Rock Werchter 2015 - Geruchten

Mensen, ik had gewoon het lijstje gekopieerd. Het leek me evident dat ik het over de internationale namen had, niet over Balthazar :p

<div class="d4p-bbt-quote-title">gguuss wrote:</div>
Waarom kunnen die niet op RW staan dan??

Het aantal internationale namen dat RW de vorige 5 jaar deelde met Les Ardentes, Dour, Couleur Cafe en Cactus samen zijn op 2 handen te tellen. Als een naam dus voor een van die 4 festivals wordt aangekondigd en nog niet op RW staat, dan kan je die afschrijven.

Haha, sorry ik kon het niet laten ^^
Verder zijn het trouwens ook namen die de laatste jaren ook al op Werchter stonden, dus niet heel nodig weer op Werchter hoeven te staan. Al had ik Two Gallants graag gezien. Hebben een lekkere plaat dit jaar.

Disclosure vind ik wel toffe muziek (White Noise is een deftige track) maar dan wel voor in een tent. Dat is absoluut geen main stage muziek. Housemuziek komt (zoals de naam al zegt) beter tot z’n recht onder een dak.

Wel een beetje een festivalhoertje, dat Disclosure. Laat ze eens een jaartje thuis totdat dat nieuwe album effectief af is.

Ze sluiten hoofdpodium af op Roskilde, Open'er en NOS Alive. Ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat die tweede plaat er tegen dan is, en dat ze hoge eisen stellen.

Blur in Europa is leuk, maar volgens mij is de kans op Werchter nihil? Als ik het goed op heb, heeft de organisatie zelf aangekondigd dat alle headline spots ingevuld zijn, en Blur die niet headlinet zie ik niet gebeuren. Hopen op een plekje op Pukkelpop? Of misschien is dat wel de naam voor Werchter Boutique...

Blur in Europa is leuk, maar volgens mij is de kans op Werchter nihil? Als ik het goed op heb, heeft de organisatie zelf aangekondigd dat alle headline spots ingevuld zijn, en Blur die niet headlinet zie ik niet gebeuren. Hopen op een plekje op Pukkelpop? Of misschien is dat wel de naam voor Werchter Boutique…

Ik zie die, zoals hier eerder al door anderen gesuggereerd, inderdaad een Pukkelpop headlinespot vervullen. Na de aankondigingen van Benicassim en Super Bock Super Rock dacht ik in eerste instantie meteen aan Dour vanwege de datums, maar daar zullen ze wat te groot voor zijn. Werchter lijkt me volledig uitgesloten na Mumford & Sons.

Blur zou anders een perfecte toevoeging zijn op vrijdag, in de vorm dan van co headliner misschien
(Kings Of Leon - Stromae in 2014)
(Depeche Mode - Editors in 2013)
(Kings Of Leon - Blur in 2013)

Blur op al die festivals na RW... Maakt het extra pijnlijk dat we nu wel met M&S opgezadeld zitten.

Pukkelpop dan, hopelijk.

Blur zou anders een perfecte toevoeging zijn op vrijdag, in de vorm dan van co headliner misschien
(Kings Of Leon – Stromae in 2014)
(Depeche Mode – Editors in 2013)
(Kings Of Leon – Blur in 2013)

Dat zouden ze inderdaad zijn, ware het niet dat Pharell er al staat :(

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Disclosure vind ik wel toffe muziek (White Noise is een deftige track) maar dan wel voor in een tent. Dat is absoluut geen main stage muziek. Housemuziek komt (zoals de naam al zegt) beter tot z’n recht onder een dak.

Wel een beetje een festivalhoertje, dat Disclosure. Laat ze eens een jaartje thuis totdat dat nieuwe album effectief af is.

Ze sluiten hoofdpodium af op Roskilde, Open’er en NOS Alive. Ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat die tweede plaat er tegen dan is, en dat ze hoge eisen stellen.

Zo gigaultramegapopulair zijn ze toch niet? Ik heb soms het gevoel dat festivals jonge acts soms wat té snel promoveren naar een top spot. Ze hebben veel fans ondanks ze nog maar ocharme één album uithebben en -hoppa- meteen al helemaal bovenaan de bill.

SAVAGES LIVE - SUMMER 2015. First festival dates announced. More to come. www.savagesband.com

7th June - Field Day UK
13th June - Northside Festival Denmark
5th and 6th June - Plissken Festival Greece
19th and 21st June - Body and Soul Ireland
16th to 19th July - Latitude UK

Zou een mooie toevoeging zijn voor Werchter!

#TGIF. Het weekend wordt ingezet met weerom nieuwe namen voor Rock Werchter. Er worden zes namen toegevoegd aan het programma. Marmozets, Eagles of Death Metal en SBTRKT komen op donderdag 25 juni naar Werchter. Kovacs wordt op vrijdag 26 juni verwacht. Selah Sue geeft op zaterdag 27 juni present op het festival. En Tove Lo komt op zondag 28 juni. De teller bevestigde namen voor Rock Werchter 2015 staat nu op 63. Volgende week weer meer nieuws.

Fuck. Dat zijn dus wéér drie sterke namen voor de donderdag, die ik alledrie wil zien... Cool dat ze Marmozets hebben geboekt! SBTRKT en EODM zijn ook tof.

Die vrijdag blijft voor mij dus echt huilen met de pet op... EODM is wel tof. Maar zoals gezegd: ook al op donderdag... het lijkt wel alsof ze die andere dagen gewoon niet willen uitverkopen.

Ik ga akkoord met mattman. Overigens: ik vermoed dat we volgende week zo ongeveer de rest gaan krijgen (misschien nog een paar namen te kort voor de volledige line-up) en dat we dan ook de podiumindeling gaan hebben. Daarna zal 't alle hens aan dek zijn voor Pukkelpop :)

Users who are viewing this thread