<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div>
Ik zeg toch niks over hun muziek. Oasis is ook best aardig, maar de enige reden dat Noel zo hoog staat is omdat hij in Oasis zat. Kansloos om dat als sub te hebben imo.
Dat is logisch, met Oasis wereldhits gehad, die hij zelf ook speelt, en ook solo twee goede albums gemaakt. Het is logischer dan Placebo als sub, die hebben geen wereldhit gehad. (niet dat ik iets tegen Placebo heb ofzo, maar toch)
Moet je een wereldhit gehad hebben om een hoge spot te krijgen op een festival dan? Placebo heeft met Meds en Without You I’m Nothing twee klassiekers op zak, daarnaast verdienen zij met zo’n oeuvre en livereputatie gewoon een hoge plek. Ik snap wat Black Lies bedoeld, veel mensen die bij hem gaan kijken zullen vooral hopen op Wonderwall en Dont Look Back in Anger. Ik heb daar geen problemen mee, maar Noel heeft zo’n hoge spot wel te danken aan zijn Oasis successen. Die twee soloplaten zijn namelijk niet slecht maar waren ook niet baanbrekend.
Ik ga Noel wel even op BKS bekijken, als het bevalt pak ik hem Werchter ook wel mee.
"Pure morning" is denk ik de grootste hit van placebo?
Voor een plek als sub zijn bekende nummers wel een aanrader.