Rock Werchter 2015 - Geruchten

Ik vind ook dat Noel Gallagher te hoog staat hoor. Die man die had gewoon een plek voor de sub moeten staan, ook al vind ik hem super. Ben er erg blij mee dat hij er staat, maar hij had gewoon een plek lager gemoeten. Vind dat overigens wel een dingetje dit jaar, dat artiesten te hoog staan. Dat vind ik namelijk ook van Die Antwoord, Oscar And The Wolf, Lenny Kravitz, Alabama Shakes, Counting Crows, Rise Against en nog een aantal. Niet dat ik het geen goede artiesten vind, maar bij vele vind ik dat ze wel erg veel op het affiche zijn gestegen. Want zeg nou zelf, waar heeft Alabama Shakes dat aan verdient. Die hebben nou niet echt veel relevante dingen gedaan sinds het 2012 optreden van ze. Goed bandje hoor, maar zoals ze op de website staan vind ik ze te hoog geklasseerd.

Ik vind ook dat Noel Gallagher te hoog staat hoor. Die man die had gewoon een plek voor de sub moeten staan, ook al vind ik hem super. Ben er erg blij mee dat hij er staat, maar hij had gewoon een plek lager gemoeten. Vind dat overigens wel een dingetje dit jaar, dat artiesten te hoog staan. Dat vind ik namelijk ook van Die Antwoord, Oscar And The Wolf, Lenny Kravitz, Alabama Shakes, Counting Crows, Rise Against en nog een aantal. Niet dat ik het geen goede artiesten vind, maar bij vele vind ik dat ze wel erg veel op het affiche zijn gestegen. Want zeg nou zelf, waar heeft Alabama Shakes dat aan verdient. Die hebben nou niet echt veel relevante dingen gedaan sinds het 2012 optreden van ze. Goed bandje hoor, maar zoals ze op de website staan vind ik ze te hoog geklasseerd.

Rise Against is anders wel één van de grootste namen uit de punkwereld. Het kan zijn dat het niet je smaak is, maar ik denk dat er haast geen mensen zijn die van punk houden en Rise Against niet kennen. Ze staan als 6e grootste artiest op de donderdag; dat kan ik dus met geen mogelijkheid te hoog noemen.
Bovendien vind ik dat de Counting Crows o.b.v. van hun monstergrote hits (die pakweg 3 nummertjes) ook zeer zeker wel hun 6e plek (in orde van grootte) op de zondag rechtvaardigen.

NOFX kan enkel nog op donderdag en op vrijdag --> vanaf zaterdag in de UK voor serie shows. Mijn hoop op dat ze komen vermindert met de gedachte dat ze dan waarschijnlijk op de donderdag gepropt zouden kunnen worden omdat ze vrijdag richting UK zouden trekken... :p

NOFX kan enkel nog op donderdag en op vrijdag –> vanaf zaterdag in de UK voor serie shows. Mijn hoop op dat ze komen vermindert met de gedachte dat ze dan waarschijnlijk op de donderdag gepropt zouden kunnen worden omdat ze vrijdag richting UK zouden trekken… :p

Zou een prima naam zijn om op vrijdag de main te openen. Kunnen ze daarna op de bus naar Engeland.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomus wrote:</div>
NOFX kan enkel nog op donderdag en op vrijdag –> vanaf zaterdag in de UK voor serie shows. Mijn hoop op dat ze komen vermindert met de gedachte dat ze dan waarschijnlijk op de donderdag gepropt zouden kunnen worden omdat ze vrijdag richting UK zouden trekken… :p

Zou een prima naam zijn om op vrijdag de main te openen. Kunnen ze daarna op de bus naar Engeland.

Tja, dat lijkt me toch niet te gaan gebeuren. Te groot om main te openen, ook dat.

Denk dat we sowieso wel klaar zijn met de grote namen nu.

Nou, als tweede naam dan. :roll:

NOFX is een legendarische punknaam, maar zou op Werchter gewoon in de middag op de main staan. Zo'n soort naam kan er nog prima bijzitten. Zeker omdat RW iedere vrijdag een plukje bekend maakt, verwacht ik dat ze nog wel iets achter de hand hebben.

Nou, als tweede naam dan.
icon_rolleyes.gif

NOFX is een legendarische punknaam, maar zou op Werchter gewoon in de middag op de main staan. Zo’n soort naam kan er nog prima bijzitten. Zeker omdat RW iedere vrijdag een plukje bekend maakt, verwacht ik dat ze nog wel iets achter de hand hebben.

Maar het is wat Gloeilamp hier ooit zei: qua punk moet je eerder bij de (commerciele) poppunk gaan kijken, af en toe een package deal (zoals Trash Talk) als uitzondering. Zo'n NOFX zal sowieso een beter publiek vinden op Pukkelpop of Dour, en het is nu ook geen band die voor het allergrootste gaat.

Het zou wel de bom zijn (voor mij persoonlijk dan) mocht NOFX komen. Ik zie het alleen niet gebeuren, gewoon to much punk (lees underground) voor Werchter.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Luud wrote:</div>

Rise Against is anders wel één van de grootste namen uit de punkwereld. Het kan zijn dat het niet je smaak is, maar ik denk dat er haast geen mensen zijn die van punk houden en Rise Against niet kennen. Ze staan als 6e grootste artiest op de donderdag; dat kan ik dus met geen mogelijkheid te hoog noemen.
Bovendien vind ik dat de Counting Crows o.b.v. van hun monstergrote hits (die pakweg 3 nummertjes) ook zeer zeker wel hun 6e plek (in orde van grootte) op de zondag rechtvaardigen.

Dat Rise Against niet mijn smaak zou zijn heeft hier niets mee te maken, want ben enorm fan van Rise Against. Maar het was mijn fout inderdaad om die te noemen want zie nu dat op het affiche van 2012 dat ze ongeveer even hoog stonden. Dacht dat die ook vrij veel gestegen waren maar dat is dus niet.

Counting Crows vind ik dan nog wel onterecht. Zeker ze hebben een aantal wereldhits gehad. Maar toch vind ik die groep wel wat verleden tijd. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze goed. Maar toch vind ik ze vrij hoog staan voor een groep die de top van hun populariteit al lang achter zich heeft liggen.

Ik verwacht (of liever gezegd hoop) nog dat St. Vincent zal komen.
Ze staat 1 juli in Paradiso in Amsterdam, dus in de buurt wanneer Werchter plaats heeft.

Want zeg nou zelf, waar heeft Alabama Shakes dat aan verdient. Die hebben nou niet echt veel relevante dingen gedaan sinds het 2012 optreden van ze. Goed bandje hoor, maar zoals ze op de website staan vind ik ze te hoog geklasseerd.

Alabama Shakes is een geweldige liveband. Die denk ik weer een mooi album gaan droppen dit jaar.
Verder moet je vooral kijken naar welke namen er onder de namen staan die je te hoog vind staan, Ik zie bijvoorbeeld niet echt een naam onder Alabama Shakes staan die er boven zou moeten staan. The Vaccines zijn best afgezwakt sinds dat geweldige debuut en Fink is ook nooit een grote naam geweest.

Denk dat de meeste namen die je te hoog vind staan een kwestie zijn van een te kort aan grotere namen. Alleen Oscar & The Wolf staat los van dat heel erg hoog. Maar het lijkt me duidelijk waarom, de man is de koning in België.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomus wrote:</div>

Het zou wel de bom zijn (voor mij persoonlijk dan) mocht NOFX komen. Ik zie het alleen niet gebeuren, gewoon to much punk (lees underground) voor Werchter.

Ik heb toch wel ontoegankelijkere namen op Werchter zien staan. Maar goed, laten we hopen dat de organisatie ze wel weet te strikken. Southside / hurricane delen veel namen met RW, laat deze er ook maar bij zitten.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Luud wrote:</div>
Want zeg nou zelf, waar heeft Alabama Shakes dat aan verdient. Die hebben nou niet echt veel relevante dingen gedaan sinds het 2012 optreden van ze. Goed bandje hoor, maar zoals ze op de website staan vind ik ze te hoog geklasseerd.

Alabama Shakes is een geweldige liveband. Die denk ik weer een mooi album gaan droppen dit jaar.
Verder moet je vooral kijken naar welke namen er onder de namen staan die je te hoog vind staan, Ik zie bijvoorbeeld niet echt een naam onder Alabama Shakes staan die er boven zou moeten staan. The Vaccines zijn best afgezwakt sinds dat geweldige debuut en Fink is ook nooit een grote naam geweest.

Denk dat de meeste namen die je te hoog vind staan een kwestie zijn van een te kort aan grotere namen. Alleen Oscar & The Wolf staat los van dat heel erg hoog. Maar het lijkt me duidelijk waarom, de man is de koning in België.

Daar heb je zeker gelijk in. Mij hoor je niet klagen over de kwaliteit van Alabama Shakes of enkele namen eronder zoals Fink & The Vaccines. Maar toch zit er naar mijn mening dit jaar een grotere kloof tussen kleine en grotere namen dan andere jaren. Maargoed we krijgen ook nog een aantal namen... En ik ben nu ook zeker niet ontevreden ofzo.

Nofx staat nog steeds op mijn whishlist. Evenals Primus beide touren. Maar ik ben bang dat het bij wensen blijft wat werchter betreft.

Toch wel (zeer) blij dat we geen Robbie Williams of Kanye West gekregen hebben!

Robbie Williams kan ik dan nog wel enigszins apprecieren (maar liever niet als headliner :P), maar die Kanye vind ik echt een afschuwelijke artiest/man

Users who are viewing this thread