Rock Werchter 2015 - Geruchten

1 Blaudzun
2 Bring Me The Horizon
3 Kensington
4 Frank Turner & The Sleeping Souls
5 Death From above 1979
Belgische Joker: Van Jets

5 bands om voor mij de affiche nog te redden.

1 Blaudzun
2 Bring Me The Horizon
3 Kensington
4 Frank Turner & The Sleeping Souls
5 Death From above 1979
Belgische Joker: Van Jets

5 bands om voor mij de affiche nog te redden.

Reading & Leeds heeft een European festival exclusive op BMTH

Voor mij hoeft die affiche niet meer 'gered' te worden. Die ziet er eigenlijk wel goed uit.

Vergelijk die maar eens met pakweg Pinkpop of Pukkelpop. Of andere buitenlandse festivals als Sziget, Eurockéennes of Rock Am Ring. Werchter heeft gewoon de beste affiche van Europa voor iedereen die grote kleppers wil zien. De donderdag alleen al staan Chemical Brothers, Elbow, Foo Fighters en Florence - allemaal acts die op andere festivals gewoon een aparte headliner zijn.

Alleen Roskilde heeft een line up die ik hiernaast zou kunnen zetten, met headliners als (en Primavera, maar da's nog iets anders). Ik verwacht trouwens dat Glastonbury daar (volgende week?) los over zal buldozeren qua namen.

Namen die ik mis in België deze zomer: the Libertines, Blur, Paul McCartney, The Who (komaan, liever Robbie Williams op Classic dan een legendarische band op hun afscheidstour?), Beck, the Strokes en ook Kanye & Björk, ookal zijn die laatste twee niet echt mijn ding, ze verdienden wel een spot.

Wat ik nog als een mogelijkheidje zie is Jessie Ware trouwens. Nieuw album (las ik mij niet vergis) en staat op Isle of Wight en nog een festival rond die tijd. Nadien is er een gat tot juli...
Van mij mag ze komen :)

Andere acts die nog welkom zijn en mogelijk: Deah from above 1979 (de ontdekking voor mij van de laatste weken, ik kende ze nog niet), Wolf Alice, Stereophonics (alhoewel nog weinig bekend), Band of Skulls, Intergalactic Lovers en The van Jets. Voor de andere ca. 3 namen mogen ze mij verrassen!!

Wat ik nog als een mogelijkheidje zie is Jessie Ware trouwens. Nieuw album (las ik mij niet vergis) en staat op Isle of Wight en nog een festival rond die tijd. Nadien is er een gat tot juli…
Van mij mag ze komen
icon_smile.gif

Andere acts die nog welkom zijn en mogelijk: Deah from above 1979 (de ontdekking voor mij van de laatste weken, ik kende ze nog niet), Wolf Alice, Stereophonics (alhoewel nog weinig bekend), Band of Skulls, Intergalactic Lovers en The van Jets. Voor de andere ca. 3 namen mogen ze mij verrassen!!

Wat ik nog als een mogelijkheidje zie is Jessie Ware trouwens. Nieuw album (las ik mij niet vergis) en staat op Isle of Wight en nog een festival rond die tijd. Nadien is er een gat tot juli…
Van mij mag ze komen
icon_smile.gif

amai, ik deel die mening volledig
mijn Werchter zou compleet zijn met die namen!!

Peter Pan Speedrock zou ik ook nog wel leuk vinden ergens vroeg in de middag. Kans lijkt me klein. Al zijn ze aan het touren en hebben ze nog geen data in België.

Voor mij hoeft die affiche niet meer ‘gered’ te worden. Die ziet er eigenlijk wel goed uit.

Vergelijk die maar eens met pakweg Pinkpop of Pukkelpop. Of andere buitenlandse festivals als Sziget, Eurockéennes of Rock Am Ring. Werchter heeft gewoon de beste affiche van Europa voor iedereen die grote kleppers wil zien. De donderdag alleen al staan Chemical Brothers, Elbow, Foo Fighters en Florence – allemaal acts die op andere festivals gewoon een aparte headliner zijn.

Alleen Roskilde heeft een line up die ik hiernaast zou kunnen zetten, met headliners als (en Primavera, maar da’s nog iets anders). Ik verwacht trouwens dat Glastonbury daar (volgende week?) los over zal buldozeren qua namen.
Ik weet dat het niet het onderwerp is van dit forum, maar Rock Am Ring heeft toch een best goede line-up? Die Toten Hosen en Foo Fighters zijn prima headliners, en the Prodigy en Motörhead zijn denk ik ook niet slecht om als 3e en 4e grote naam te hebben. In de breedte staan er ook nog wel wat aardige namen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Voor mij hoeft die affiche niet meer ‘gered’ te worden. Die ziet er eigenlijk wel goed uit.

Vergelijk die maar eens met pakweg Pinkpop of Pukkelpop. Of andere buitenlandse festivals als Sziget, Eurockéennes of Rock Am Ring. Werchter heeft gewoon de beste affiche van Europa voor iedereen die grote kleppers wil zien. De donderdag alleen al staan Chemical Brothers, Elbow, Foo Fighters en Florence – allemaal acts die op andere festivals gewoon een aparte headliner zijn.

Alleen Roskilde heeft een line up die ik hiernaast zou kunnen zetten, met headliners als (en Primavera, maar da’s nog iets anders). Ik verwacht trouwens dat Glastonbury daar (volgende week?) los over zal buldozeren qua namen.

Ik weet dat het niet het onderwerp is van dit forum, maar Rock Am Ring heeft toch een best goede line-up? Die Toten Hosen en Foo Fighters zijn prima headliners, en the Prodigy en Motörhead zijn denk ik ook niet slecht om als 3e en 4e grote naam te hebben. In de breedte staan er ook nog wel wat aardige namen.

Ja, die hebben zeker toffe namen, vooral wat gitaarbands betreft. Maar naast Foo Fighters en Prodigy (die ook op RaR staan) heeft Rock Werchter nog veel meer grote kleppers met Florence & the Machine, Lenny Kravitz, Elbow, Noel, Muse, Pharrell, Kasabian, Chemical Bros en M&S. Zoveel kleppers (grote namen) heeft zelfs RaR niet.

St. Paul and The Broken Bones, Jack Garratt Magnus, Ryan Adams en De Jeugd van Tegenwoordig. Ook zijn de combitickets uitverkocht.

Van deze toevoegingen krijg ik het niet warm of koud (zeker gezien we St. Paul and The Broken Bones al wisten). Misschien zit er volgende week nog iets moois bij

Meh, van mijn persoonlijke wenslijst is uiteindelijk maar heel weinig meer op het affiche gekomen. Van die Primavera-naampjes zoals Brand New, Sun O))), Sun Kil Moon, Tyler, Viet Cong, The Replacements, Ariel Pink, Julian Casablancas, Run the Jewels, Sleater-Kinney, Ride, Interpol, Mac DeMarco hadden er wel wat meer mogen staan.

Toch, al met al ben ik behoorlijk tevreden met de lineup hoor. De namen die ik opzettelijk ga ontlopen zijn vrij beperkt gebleven (Dotan, Jessie J, John Newman, Pharrell Williams, Sam Smith, The Script). Ook vrij veel namen die ik graag ga zien, dus prima.

Ryan Adams wil ik toch echt wel eens zien. Dat is toch kwaliteit bij op de affiche. Magnus ook nog nooit gezien, welkom voor mij. Al blijft het voor mij spijtig dat dEUS thuis blijft.

Van mijn laatste wensrij (Johnny Marr, Mogwai, Stereophonics, Laurent Garnier) blijf ik toch op één naam hopen voor de laatste namenronde. Want volgende week zal het programma wel volzet zijn zeker?

Hahahah, dat zou wel mooi zijn inderdaad. Zou sowieso mooi zijn als ze Jessie J in KlubC gooien en niet op main stage, maar zal wel niet gebeuren helaas.

Hahahah, dat zou wel mooi zijn inderdaad. Zou sowieso mooi zijn als ze Jessie J in KlubC gooien en niet op main stage, maar zal wel niet gebeuren helaas.

Hoezo niet? Kesha stond toen ook in KlubC. Dus zie geen reden waarom Jessie J daar dan niet kan staan.

haha toch Magnus, zeker blij mee
Jeugd van tegenwoordig had voor mij niet gemoeten, erger ik mij wat aan maar op zaterdag meer als voldoende andere groepen om te bekijken

zouden ze een totaal van 80 namen voorzien? nog 5 erbij volgende vrijdag?

zondag mag er nog wel iets leuk bij, das de dag waar verschillende groepen tussen zitten die ik echt niet moet zien

Mooi, toch nog een naam op vrijdag die ik wil zien, Magnus! Ik wil die dag zeker Archive, Magnus, Death Cab For Cutie en Alt-J zien, hopelijk clashen die niet :-)

Nog 5-6 namen volgende week dus. Misschien ook de podiumindeling.

Ik ben wel blij met Ryan Adams. Weer een mooie naam op zaterdag. Zou mooi passen vlak voor Damien Rice in de Barn qua genre.

En ik vind de Jeugd van Tegenwoordig wel tof eigenlijk. Ze staan wel vrij hoog op de affiche.

En Magnus is ook wel nice.

Users who are viewing this thread