magnus (hopen, hopen, hopen)

De tenten zouden overigens niet exact dezelfde grootte hebben qua capaciteit?
The Barn: 14.000 man
KluB C: 10.000 man

Bron: http://www.bouwenwonen.net/nieuwbouw/read.asp?id=37708&content=Veldeman-bouwt-nieuwe-tenten-voor-Rock-Werchter

Ik denk niet dat Editors komen, maar dat is puur mijn gevoel. Eerste show staat pas gepland voor oktober, dus waarschijnlijk hebben ze al een tijdje geen rehearsals meer gehad, er is bovendien vrij weinig tijd om een hele crew bij elkaar te krijgen.

Elbow zal wel naar de mainstage verhuizen.

En toch blijf ik stilletjes hopen op Blur. Dan krijgt de organisatie eeuwig respect van mij!

Weet iemand tot hoe laat je kan aankomen woensdagavond, wanneer je een XL ticket hebt? En rond welke tijd kwam de grootste menigte vorig jaar op de woensdag? Wij zijn van plan om rond half 3 weg te rijden uit omgeving Raalte.

Wanneer ze trouwens nog een internationale naam kunnen regelen, wat ik niet verwacht want ik gok op dEUS, zou dat eventueel nog best Disclosure kunnen zijn. Dat Elbow verhuist naar de mainstage om sub te zijn voor Florance en dat Disclosure The Barn gaat afsluiten. Zal niet de eerste keer zijn dat een dance act The Barn aandoet.

Weet iemand tot hoe laat je kan aankomen woensdagavond, wanneer je een XL ticket hebt? En rond welke tijd kwam de grootste menigte vorig jaar op de woensdag? Wij zijn van plan om rond half 3 weg te rijden uit omgeving Raalte.

Ik heb gemaild daarover, en je kan er gewoon altijd op sinds het geopend wordt. Ik kom zelf pas snachts aan doordat ik savonds nog een tentamen heb in Groningen. Dus geen probleem Heemstock ;)

Wanneer ze trouwens nog een internationale naam kunnen regelen, wat ik niet verwacht want ik gok op dEUS, zou dat eventueel nog best Disclosure kunnen zijn. Dat Elbow verhuist naar de mainstage om sub te zijn voor Florance en dat Disclosure The Barn gaat afsluiten. Zal niet de eerste keer zijn dat een dance act The Barn aandoet.

Je zou hier best wel eens gelijk in kunnen hebben. Dit is wel een oplossing waar je bij uit komt als je de beweegredenen van de organisatie meeneemt. Slim gedaan, maar je wordt dan ook niet zomaar de winnaar van de voorspel-wedstrijd :P

<div class="d4p-bbt-quote-title">Heemstock wrote:</div>

Ik heb gemaild daarover, en je kan er gewoon altijd op sinds het geopend wordt. Ik kom zelf pas snachts aan doordat ik savonds nog een tentamen heb in Groningen. Dus geen probleem Heemstock
icon_wink.gif

Thanks!! Dan komen wij rond uurtje of half 6 aan. Prima tijd.

Users who are viewing this thread