Rock Werchter 2015 - Geruchten

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Als ik mijn favo dagen moet kiezen: Donderdag – Zaterdag – Vrijdag – Zondag.

Ik ga voor
Zaterdag-Donderdag-Vrijdag-Zondag

Mumford & Sons zojuist ook met de nieuwe Megahit haha.
Terwijl Muse een puike plaat afgeleverd toch liever die meuk draaien. Oh maar wacht eens komende week geven ze kaarten weg voor hun show. Wat toevallig.

Daar was ik al bang, zat net ook te luisteren. Toen ik hoorde dat het de M&S week was wist ik hoelaat het was met die megahit. 3fm moet dus helpen om de goffertpark uit te laten verkopen

SBTRKT JAA! Verder zijn de namen wel prima. Eagles Of Death Metal en Marmozets wil ik erg graag zien.

Mogen we wellicht eens na gaan denken over welke clashes we zullen gaan krijgen.. wat voor een spot zou oscar and the wolf bijvoorbeeld krijgen op een dergelijke donderdag? Wat zal er tijdens Foo Fighters in Barn of Club C te zien zijn??

Nog eens een poging gedaan tot podiumverdeling. ik kom op zoiets:
Donderdag:

Main Stage: Marmozets – Eagles of Death Metal - Rise Against – Elbow - Florence and the Machine – Foo Fighters – Chemical Brothers
Klub C: ? - ? - Chet Faker - Jungle – SBTRKT - Hot Chip – Caribou
Barn: First Aid Kit – James Bay - Years & Years –?- Patti Smith - Oscar and the Wolf

Vrijdag:

Main: The Cat Empire - Balthazar – Of Monsters and Men -? - Ben Howard – Mumford and Sons - Pharell Williams
Klub C: Badbadnotgood – Ibeyi – Archive - ? - FKA Twigs - Damien Marley – Roisin Murphy
Barn: Kovacs - Gavin James - Kwabs - ? - Death Cab for Cutie - Alt-J

Zaterdag:

Main: ? - Royal blood – ? - ? Noel Gallagher high flying Birds - Lenny Kravitz – The Prodigy
Klub C: IloveMakonnen - Dotan – Kid Ink- ?- Hozier -? – Selah Sue - Sam Smith
Barn: Seibano Sey – Other Lives - Angus and Julia Stone - ? – The War on Drugs - Damien Rice

Zondag:

Main: Enter Shikari – The Vaccines - Counting Crows - ? - The Script - Kasabian - Muse
Klub C: Tove Lo – Gabriël Rios - Christine and the Queens – ? - ? – Jessie J - Die Antwoord
Barn: ? - Fink - Alabama Shakes - ? - ? - Ben Harper

Donderdag blijft huilen met de pet op in positieve zin. Alle Main Stage namen wil ik al zien en dan nog wat tent namen. Dat is een dik probleem.

Namen die ik nu toch nog wel verwacht zijn:
Death from above 1979 en Future Islands. Hier kunnen ze nu toch echt niet meer om heen?

Angus & Julia Stone zou denk ik ook wel op de main kunnen op de plek van Royal Blood en dan Royal Blood een plek omhoog. Zou wel fijn zijn als de zon dan schijnt, maar ze hebben een band achter zich staan en Rodrigo & Gabriela hebben afgelopen editie bewezen dat dat heel goed werkt

Main Stage: Marmozets – Eagles of Death Metal – Rise Against – Elbow – Florence and the Machine – Foo Fighters – Chemical Brothers
Klub C: ? – ? – Chet Faker – Jungle – SBTRKT – Hot Chip – Caribou
Barn: First Aid Kit – James Bay – Years & Years –?- Patti Smith – Oscar and the Wolf

Met deze donderdag zou ik prima kunnen leven. Enige echte dilemma wordt dan Foo's vs. Patty.

Zaterdag:

Main: ? – Royal blood – ? – ? Noel Gallagher high flying Birds – Lenny Kravitz – The Prodigy
Klub C: IloveMakonnen – Dotan – Kid Ink- ?- Hozier -? – Selah Sue – Sam Smith
Barn: Seibano Sey – Other Lives – Angus and Julia Stone – ? – The War on Drugs – Damien Rice

Zondag:

Main: Enter Shikari – The Vaccines – Counting Crows – ? – The Script – Kasabian – Muse
Klub C: Tove Lo – Gabriël Rios – Christine and the Queens – ? – ? – Jessie J – Die Antwoord
Barn: ? – Fink – Alabama Shakes – ? – ? – Ben Harper

Selah Sue en Sam Smith zijn sowieso Main Stage-namen. Selah Sue was in 2012 al sub in de Barn, Sam Smith speelde vorige maand in Vorst. Beiden zijn gewoon een pakje te groot voor KluB C. Hozier zie ik gezien zijn posities op andere festivals wel tussen TWOD en Damien Rice staan, eventueel TWOD als headliner KluB C (volgens de Festileaks-bron waren ze tentheadliner). En Die Antwoord krijgt Lotto Arena vol, dat zal ook minstens Barn zijn.

Namen die ik nu toch nog wel verwacht zijn:
Death from above 1979 en Future Islands. Hier kunnen ze nu toch echt niet meer om heen?

Future Islands staan ook in de buurt tijdens Pukkelpop, dus die kunnen ze gemakkelijk nog mislopen. En eerlijk gezegd zie ik DFA1979 ook eerder op Dour, Pukkelpop of Les Ardentes staan voor een volle tent dan op Werchter voor een halflege tent.

Zaterdag:

Main: ? – Royal blood – ? – ? Noel Gallagher high flying Birds – Lenny Kravitz – The Prodigy

Van mij mogen Stereophonics wel één van die twee vraagtekens invullen.

zul je straks zien dat er dan precies iets staat onder Florence dat ik ook niet wil zien....

Angus & Julia Stone zou denk ik ook wel op de main kunnen op de plek van Royal Blood en dan Royal Blood een plek omhoog. Zou wel fijn zijn als de zon dan schijnt, maar ze hebben een band achter zich staan en Rodrigo & Gabriela hebben afgelopen editie bewezen dat dat heel goed werkt

Werchter posste zelf een filmpje van Angus and Julia en meldde dat ze in de Barn staan (kan plotsveranderen natuurlijk, maar zie het iet zo snel gebeuren) --> al kan ik wel leven met je argument!

Selah Sue op de Main zie ik echt niet gebeuren trouwens.

Zaterdag:

Van mij mogen Stereophonics wel één van die twee vraagtekens invullen.

Laat ons hopen. Het zou ook goed kunnen. Dat is zo een semi grote naam die ze nog tot op het laatst kunnen houden om niet met enkel kleine dignen uit te pakken.

Om maar mee te doen: Donderdag - zondag - zaterdag - vrijdag voor mij :-)

Als zondag wordt: Enter Shikari - Vaccines - Counting crows - Script - Kasabian - Muse, dan blijf ik lekker een hele dag voor de mainstage plakken. Ik hoop dat Counting Crows niet gaan clashen met Muse of Kasabian, dat zou echt wel verkeerd zijn!

Voor de rest hoop ik de vrijdag ergens op TWOD op de main ... Ik wil zowel Noel Gallagher als Lenny Kravitz graag zien, bij clash met The Prodigy zou ik dan toch voor TWOD gaan (Prodigy toch al vaak genoeg gezien).

Voor de rest denk ik niet zoveel keuzes te moeten gaan maken. Buiten de eerste dag dan, dat wordt nog moeilijk!

Enkele namen die ik nog verwacht:

- Disclosure: Werchter is hun enige festivaloptie aangezien Pukkelpop niet van grote herhalingen houdt, en als die nieuwe plaat er voor de zomer is gaan ze Belgie toch niet overslaan zeker?
- Modest Mouse: Hebben nog een annulering goed te maken, zijn afgeschreven voor Les Ardentes/Dour en voorlopig geen teken dat ze tijdens Pukkelpop in Europa zitten
- James Blake: Plaat voor deze lente, en bij vorige platen altijd op Werchter gepasseerd. Al zie ik daar ook een stunt in zitten voor Dour.
- Sheppard: Hitje op commerciele radio, staan op zusterfestival Main Square.
- Kodaline: Eveneens op Main Square.
- Incubus: Heb ze eerder genoemd als headliner voor Dour, maar voorlopig is hun laatste tourdatum halverwege juni, dus dat is wat veraf voor Dour en interessanter voor RW. En EODM vandaag hebben bewezen dat namen die we al van oktober zien aankomen soms pas in maart aangekondigd worden.
- Wolf Alice: Huidig voorprogramma van Alt-J, dat toevallig op vele festivals op dezelfde dag als Alt-J staat. Lees: package deal.

Qua Belgen verwacht ik niet veel meer eigenlijk. Voorgaande edities hebben uitgewezen dat er flink wat minder Belgische acts staan als de vvk ruk loopt, zoals dit jaar dus. Misschien nog een Goose, Van Jets of Intergalactic Lovers, naar de grotere Belgische namen toe dus.

– Incubus: Heb ze eerder genoemd als headliner voor Dour, maar voorlopig is hun laatste tourdatum halverwege juni, dus dat is wat veraf voor Dour en interessanter voor RW. En EODM vandaag hebben bewezen dat namen die we al van oktober zien aankomen soms pas in maart aangekondigd worden.

Incubus zou mooi zijn, maar waar zet je ze dan neer? Barnheadliner op zondag? Zou het klote vinden als ze clashen met Muse..

Kon even niet voor me halen welke band Future Islands ook al weer was, tot ik ze op ging zoeken... David Letterman - Future Islands: "Seasons (Waiting On You)": https://youtu.be/1Ee4bfu_t3c < daar kende ik het dus van, wauw ...

Users who are viewing this thread