Rock Werchter 2015 - Geruchten

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Paddy wrote:</div>
Hier nog een overzichtje van de afgelopen jaren van het moment dat de combitickets uitverkocht waren:

2009: 5 april (Oasis, Coldplay, KOL, Metallica)
2010: 29 maart (Muse, Green Day, Rammstein, Pearl Jam)
2011: 30 juni (Linkin Park, KOL, Coldplay, Iron Maiden)
2012: 30 maart (the Cure, Pearl Jam, Editors, Muse)
2013: 17 mei (Green Day, Blur, Rammstein, Editors)
2014: 18 februari (Metallica, Arctic Monkeys, Pearl Jam, KOL)
2015: maart? (Foo Fighters, Mumford & Sons, Lenny Kravitz, Muse)

Verkoop dit jaar is dus niet trager dan normaal. Alleen vorig jaar was relatief snel uitverkocht.

2009 idem, want de kaartenverkoop begon toen begin februari. Dus eigenlijk klopt het ook niet dat 2014 het record draagt.

Nuja, het is ook best relatief. Met Foo Fighters en Muse op dezelfde affiche zou je het toch iets sneller verwachten. Zeker die dag van Muse dan.

Dus als je Metallica boekt zit je goed
icon_wink.gif

Wat er natuurlijk dit jaar ook mee te maken heeft is dat het eerder is dan normaal waardoor meer mensen niet kunnen.

Dat sowieso. 8-) Mogen er van mij elk jaar staan.

Ticketprijzen zijn ook fors duurder. Verder valt werchter nu in tentamenweek studenten. Kortom redenen genoeg dat tickets minder snel uitverkopen haha

Ticketprijzen zijn ook fors duurder. Verder valt werchter nu in tentamenweek studenten. Kortom redenen genoeg dat tickets minder snel uitverkopen haha

En dat valt dus nog best mee. Sowieso is de donderdag al uitverkocht.

Dat van die examens wordt wel zwaar overdreven. Het is elke 3-4 jaar zo dat Werchter gelijk valt met de laatste dagen van de examens aan de universiteit, ik heb het in 2012 ook mogen ondervinden. Mensen lijken er nu gewoon meer door geirriteerd te zijn doordat het een bewuste keuze van de organisatie is.

En de rol van de media mogen we ook niet onderschatten. Elke krant heeft meerdere artikels over die nieuwe datum gepubliceerd, en zo het vuur nog wat opgestookt. Idem voor die ticketprijs: Als RW de tickets laat stijgen schrijf men er een apart artikel over, als Pukkelpop ineens 15-20 euro bij zijn ticketprijs doet (vorig jaar dagtickets van 80 naar 95 gestegen bvb) hoor ik geen kat klagen...

Dat van die examens wordt wel zwaar overdreven. Het is elke 3-4 jaar zo dat Werchter gelijk valt met de laatste dagen van de examens aan de universiteit, ik heb het in 2012 ook mogen ondervinden. Mensen lijken er nu gewoon meer door geirriteerd te zijn doordat het een bewuste keuze van de organisatie is.

Dit is niet compleet waar. Bij mij bijvoorbeeld viel Werchter altijd in het eerste weekend van de vakantie en had ik dus geen examens meer. Dit jaar heb ik op woensdagavond nog een heerlijk examentje en hoop ik dat ik geen her heb anders mag ik na Werchter ook nog even aan de bak ;)

Even wat namen + info, om de geruchtenmachine weer te voeden:

Kensington: 26 juni: Concert at Sea, 27: in Utrecht. Datums er omheen zijn leeg.
The Libertines: 19 juni: Best Kept Secret. Volgende datums zijn pas vanaf 4 juli, maar wel in Europa
Paulo Nutini: 25 juni: Stockholm, 26 juni: Oslo, 28 juni: St. Gallen (Zwitserland). Zou dus die zaterdag kunnen, maar lijkt me heel sterk
Temples: 26 juni: Oslo. Datums eromheen zijn leeg. Maar staan al op Les Ardentes
Mastodon: 26 en 28 juni in Ierland. Donderdag zou eventueel kunnnen maar die dag is al veel te goed bezet.
Bring Me The Horizon: Nog niks bekend rund juni. Weet niet eens of ze dan gaan touren :P

Ik denk van al deze namen dat Kensington nog het meest waarschijnlijk is (is ook de kleinste / de goedkoopste). Ik zie ze eigenlijk allemaal niet echt komen, maar ik heb tenminste wat geprobeerd :P

Kensington: 26 juni: Concert at Sea, 27: in Utrecht. Datums er omheen zijn leeg.
The Libertines: 19 juni: Best Kept Secret. Volgende datums zijn pas vanaf 4 juli, maar wel in Europa
Paulo Nutini: 25 juni: Stockholm, 26 juni: Oslo, 28 juni: St. Gallen (Zwitserland). Zou dus die zaterdag kunnen, maar lijkt me heel sterk
Temples: 26 juni: Oslo. Datums eromheen zijn leeg. Maar staan al op Les Ardentes
Mastodon: 26 en 28 juni in Ierland. Donderdag zou eventueel kunnnen maar die dag is al veel te goed bezet.
Bring Me The Horizon: Nog niks bekend rund juni. Weet niet eens of ze dan gaan touren
icon_razz.gif

Ik denk van al deze namen dat Kensington nog het meest waarschijnlijk is (is ook de kleinste / de goedkoopste). Ik zie ze eigenlijk allemaal niet echt komen, maar ik heb tenminste wat geprobeerd
icon_razz.gif
Je Hebt ook nog Blaudzun, Incubus, Stereophonics, Skip The Use

& Underworld, maar zie net dat die op Lowlands staan dus misschien dat ze op Pukkelpop staan ipv werchter.
Zou de 2e verkeerde leak geweest zijn.

Bring Me The Horizon: Nog niks bekend rund juni. Weet niet eens of ze dan gaan touren
icon_razz.gif

Ik denk van al deze namen dat Kensington nog het meest waarschijnlijk is (is ook de kleinste / de goedkoopste). Ik zie ze eigenlijk allemaal niet echt komen, maar ik heb tenminste wat geprobeerd
icon_razz.gif

denk niet dat een van bovenstaande namen nog zal komen (mastodon eerder op pukkelpop)
vermoedelijk morgen weer nieuwe namen aangezien dat nu toch al enkele weken zo het geval is
gok wel dat er een Belgische naam tussen zit (Van Jets ofzo)
Future Islands, Incubus en Band Of Skulls zouden ook mogen aangekondigd worden, maar dat is ook niet realistisch vrees ik

Snap niet waarom de 'vrijdag' van RW14 vaak wordt aangehaald als voorbeeld van een zwakke dag?
Arctic Monkeys stond afgelopen zomer op zijn hoogtepunt, dus een terechte en zeer vette headliner met daarbovenop nog enkele mooie namen als Eels, Jack Johnson, Parov Stelar Band, Paolo Nutini, Rodrigo y Gabriela en Sam Smith. Om af te sluiten een dik feest op de main stage met Major Lazer, meer moet een Werchter-dag voor mij niet inhouden :-)

Snap niet waarom de ‘vrijdag’ van RW14 vaak wordt aangehaald als voorbeeld van een zwakke dag?
Arctic Monkeys stond afgelopen zomer op zijn hoogtepunt, dus een terechte en zeer vette headliner met daarbovenop nog enkele mooie namen als Eels, Jack Johnson, Parov Stelar Band, Paolo Nutini, Rodrigo y Gabriela en Sam Smith. Om af te sluiten een dik feest op de main stage met Major Lazer, meer moet een Werchter-dag voor mij niet inhouden
icon_smile.gif

Je zegt het zelf al :D Voor veel mensen zijn deze namen zwak, zeker op de posities waarop sommigen stonden.

Was in 2014 ook al het geval. Heb je een bron? Ik kan namelijk alleen berichten vinden van dezelfde situatie van 2014 ;)

Iemand op twitter, vrij betrouwbaar vermoed ik (Jonas Bosmans) hij wist enkele jaren terug ook enkele namen te voorspellen omdat hij in de buurt woont

Iemand op twitter, vrij betrouwbaar vermoed ik (Jonas Bosmans) hij wist enkele jaren terug ook enkele namen te voorspellen omdat hij in de buurt woont

Net eens opgezocht, en hij woont inderdaad kortbij Werchter. Zou wel goed kunnen dat de lokale bevolking eerder ingelicht wordt over data en dergelijke vanwege de overlast.

Dan is de vraag: gaat het om dat AC/DC-verhaal dat de leak hier een tijdje terug zei, of hebben ze nadien nog een andere headliner proberen strikken?

Het kan eigenlijk niet, maar ik heb tijdens het werken een liveset opgezet van The National. Dat doet toch watertanden.

Het kan eigenlijk niet, maar ik heb tijdens het werken een liveset opgezet van The National. Dat doet toch watertanden.

zo'n naam mag direct komen, maar groepen van die grootte moeten we zeker niet meer verwachten
zullen straks weer enkele kleine iets onbekendere namen zijn vrees ik

Ik ben vooral benieuwd of we vandaag (of op korte termijn) ook de podiumindeling krijgen.

Users who are viewing this thread