Rock Werchter 2015 - Geruchten

Afgaand op het programma van vorig jaar krijgen we nog:

2 namen voor de donderdag. (Misschien 3 aangezien de Daptone Soul Revue bijna 2,5 kreeg)
1 naam voor de vrijdag.
3 namen voor de zaterdag.
3 namen voor de zondag.

Bij Faithless moeten ze echt wel met financiele problemen zitten. Eerst wordt die band al de tourhoer van deze zomer, en vervolgens gaan de leden hun soloprojecten daar ook nog tussen proppen.

Afgaand op het programma van vorig jaar krijgen we nog:

2 namen voor de donderdag. (Misschien 3 aangezien de Daptone Soul Revue bijna 2,5 kreeg)
1 naam voor de vrijdag.
3 namen voor de zaterdag.
3 namen voor de zondag.

Das dus nog 2 vrijdagen met nieuwtjes nieuws?

Ben blij met Red Fang! Fidlar en Lonely the Brave ook nice!

kleine 10 namen dus. Hoe zal RW zich volgende week profileren? Dan is het de 'pukkelpopweek'. Moeten we vrijdag om 4u nog wat verwachten?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=D2srovkhf0w[/video]

Dit is toch geniaal man. Dat iedere Werchter bezoeker de tent waarin FIDLAR speelt maar onder mag stralen.

toch wel weer geen grootse namen, had toch gehoopt op een naam à la stereophonics/band of skulls/future islands
die zullen bij de laatste pakketjes ook wel niet zijn
had liever ook death from above 1979 gezien

johnny newman had ik liever niet zien komen

Heb even een podium indeling gemaakt zoals ik hem verwacht:

Donderdag:
Main: Marmozets - Eagles Of Death Metal - ? - Rise Against - Florance And The Machine - Foo Fighters - The Chemical Brothers
Klub: Chet Faker - Jungle - SBTRKT - Hot Chip - Caribou - Oscar And The Wolf
Barn: First Ait Kid - Years & Years - James Bay - ? - Patti Smith & Her Band Preform Horses - Elbow

Vrijdag:
Main: The Cat Empire - Balthazar - Of Monsters And Man - ? - Ben Howard - Pharrell Williams - Mumford And Sons
Klub: Kovacs - BADBADNOTGOOD - Ibeyi - Kwabs - Damien Marley - John Newman - Rosin Murphy
Barn: Gavin James - Lonely The Brave - Archive - FKA Twigs - Death Cab For Cutie - Alt-J

Zaterdag:
Main: ? - Royal Blood - Selah Sue - ? Noel Gallagher's High Flying Birds - Lenny Kravitz - The Prodigy
Klub: Tout Va Bien - ILoveMakonnen - Dotan - Kid Ink - Hozier - Sam Smith
Barn: Seinabo Sey - FIDLAR - Other Lives - ? - Angus And Julia Stone - The War On Drugs - Damien Rice

Zondag:
Main: Enter Shikari - The Vaccines - ? - Counting Crows - The Scipt - Kasabian - Muse
Klub: Tove Lo - Gabriel Rios - ? - Maxi Jazz & The E-Type Boys - ? - Jessie J - Die Antwoord
Barn: JD McPherson - Red Fang - Fink - Christine & The Queens - Alabama Shakes - Ben Harper & The Innocent Criminals

Volgens mij speelt Alabama Shakes gewoon op de main. Donderdag en zaterdag wordt problematisch qua clashes, en vrijdag (zoals jij het hier opnoemt) spelen de weinige dingen die ik al boeiend vind, dan ook nog eens op hetzelfde moment... I hope you're wrong!

Oja, en Pharell Williams speelt volgens mij ook gewoon na M&S als 'party' act.

Damien Rice tegenover Sam Smith, dat lijkt me sterk. Hoewel Rice naar mijn mening van een hele andere categorie is, is het wel een beetje van hetzelfde en beide zijn ze behoorlijk groot.

Ik zie Elbow gewoon voor Forence & the Machine op de main spelen hoor. En na Rise Against.

Anders heb ik een probleem...

Damien Rice tegenover Sam Smith, dat lijkt me sterk. Hoewel Rice naar mijn mening van een hele andere categorie is, is het wel een beetje van hetzelfde en beide zijn ze behoorlijk groot.

Ik kan je verzekeren dat publiek is compleet anders.
Zo worden misschien allebei dan wel in de categorie Singer/Songwriters geplaatst. Maar bij het concert van Damien in Carré was ik een ongeveer de jongste met mijn 20 jaren. Veel volk rond de 30-35 jaar. Maar ook veel daarboven. Dat zie ik bij Sam niet gebeuren.

Op zich staan er sinds vandaag met Fidlar, Lonely the Brave, Red Fang en JD Mcpherson wel een aantal prettige gitaar acts op de affiche.

Leuke naampjes, wel jammer dat we weer opgescheept zijn met Sam Smith en John Newman. Van mij part geven zij samen een concert voor een uurtje.

Verwacht Die Antwoord eigenlijk ook wel op de Main. Vorig jaar op Pukkelpop was het al over de koppen lopen, zou heel jammer zijn om ze in een tent te zetten. Alhoewel ze vorig jaar hetzelfde met Eels gedaan hebben.

Ook Sam Smith vind ik ondertussen groot genoeg voor het hoofdpodium.

1 naam die ik nog verwacht: Blaudzun

Verwacht Die Antwoord eigenlijk ook wel op de Main. Vorig jaar op Pukkelpop was het al over de koppen lopen, zou heel jammer zijn om ze in een tent te zetten. Alhoewel ze vorig jaar hetzelfde met Eels gedaan hebben.

Ook Sam Smith vind ik ondertussen groot genoeg voor het hoofdpodium.

1 naam die ik nog verwacht: Blaudzun

Zo op de koppen lopen was dat nu ook weer niet bij Die Antwoord op Pukkelpop. Da's een perfecte act om te plaatsen tegenover Muse in een tent. Dat zie ik ze ook zeker doen. Als je bv Ben Harper daar plaatst tijdens Muse dan is de tent bijna leeg, wat zonde zou zijn.

Best tevreden met vandaag! Lonely The Brave en Fidlar ga ik sowieso kijken, sluit niet uit dat ik ook bij Tout va Bien en Red Fang langs ga. Het enige waar ik echt nog op hoop is Disclosure eigenlijk. Verder zou ik graag Flume, Gengahr, Wolf Alice, Kensington en The Wombats bij de laatste namen zien.

Veel van de middagacts die op vrijdag komen kende ik nog niet, maar sommige lijken me wel wat. Toch zou ik op die dag nog graag een sterke naam ertussen zien, omdat ik het toch wel de zwakste dag vind. Zelfs iets als Kensington zou ik al blij mee zijn. Trouwens: als iemand mij een act van de vrijdagmiddag aan kan raden, hoor ik het graag :)

Wat klinkt die JD McPherson lekker zeg! Kende dat totaal niet maar dit ga ik zeker vaker opzetten.

Denk trouwens dat we geen grote namen mee moeten verwachten, ook niet in de dance acts. Dus ook geen Paul Kalkbrenner of Disclosure

Wat klinkt die JD McPherson lekker zeg! Kende dat totaal niet maar dit ga ik zeker vaker opzetten.

Denk trouwens dat we geen grote namen mee moeten verwachten, ook niet in de dance acts. Dus ook geen Paul Kalkbrenner of Disclosure

Inderdaad. Kende die man al wel, maar is erg fijne rockabilly. Probleem is dat hij wel vroeg zal staan, ik vind rockabilly namen toch altijd wat leuker en gezelliger als de hele tent al een tijd aan het bierinfuus heeft gelegen. Maar erg tevreden over de bekendmakingen van vandaag. Red Fang, FIDLAR, Lonely the Brave en J.D. McPherson zijn gewoon vier namen die allemaal wil zien.

Users who are viewing this thread