Rock Werchter 2015 - Geruchten

Afgaand op het programma van vorig jaar krijgen we nog:

2 namen voor de donderdag. (Misschien 3 aangezien de Daptone Soul Revue bijna 2,5 kreeg)
1 naam voor de vrijdag.
3 namen voor de zaterdag.
3 namen voor de zondag.

en een donderdagnaam kennen we daarvan al St Paul & The Broken Bones

Zeer blij met FIDLAR en vooral Red Fang! Ook Lonely the Brave wil ik wel meepikken. Goed dat er wat steviger gitaarwerk bijgevoegd is!

Ik hoop vooral nog op Mogwai!

Ik heb eens de acts die ik wil zien in verhouding gezet tegenover het totaal aantal acts per dag. Dan kom ik op het volgende:

donderdag: 65%
vrijdag: 37%
zaterdag: 53%
zondag: 41%

Donderdag steekt er dus met kop en schouders bovenuit, hopelijk niet te veel clashes (maar dat kan vrijwel niet anders)

Dat is ook een manier om het te bekijken :) Van mij is het iets in de richting van:

Donderdag: 47%
Vrijdag: 32%
Zaterdag: 59%
Zondag: 41%

Is natuurlijk te zien hoe je het bekijkt: zaterdag ligt tamelijk hoog, maar hetgeen ik de zondag wil zien, wil ik ook écht zien, terwijl ik op de zaterdag iets heb van, als ik het zie, leuk, als ik het niet zie, jammer.

Hoe schatten jullie trouwens de kans op The Hives? is ook wel een geinig bandje, maar ze hebben alleen al 2 data in Belgie.

Hoe schatten jullie trouwens de kans op The Hives? is ook wel een geinig bandje, maar ze hebben alleen al 2 data in Belgie.

Bands die zich tegenwoordig verlagen tot het niveau Sjockrock of Crammerock verdienen van mij sowieso geen plaats op een Werchteraffiche meer.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Rutger wrote:</div>

Bands die zich tegenwoordig verlagen tot het niveau Sjockrock of Crammerock verdienen van mij sowieso geen plaats op een Werchteraffiche meer.

Ik vind dat eigenlijk maar een flauwe uitleg. Dus een Maic Street Preachers, Flaming Lips, Simple Minds, Whie Lies of nu zelfs Placebo die ook al op Rock Zottegem en/of Crammerock stonden mogen niet meer op Werchter staan? Ik vind dat zelf spotten met die middelgrote festivals die net een stunt doen en die voor hen reuzegrote, bands boeken.

Anderzijds, The Hives gaan er niet staan, en is misschien best ook, die kwamen om de 2 jaar ofzo zonder veel relevant te doen, laat maar ff zo.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Rutger wrote:</div>

Ik vind dat eigenlijk maar een flauwe uitleg. Dus een Maic Street Preachers, Flaming Lips, Simple Minds, Whie Lies of nu zelfs Placebo die ook al op Rock Zottegem en/of Crammerock stonden mogen niet meer op Werchter staan? Ik vind dat zelf spotten met die middelgrote festivals die net een stunt doen en die voor hen reuzegrote, bands boeken.

Anderzijds, The Hives gaan er niet staan, en is misschien best ook, die kwamen om de 2 jaar ofzo zonder veel relevant te doen, laat maar ff zo.

Maar voelde jij je dan niet bekocht toen White Lies gewoon in de vooravond op Main Stage stond vorig jaar? Een band die je het jaar voordien nog voor 20-25 euro op een provinciaal festival(letje) kon zien?

Ik heb helemaal niets tegen die kleine festivals, integendeel: chapeau voor hen dat ze soms van die straffe dingen pakken (zeker Crammerock, die met Flaming Lips of Dinosaur Jr soms ook gewoon voor de echt lekkere dingen gaan). Maar als The Hives tevreden zijn met headlinen voor 5000 man tussen onbekende rockabilly-acts, dan moeten ze voor mij nadien ook niet meer terugkeren voor een plekje op de Main Stage van Werchter. Met alle respect voor die festivals, maar dat is een duidelijk signaal dat zo'n band passé is. Idem bijvoorbeeld voor Kaiser Chiefs die tegenwoordig kunnen leven met 3e laatste act van de dag op Suikerrock of Dour.

Edit: Ik bedoel hiermee niet dat Werchter ze niet meer mag boeken. Wat ik dan wel vraag is dat hun positie ook consequent is met de keuzes die ze eerder gemaakt hebben. Limp Bizkit vindt Vestrock al oke? Mij goed, maar kom dan enkele jaren later niet af met Limp Bizkit halverwege de RW Main Stage.

Heb 2 jaar geleden The Hives op Werchter gezien, beetje teleurgesteld. Maar vorig jaar zag ik ze terug op groezrock, weliswaar in een tent en dat was een echt topoptreden!

The Hives hoort niet op werchter, dat valt te zien waar je ze zet denk ik en wanneer.

Heb 2 jaar geleden The Hives op Werchter gezien, beetje teleurgesteld. Maar vorig jaar zag ik ze terug op groezrock, weliswaar in een tent en dat was een echt topoptreden!

The Hives hoort niet op werchter, dat valt te zien waar je ze zet denk ik en wanneer.
Dit jaar verwacht ik ze niet meer omdat ze al teveel andere belgische shows hebben.

Mijn laatste wenslijst: Johnny Marr, Mogwai, Stereophonics, Future Islands, Laurent Garnier. Lijken (tourschemagewijs) alle vijf mogelijk, maar als er daarvan nog één of twee zouden staan, ben ik supertevreden. Johnny Marr uiteraard op de Noel Gallagher-dag, kunnen ze samen wat spelen.

Ik vraag me ook af wanneer we de volgende Werchter namen gaan krijgen, nu PKP gaat beginnen met aankondigen. Waarschijnlijk blijven ze volgende week even stil, en kondigen ze dan de week erna zo ongeveer het laatste rondje namen aan?

Deze week Royal Blood en Underworld gezien in de AB: de eerste speelde n strakke set van 1u (kon ook niet langer, hebben al hun nummers gespeeld) en zal hun mannetje staan op main stage. Underworld...subliem optreden van 2u! Wat n zonde dat die niet op Werchter staan?! :(
Verwacht niet dat ze nog worden toegevoegd. Wie ook nog verdient op RW te staan:
Belgische act- intergalatic lovers
Nederlandse act- Blaudzun

Mijn laatste wenslijst: Johnny Marr, Mogwai, Stereophonics, Future Islands, Laurent Garnier. Lijken (tourschemagewijs) alle vijf mogelijk, maar als er daarvan nog één of twee zouden staan, ben ik supertevreden. Johnny Marr uiteraard op de Noel Gallagher-dag, kunnen ze samen wat spelen.

Waar kan ik tekenen?

Ik vraag me ook af wanneer we de volgende Werchter namen gaan krijgen, nu PKP gaat beginnen met aankondigen. Waarschijnlijk blijven ze volgende week even stil, en kondigen ze dan de week erna zo ongeveer het laatste rondje namen aan?

Ik verwacht dat ze in hetzelfde ritme doorgaan. Dus as vrijdag weer een plukje namen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Rock Torhout wrote:</div>

Ik verwacht dat ze in hetzelfde ritme doorgaan. Dus as vrijdag weer een plukje namen.

Bwaa ze hebben toch niet aangekondigd dat er volgende week weer nieuws is he. Ik denk eerder weekje wachten en dan de paasvakantie in met de laatste namenronde. Al kan ik er natuurlijk grat naast zitten hoor.
En dan hebben ze nog een maand om het uurschema definitief te maken, dat krijgen we al 2 jaar op rij op 2 mei :)

Was me ook opgevallen dat ze niet zeiden 'volgende week meer...', vandaar dat ik echt wel denk dat we volgende week niets moeten verwachten. Het bericht van een paar nieuwe kleine namen voor Werchter zou ook in het niets vergaan naast de aankondiging van de eerste namen van Pukkelpop.

Wat klinkt Red Fang trouwens beestig goed. Kende ik niet tot voor vrijdag, maar zijn echt wel goed!

Deden ze keren daarvoor toch ook niet? Alleen bij Mumford & Sons deden ze aankondigen dat er maandag een headliner bekend gemaakt zou worden.

Users who are viewing this thread