Rock Werchter 2015 - Geruchten

Ik denk dat er ook een kans is dat er nog iets moois op de vrijdag kan komen.
Zou alleen niet weten wat...
Ik zag dat seasick steve rond werchter tourt, zou ook leuk zijn als hij weer komt.
Toch hoop ik ook nog stiekem op incubus en wat harders a la mastodon

We’re running low on combi tickets, Saturday tickets and Sunday tickets! Now’s the time to get yours if you don’t want to miss out on #RW15!

Wanneer er de voorgaande een zelfde bericht werd uitgebracht door rockwerchter waren de kaarten dan echt bijna op of duurde het dan altijd nog even voor het uitverkocht raakte?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
We’re running low on combi tickets, Saturday tickets and Sunday tickets! Now’s the time to get yours if you don’t want to miss out on #RW15!

Wanneer er de voorgaande een zelfde bericht werd uitgebracht door rockwerchter waren de kaarten dan echt bijna op of duurde het dan altijd nog even voor het uitverkocht raakte?

Het was nu niet da dag nadien uitgeput, maar ook niet zo heel veel nadien. Het is namelijk moeilijk te zeggen hoeveel er nog zijn exact.

Vorig jaar smeten ze met de berichten van dat het bijna uitverkocht was. nu ging hij gewoon trager, maar wees maar zeker dat ze er geen 10 000 meer zullen hebben hoor op dit moment.

Om er een getal op te proberen plakken: Ik geef het nog een week tot 2 weken maximum (eind maart zijn de combi's op)

Wanneer ze aankondigen dat het bijna uitverkocht is, duurt het meestal nog een dag of 2 a 3 voor er ook daadwerkelijk geen kaartjes meer verkrijgbaar zijn. Had ik een tijdje terug opgezocht hoe dat voor de vorige drie jaren was althans.

Wanneer ze aankondigen dat het bijna uitverkocht is, duurt het meestal nog een dag of 2 a 3 voor er ook daadwerkelijk geen kaartjes meer verkrijgbaar zijn. Had ik een tijdje terug opgezocht hoe dat voor de vorige drie jaren was althans.

Duurt meestal inderdaad niet lang meer dan!

Ik ben erg benieuwd naar de ´clashes´. Er staan voor mij dit jaar veel leuke acts in de tenten. SBTRKT, Oscar and the Wolf, Selah Sue, the War on Drugs, Alt-J etc. Ik ga er in elk geval van uit dat zij niet op main staan. Wat zou tegelijkertijd zijn vraag ik me af!

Hier nog een overzichtje van de afgelopen jaren van het moment dat de combitickets uitverkocht waren:

2009: 5 april (Oasis, Coldplay, KOL, Metallica)
2010: 29 maart (Muse, Green Day, Rammstein, Pearl Jam)
2011: 30 juni (Linkin Park, KOL, Coldplay, Iron Maiden)
2012: 30 maart (the Cure, Pearl Jam, Editors, RCHP)
2013: 17 mei (Green Day, Blur, Rammstein, Editors)
2014: 18 februari (Metallica, Arctic Monkeys, Pearl Jam, KOL)
2015: maart? (Foo Fighters, Mumford & Sons, Lenny Kravitz, Muse)

Verkoop dit jaar is dus niet trager dan normaal. Alleen vorig jaar was relatief snel uitverkocht.

edit: foutje gemaakt met overtypen. :oops: In 2012 sloot idd RHCP af.

Hier nog een overzichtje van de afgelopen jaren van het moment dat de combitickets uitverkocht waren:

2012: 30 maart (the Cure, Pearl Jam, Editors, Muse)

Verkoop dit jaar is dus niet trager dan normaal. Alleen vorig jaar was relatief snel uitverkocht.

In 2012 stonden de RHCP toch ipv Muse?

Iets volledig anders - Muse heeft nu twee optredens gegeven in Maart, maar vind de setlist behoorlijk tegenvallen. Niet zo zeer van de nummers, die selectie is best oké, maar wel van het aantal nummers. 16 songs is zeker naar Muse normen toe, echt niet veel. Hopelijk wordt de setlist wat langer op Werchter...

Setlist van 16 maart:
Psycho
Uno
Bliss
Interlude
Hysteria
Plug In Baby
Hyper Music
Stockholm Syndrome
Agitated
Starlight
Supermassive Black Hole
Uprising
Knights of Cydonia

Encore:
Animals
Time Is Running Out
Reapers

2009 idem, want de kaartenverkoop begon toen begin februari. Dus eigenlijk klopt het ook niet dat 2014 het record draagt.

Nuja, het is ook best relatief. Met Foo Fighters en Muse op dezelfde affiche zou je het toch iets sneller verwachten. Zeker die dag van Muse dan.

Iets volledig anders – Muse heeft nu twee optredens gegeven in Maart, maar vind de setlist behoorlijk tegenvallen. Niet zo zeer van de nummers, die selectie is best oké, maar wel van het aantal nummers. 16 songs is zeker naar Muse normen toe, echt niet veel. Hopelijk wordt de setlist wat langer op Werchter…

Setlist van 16 maart:
Psycho
Uno
Bliss
Interlude
Hysteria
Plug In Baby
Hyper Music
Stockholm Syndrome
Agitated
Starlight
Supermassive Black Hole
Uprising
Knights of Cydonia

Encore:
Animals
Time Is Running Out
Reapers

Die nummers die ze spelen zijn wel echt geweldig :D. Een headliner speelt altijd wel minstens 1,5 uur, en als Muse tevens de afsluiter is zullen ze de 2 uur echt wel halen. Ik zou gokken op ca. 20 nummertjes

Edit: vergeet niet dat ze dan net een compleet nieuw album hebben :P

In tegenstelling tot veel andere bands speelt Muse vaak elke show wat andere nummers (knights of cydonia, plug in baby en nog wat bekende nummers spelen ze natuurlijk wel altijd) dus je hoeft er zeker niet van uit te gaan dat deze nummers worden gespeeld. Daarnaast denk ik idd dat er nog wel meer nummers van het nieuwe album worden gespeeld. Ik hoop dat ze al hun nummers spelen (van mij mogen ze de hele zondag op de mainstage staan^^) maar ik denk dat het niet veel langer zal zijn dan 1,5 uur hoor.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Paddy wrote:</div>

2009 idem, want de kaartenverkoop begon toen begin februari. Dus eigenlijk klopt het ook niet dat 2014 het record draagt.

Nuja, het is ook best relatief. Met Foo Fighters en Muse op dezelfde affiche zou je het toch iets sneller verwachten. Zeker die dag van Muse dan.

Dus als je Metallica boekt zit je goed ;)
Wat er natuurlijk dit jaar ook mee te maken heeft is dat het eerder is dan normaal waardoor meer mensen niet kunnen.

Het is echt enkel de afgelopen 2 jaar een week later geweest hoor, vroeger was het altijd zoals nu! Daarom heb ik die hetze errond nooit echt goed begrepen...

Users who are viewing this thread