Rock Werchter 2015 - Geruchten

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Angus & Julia Stone zou denk ik ook wel op de main kunnen op de plek van Royal Blood en dan Royal Blood een plek omhoog. Zou wel fijn zijn als de zon dan schijnt, maar ze hebben een band achter zich staan en Rodrigo & Gabriela hebben afgelopen editie bewezen dat dat heel goed werkt

Werchter posste zelf een filmpje van Angus and Julia en meldde dat ze in de Barn staan (kan plotsveranderen natuurlijk, maar zie het iet zo snel gebeuren) –> al kan ik wel leven met je argument!

Selah Sue op de Main zie ik echt niet gebeuren trouwens.

Ah ok dat heb ik even gemist, maar het kan zoals je zelf zegt ook zo veranderen. Kijk maar naar Stromae afgelopen jaar, die zou eigenlijk Barn headlinen als ik het me goed herinner

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomus wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div>
Angus & Julia Stone zou denk ik ook wel op de main kunnen op de plek van Royal Blood en dan Royal Blood een plek omhoog. Zou wel fijn zijn als de zon dan schijnt, maar ze hebben een band achter zich staan en Rodrigo & Gabriela hebben afgelopen editie bewezen dat dat heel goed werkt

Werchter posste zelf een filmpje van Angus and Julia en meldde dat ze in de Barn staan (kan plotsveranderen natuurlijk, maar zie het iet zo snel gebeuren) –> al kan ik wel leven met je argument!

Selah Sue op de Main zie ik echt niet gebeuren trouwens.

Ah ok dat heb ik even gemist, maar het kan zoals je zelf zegt ook zo veranderen. Kijk maar naar Stromae afgelopen jaar, die zou eigenlijk Barn headlinen als ik het me goed herinner

Gingen we daar van Stromae niet gewoon vanuit? Denk niet dat hij ooit zo is aangekondigd

Namen die ik nu toch nog wel verwacht zijn:
Death from above 1979 en Future Islands. Hier kunnen ze nu toch echt niet meer om heen?

daar hoop ik ook zeer hard op, zouden zeer mooie aanvullingen zijn en beide in buurt van werchter in die periode

Enkele namen die ik nog verwacht:

– Disclosure: Werchter is hun enige festivaloptie aangezien Pukkelpop niet van grote herhalingen houdt, en als die nieuwe plaat er voor de zomer is gaan ze Belgie toch niet overslaan zeker?
– Modest Mouse: Hebben nog een annulering goed te maken, zijn afgeschreven voor Les Ardentes/Dour en voorlopig geen teken dat ze tijdens Pukkelpop in Europa zitten
– James Blake: Plaat voor deze lente, en bij vorige platen altijd op Werchter gepasseerd. Al zie ik daar ook een stunt in zitten voor Dour.
– Sheppard: Hitje op commerciele radio, staan op zusterfestival Main Square.
– Kodaline: Eveneens op Main Square.
– Incubus: Heb ze eerder genoemd als headliner voor Dour, maar voorlopig is hun laatste tourdatum halverwege juni, dus dat is wat veraf voor Dour en interessanter voor RW. En EODM vandaag hebben bewezen dat namen die we al van oktober zien aankomen soms pas in maart aangekondigd worden.
– Wolf Alice: Huidig voorprogramma van Alt-J, dat toevallig op vele festivals op dezelfde dag als Alt-J staat. Lees: package deal.

Qua Belgen verwacht ik niet veel meer eigenlijk. Voorgaande edities hebben uitgewezen dat er flink wat minder Belgische acts staan als de vvk ruk loopt, zoals dit jaar dus. Misschien nog een Goose, Van Jets of Intergalactic Lovers, naar de grotere Belgische namen toe dus.

Incubus en Wolf Alice zouden mooie toevoegingen zijn
Sheppard zal er wss ook staan, al is dat op basis van een hitje, moet van mij zeker niet
Kodaline was er vorig jaar ook al, ik hoop dan eerder dat ze naar pukkelpop gaan, dan heb ik liever dat ze een George Ezra terughalen

Qua Belgen ben ik ook benieuwd, zal toch geen K's Choice worden he?
The Van Jets en/of Intergalactic Lovers zeer graag

Ik begin toch te vrezen dat er voor de vrijdag en/of zaterdag geen grote naam/namen meer komen... Zouden Ben Howard en/of Noel Gallagher dan toch als sub worden gezien door de organisatie?

Ik begin toch te vrezen dat er voor de vrijdag en/of zaterdag geen grote naam/namen meer komen… Zouden Ben Howard en/of Noel Gallagher dan toch als sub worden gezien door de organisatie?

Stond in 2012 voor de sub, dus plekje stijgen is niet abnormaal + ze worden momenteel goed gespeeld op stubru en hij is best populair nu. Daarbij is het ook gewoon de frontman van Oasis, dat speelt extra in de kaart. Nadien heb je met zowel Lenny als The Prodigy eigenlijk een co-headline constructie waardoor je best een goede dag hebt.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Bobbin wrote:</div>
Ik begin toch te vrezen dat er voor de vrijdag en/of zaterdag geen grote naam/namen meer komen… Zouden Ben Howard en/of Noel Gallagher dan toch als sub worden gezien door de organisatie?

Stond in 2012 voor de sub, dus plekje stijgen is niet abnormaal + ze worden momenteel goed gespeeld op stubru en hij is best populair nu. Daarbij is het ook gewoon de frontman van Oasis, dat speelt extra in de kaart. Nadien heb je met zowel Lenny als The Prodigy eigenlijk een co-headline constructie waardoor je best een goede dag hebt.

Die nieuwe plaat van Noel is ook verrassend goed. Had lage verwachtingen maar dat tweede soloalbum is in zijn geheel echt de moeite om eens te beluisteren.

Noel als sub kunnen ze echt niet maken. Oasis was al een enorm overgewaardeerde band en solo is hij al helemaal niks waard. Weinig kans dat ik daar ga kijken op Werchter.

Noel als sub kunnen ze echt niet maken. Oasis was al een enorm overgewaardeerde band en solo is hij al helemaal niks waard. Weinig kans dat ik daar ga kijken op Werchter.

En dat is dan weer jouw mening...
Oasis een overgewaardeerde band? dat vindt jij omdat je hu muziek niet kunt pruimen. Als anderen, waaronder ikzelf, Oasis machtig vond, laat ons dat zo zijn aub. De wei zal bomvol staan voor Noel, en ik zal erbij staan. Jij bent altijd welkom in de Klub C en Barn. Daar vindt je vast ook wel iets naar je zin.

Ik zeg toch niks over hun muziek. Oasis is ook best aardig, maar de enige reden dat Noel zo hoog staat is omdat hij in Oasis zat. Kansloos om dat als sub te hebben imo.

Ik hou wel van Oasis, maar dat nieuwe bandje van Noel spreekt me niet zo heel erg aan. Bovendien vind ik het nog zeer de vraag of zij voor een volle wei zullen zorgen, maar dat vraag ik me zelfs bij Lenny Kravitz een beetje af. Zal natuurlijk nooit zo druk worden als bij Muse en de Foo's maar daar gaat t mij ook niet om

Ik zeg toch niks over hun muziek. Oasis is ook best aardig, maar de enige reden dat Noel zo hoog staat is omdat hij in Oasis zat. Kansloos om dat als sub te hebben imo.

Dat is logisch, met Oasis wereldhits gehad, die hij zelf ook speelt, en ook solo twee goede albums gemaakt. Het is logischer dan Placebo als sub, die hebben geen wereldhit gehad. (niet dat ik iets tegen Placebo heb ofzo, maar toch)

In mijn beleving is Placebo als band een stuk groter dan Noel Gallagher en z'n hoge vogels. Mag trouwens hopen dat laatstgenoemde het ietsje spannender weet te maken dan Placebo vorig jaar, daar vond ik echt geen klap aan (ondanks dat ik die muziek wel es luister)

In mijn beleving is Placebo als band een stuk groter dan Noel Gallagher en z’n hoge vogels. Mag trouwens hopen dat laatstgenoemde het ietsje spannender weet te maken dan Placebo vorig jaar, daar vond ik echt geen klap aan (ondanks dat ik die muziek wel es luister)

Mwah ik denk dat als je op een willekeurige dag in een willekeurige stad gaat vragen wie Noel kent of wie Placebo kent gaan er een stuk meer mensen Noel Gallagher zeggen. Dat is zeker niet een 100% rechtvaardiging van een spot als sub, maar heel gek vind ik het ook niet

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

Dat is logisch, met Oasis wereldhits gehad, die hij zelf ook speelt, en ook solo twee goede albums gemaakt. Het is logischer dan Placebo als sub, die hebben geen wereldhit gehad. (niet dat ik iets tegen Placebo heb ofzo, maar toch)

Moet je een wereldhit gehad hebben om een hoge spot te krijgen op een festival dan? Placebo heeft met Meds en Without You I'm Nothing twee klassiekers op zak, daarnaast verdienen zij met zo'n oeuvre en livereputatie gewoon een hoge plek. Ik snap wat Black Lies bedoeld, veel mensen die bij hem gaan kijken zullen vooral hopen op Wonderwall en Dont Look Back in Anger. Ik heb daar geen problemen mee, maar Noel heeft zo'n hoge spot wel te danken aan zijn Oasis successen. Die twee soloplaten zijn namelijk niet slecht maar waren ook niet baanbrekend.

Ik ga Noel wel even op BKS bekijken, als het bevalt pak ik hem Werchter ook wel mee.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div>

Moet je een wereldhit gehad hebben om een hoge spot te krijgen op een festival dan? Placebo heeft met Meds en Without You I’m Nothing twee klassiekers op zak, daarnaast verdienen zij met zo’n oeuvre en livereputatie gewoon een hoge plek. Ik snap wat Black Lies bedoeld, veel mensen die bij hem gaan kijken zullen vooral hopen op Wonderwall en Dont Look Back in Anger. Ik heb daar geen problemen mee, maar Noel heeft zo’n hoge spot wel te danken aan zijn Oasis successen. Die twee soloplaten zijn namelijk niet slecht maar waren ook niet baanbrekend.

Ik ga Noel wel even op BKS bekijken, als het bevalt pak ik hem Werchter ook wel mee.

Hoeft zeker niet en Placebo verdient die plek ook zeker. Maar het wel logisch dat Noel twee goede platen, wereldhits met Oasis en volgens mij ook een prima live reputatie zo'n spot krijgt op Rock Werchter. Er zal alleen al door die hits genoeg volk op af komen.

Ben ik het niet mee eens. Werchter richt zich wel op muziekliefhebbers en die zijn zeker bekender met Placebo dan Noel Gallagher als solo-artiest. Als het om radiohits alleen zou draaien staan we elk jaar naar Maroon 5, Rihanna en David Guetta te kijken.

Users who are viewing this thread