Rock Werchter 2015 - Geruchten

Leuke Namen!
Vooral Donderdag en Zondag zijn dik in orde, Zaterdag kan er ook nog mee door maar voor die vrijdag zullen ze toch nog iets moeten verzinnen.
Denk dat het ongeveer het zelfde zal gaan als de kaartverkoop. De goedverkopende dagen hebben goede namen, de mindere hebben die niet

Misschien toch Blur maar boeken??

Haha Blur. Gaan nooit komen swa.

Vind de vrijdag met DCFC, Alt-J, BBNG, Ben Howard, Roisin Murphy, Archive en Ibeyi nog alleraardigst. Beter dan de vrijdag van vorig jaar.

Niet zo heel blij hiermee. Als je bedenkt dat bands als The Kooks, The Wombats, The Maccabees, Wolf Alice, Gengahr, Benjamin Booker, Courtney Barnett, Tame Impala, Django Django, Mini Mansions etc. deze zomer live spelen is het teleurstellend om Tove Lo, Kovacs, Jessie J, Gavin James en Dotan te boeken. Ik heb geen problemen met wat popnamen (het zijn er ondertussen dus wel genoeg wat mij betreft) maar dit zijn ook geen acts die nu van veel toegevoegde waarde zijn.

Ik vind de vrijdag op de donderdag na ook de beste dag hoor... Lekker pendelen tussen de twee tenten, prima!

Niet zo heel blij hiermee. Als je bedenkt dat bands als The Kooks, The Wombats, The Maccabees, Wolf Alice, Gengahr, Benjamin Booker, Courtney Barnett, Tame Impala, Django Django, Mini Mansions etc. deze zomer live spelen is het teleurstellend om Tove Lo, Kovacs, Jessie J, Gavin James en Dotan te boeken. Ik heb geen problemen met wat popnamen (het zijn er ondertussen dus wel genoeg wat mij betreft) maar dit zijn ook geen acts die nu van veel toegevoegde waarde zijn.

Zo kan ik het ook. Je eigen favorieten pakken die niet komen versus de slechtste namen die komen. Ik ben bovendien heel gelukkig dat The Koeks, Woembets en Mekkebies niet komen. De namen die je noemt die er staan zijn natuurlijk teleurstellend te noemen, maar er staat ook genoeg leuks. Met die namen die jij wil zien kan ik je Death Cab for Cutie, Of Monsters & Men, Elbow, First Aid Kit, Alt-J, Ben Howard, Balthazar, The Cat Empire, The War on Drugs, Fink etc etc wel aanraden. Ik vind dat er al genoeg indie artiesten staan die lijken (imo beter zijn) dan uit je lijstje. Gengahr en Wolf Alice zijn sowieso dikke kanshebbers aangezien die met Alt-J touren en ook op veel dezelfde festivals staan.

Ohhh shit! SBTRKT ook op donderdag, daar gaan echt helse dilemma's van komen. Ik wil SBTRKT, Hot Chip, Florence en The Chem Bro's allemaal perse zien haha!

Ik ga even een gebedje doen.

Ik ga akkoord met mattman. Overigens: ik vermoed dat we volgende week zo ongeveer de rest gaan krijgen (misschien nog een paar namen te kort voor de volledige line-up) en dat we dan ook de podiumindeling gaan hebben. Daarna zal ‘t alle hens aan dek zijn voor Pukkelpop
icon_smile.gif

Die podiumindeling duurde vorig jaar heel lang, dus kans lijkt me heeel klein dat we die binnenkort al krijgen.

En zo'n kleine ruknamen zijn nu eenmaal onvermijdelijk zolang package deals deel uitmaken van het festivalwereldje.

Ik doel niet zozeer op indie, want dat staat er inderdaad meer dan voldoende en kwalitatief misschien zelfs beter dan vorig jaar. Ik, en dat is natuurlijk persoonlijk, mis gewoon nog wat indie gitaarbandjes. De namen die jij noemt zijn natuurlijk heerlijk, maar wel van een andere categorie.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Rock Torhout wrote:</div>
Ik ga akkoord met mattman. Overigens: ik vermoed dat we volgende week zo ongeveer de rest gaan krijgen (misschien nog een paar namen te kort voor de volledige line-up) en dat we dan ook de podiumindeling gaan hebben. Daarna zal ‘t alle hens aan dek zijn voor Pukkelpop
icon_smile.gif

Die podiumindeling duurde vorig jaar heel lang, dus kans lijkt me heeel klein dat we die binnenkort al krijgen.

Mwa, de jaren voordien kregen we die gewoon samen met de laatste namen. Had dat toen uiteindelijk niet te maken met Stromae die ze van de Barn naar Main Stage verplaatst hebben?

Vind de vrijdag met DCFC, Alt-J, BBNG, Ben Howard, Roisin Murphy, Archive en Ibeyi nog alleraardigst. Beter dan de vrijdag van vorig jaar.

Maar toen had je wel nog Nutini, Eels en Arctic Monkeys op één dag. Maar voor de andere dagen klaag ik niet (meer) hoor. Ik zie ze die vrijdag nu nog steeds niet uitverkopen. Overigen nog steeds geen nieuws over de kaartenverkoop.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Maar toen had je wel nog Nutini, Eels en Arctic Monkeys op één dag. Maar voor de andere dagen klaag ik niet (meer) hoor.

Stuk voor stuk sterke namen natuurlijk. Maar ik ben dit jaar al meer geintresseerd in Death Cab for Cutie, Archive en BADBADNOTGOOD dan die drie. Daarnaast wil ik Alt-J, Howard, Murphy en Ibeyi ook heel graag zien.

Als ik mijn favo dagen moet kiezen: Donderdag - Zaterdag - Vrijdag - Zondag.

Die vrijdag blijft voor mij dus echt huilen met de pet op… EODM is wel tof. Maar zoals gezegd: ook al op donderdag… het lijkt wel alsof ze die andere dagen gewoon niet willen uitverkopen.
Volgens mij overtuigt Lenny kravitz niet als headliner op zaterdag, voornamelijk bij jongeren. Er zijn nochtans veel populaire namen die dag (Ook Selah Sue nu). Ik zou het ook sterk vinden mocht zondag niet uitverkopen met Muse. Vrijdag is een ander verhaal, al ben ik wel fan van Mumford & Sons. Volgende week krijgen we wellicht een laatste aankondiging als vandaag. Schrijf Blur maar op voor Pukkelpop.

Ik vind de vrijdag van dit jaar ook 1000 x beter dan die van vorig jaar. Die vrijdag van vorig jaar was mijn slechtste festival dag allertijden. Al hoewel de Belgische bieren en ons etentje in Leuven ook erg leuk waren haha.

<div class="d4p-bbt-quote-title">visdave34 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Rock Torhout wrote:</div>
icon_smile.gif

Mwa, de jaren voordien kregen we die gewoon samen met de laatste namen. Had dat toen uiteindelijk niet te maken met Stromae die ze van de Barn naar Main Stage verplaatst hebben?
Bij nader inzien geloof ik dat je gelijk hebt ja... Toen kregen we de podiumindeling eerst en de speeltijden later, is het niet? Vorig jaar alles tegelijk...

Als Pharell toch gewoon sub is, kan het misschien Pharell - Mumford & Sons - Blur zijn. Al besef ik dat die kans zeer klein is. Ik blijf er gewoon wat in mijn maag mee zitten dat je die periode rond Rock Werchter Blur, The Who en The Strokes hebt. Jammer dat wij dan met Mumford & Sons opgescheept zitten.

Heel blij met Marmozets (!!!) En Eagles of Death Metal vind ik ook wel tof. Ik zag hier veel voorbij komen dat er stevige rock moest komen, met Marmozets heb je die zeker =)

Als ik mijn favo dagen moet kiezen: Donderdag – Zaterdag – Vrijdag – Zondag.

Ik ga voor
Zaterdag-Donderdag-Vrijdag-Zondag

Mumford & Sons zojuist ook met de nieuwe Megahit haha.
Terwijl Muse een puike plaat afgeleverd toch liever die meuk draaien. Oh maar wacht eens komende week geven ze kaarten weg voor hun show. Wat toevallig.

verdomme toch, blij en teleurgesteld tegelijkertijd
EODM eindelijk! maar waarom is die donderdag toch zo goed, zo jammer dat ik daar moeilijke keuzes ga moeten maken
maar ik begrijp het wel niet, volgens deze site http://eaglesofdeathmetal.com/tour speelt EODM op 25/06/15 al op het Bravalla festival
dus vandaar dat ik er steeds vanuit ging dat die op de zaterdag of zondag zou geprogrammeerd zijn indien ze al zouden komen
pakken die mannen snel het vliegtuig om in de avond elders te spelen?

raar wel dat de uitverkochte dag de naar mijn mening betere namen krijgt

Selah Sue was te verwachten, niet zo'n fan van maar logisch
Marmometz brengt wat meer rockgehalte erbij
Kovacs wisten we al, kan er maar een nummer van terugvinden, op zich lijkt het beter als dotan vind ik
Tove Lo niet zo mijn ding, zondag hopelijk volgende keer betere namen erbij

waarom ze St Paul & The Broken Bones niet aankondigen is mij een raadsel, waarop zouden ze wachten?
toch misschien niet op donderdag?

Users who are viewing this thread