Rock Werchter 2015 - Geruchten

Ja Mumford and sons was een beetje te verwachten. Mijn eerste reactie was niet de kritiek op Mumford of Lenny. Maar eerder het missen van Faithless met die band erbij had de affiche er helemaal anders uitgezien.

Faithless was inderdaad een fijne dance afsluiter geweest maar ben het niet helemaal met je eens dat het festival er echt een stuk beter op zou worden.

1 pagina terug bedoelde ik trouwens inderdaad dat Ben Howard wat populairder is dan Alt-J

Misschien een hele wilde gok, maar hoe groot schatten jullie de kans voor Dead Kennedy´s? Qua tourschema zit het krap maar zou het de 28e kunnen.

Misschien een hele wilde gok, maar hoe groot schatten jullie de kans voor Dead Kennedy´s? Qua tourschema zit het krap maar zou het de 28e kunnen.

Heeuj punkrockaah! Dead Kennedys staan al erg lang op mijn lijstje, maar zullen Werchter nooit bespelen denk ik. Meer een band voor de smerige zalen met plakkende biervloeren, daar komen ze ook beter tot hun recht. Pukkelpop zou ook kunnen als ze in de nazomer nog touren. Ik hoop in elk geval dat we ze hier binnenkort nog eens kunnen zien.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Pieter B. wrote:</div>
Ik vraag me af welke headliner er nog zal spelen op Werchter Boutique. Volgens burgemeester Dirk Claes zou er zeker een editie in 2015 komen. Metallica, Coldplay, Blur, The Strokes?

Vooralsnog bestaat de site van Werchter Boutique nog.
Vanwege het uitblijven van de wat hardere rockbands, en het feit dat Metallica toch weer optreedt deze zomer denk ik aan Metallica. Dan kunnen bands als Mastodon, Slayer en Anthrax het (voorspelbare) voorprogramma zijn.

Die site wil natuurlijk niks zeggen, ze kunnen moeilijk een URL offline halen omdat het eens een jaartje niet doorgaat.

Metallica zou na begin juni terug naar de VS trekken tot augustus, Coldplay tourt deze zomer waarschijnlijk niet, Blur en The Strokes te klein. Zoals eerder gezegd gaan we gewoon geen Boutique krijgen dit jaar.

Heeuj punkrockaah! Dead Kennedys staan al erg lang op mijn lijstje, maar zullen Werchter nooit bespelen denk ik. Meer een band voor de smerige zalen met plakkende biervloeren, daar komen ze ook beter tot hun recht. Pukkelpop zou ook kunnen als ze in de nazomer nog touren. Ik hoop in elk geval dat we ze hier binnenkort nog eens kunnen zien.

Daar heb je ook weer gelijk in, ze komen op een festival niet echt tot hun recht. Ookal mogen ze van mij best langskomen ;) Zelfde geldt trouwens voor The Misfits. maar aangezien deze eind maart al op dutch comic-con spelen schat ik die kans niet zo groot :(

Even off topic maar gaat Werchter Boutique nog door en zo ja wie zal dat dan gaan headlinen denken jullie? Mogen ze dan ook wel eens mee komen wat mij betreft!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Miechiel wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Pieter B. wrote:</div>
Ik vraag me af welke headliner er nog zal spelen op Werchter Boutique. Volgens burgemeester Dirk Claes zou er zeker een editie in 2015 komen. Metallica, Coldplay, Blur, The Strokes?

Vooralsnog bestaat de site van Werchter Boutique nog.
Vanwege het uitblijven van de wat hardere rockbands, en het feit dat Metallica toch weer optreedt deze zomer denk ik aan Metallica. Dan kunnen bands als Mastodon, Slayer en Anthrax het (voorspelbare) voorprogramma zijn.

Die site wil natuurlijk niks zeggen, ze kunnen moeilijk een URL offline halen omdat het eens een jaartje niet doorgaat.

Metallica zou na begin juni terug naar de VS trekken tot augustus, Coldplay tourt deze zomer waarschijnlijk niet, Blur en The Strokes te klein. Zoals eerder gezegd gaan we gewoon geen Boutique krijgen dit jaar.

Dan heb ik het verkeerd gezien. Ik dacht dat het 'see you soon!' iets van de laatste tijd was.
Nou ja, 4 dagen Rock Werchter is ook leuk, helemaal met het programma tot nu toe!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Pieter B. wrote:</div>

De stad Aarschot zou moeilijk doen (dacht ik) en Boutique zou alsnog niet doorgaan. De naam voor Boutique zou toch AC/DC zijn maar die hebben ze dus verplaatst van locatie.

Raar verhaal toch. Aangezien AC/DC op 14 januari aangekondigd werd voor Dessel en de burgemeester van Rotselaar op 24 januari aankondigde dat 11 juli voorbehouden wordt voor Boutique (al was het nog niet 100% zeker dat Boutique ging doorgaan) (bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150123_01491094).

Ach ja, mocht het alsnog doorgaan zijn de kanshebbers zeer klein. Rihanna+Kanye West of Paul McCartney lijken mij nog de enige twee overgebleven opties. Maar kunnen natuurlijk even goed (zelfs waarschijnlijker) in Sportpaleis staan.

Even terug naar de line-up van Rock Werchter. Als ik me niet vergis hebben we nog een 20 tal namen te gaan, waarvan we al een naam weten namelijk Jessie J (niet zo mijn ding).

Volgende groepen zijn voor zover ik weet nog vrij in Werchterperiode en in periode van juni/juli ook op andere festivals in Europa: Eagles of Death Metal, The Vaccines, Future Islands, George Ezra, Band Of Skulls, Lillywood & The Prick, The Libertines, Kaiser Chiefs, The Wombats, Wolf Alice, Gengahr, Mini Mansions, Johnny Greenwood, St Vincent, Goat

Best nog een aantal leuke namen, van mij mogen ze allemaal komen. Doe daar dan nog enkele Belgische bands bij en vermoedelijk enkele dance acts (waarvan weinig tot niets ken) en de affiche is al snel gevuld.

Hopelijk toch enkele van die namen nog op deze Werchter editie, zou fijn zijn!

Even terug naar de line-up van Rock Werchter. Als ik me niet vergis hebben we nog een 20 tal namen te gaan, waarvan we al een naam weten namelijk Jessie J (niet zo mijn ding).

Volgende groepen zijn voor zover ik weet nog vrij in Werchterperiode en in periode van juni/juli ook op andere festivals in Europa: Eagles of Death Metal, The Vaccines, Future Islands, George Ezra, Band Of Skulls, Lillywood & The Prick, The Libertines, Kaiser Chiefs, The Wombats, Wolf Alice, Gengahr, Mini Mansions, Johnny Greenwood, St Vincent, Goat

Best nog een aantal leuke namen, van mij mogen ze allemaal komen. Doe daar dan nog enkele Belgische bands bij en vermoedelijk enkele dance acts (waarvan weinig tot niets ken) en de affiche is al snel gevuld.

Incubus, Kensington, zelf Paolo Nutini is in de buurt

We kennen nu officieel 50 namen. Dus daar moeten er nog (zo'n) 30 bijkomen. Enkele van jouw voorstellen zouden we tevreden maken!

er moeten ook nog wat dj's komen denk ik, hoop dat ze nu wat publiekstrekkers programmeren aan the north west walls, dingen als pendulum, knife party, sub focus, dj fresh,... zou dan kunnen spelen tijdens de pauze's op de main ofzo, zou ook wat volk wegnemen van de overbevolkte podia die er nu zijn,...

er moeten ook nog wat dj’s komen denk ik, hoop dat ze nu wat publiekstrekkers programmeren aan the north west walls, dingen als pendulum, knife party, sub focus, dj fresh,… zou dan kunnen spelen tijdens de pauze’s op de main ofzo, zou ook wat volk wegnemen van de overbevolkte podia die er nu zijn,…

Ik snap die North West Walls nog niet echt, het is de helft van de tijd dicht en verder gebeurd er ook niet echt veel spannends.

Ik snap die North West Walls nog niet echt, het is de helft van de tijd dicht en verder gebeurd er ook niet echt veel spannends.

Vorig jaar bood het wel een mooie plek om voetbal te kijken. Maar heb mijn bronnen gecheckt en die zijn er dit jaar niet onder Werchter. Vraag me inderdaad af wat daar nu gaat gebeuren.

Ja en door die slechte wedstrijd heb ik mooi Pearl Jam gemist. Volgende keer kies ik gewoon voor de muziek.

Ja en door die slechte wedstrijd heb ik mooi Pearl Jam gemist. Volgende keer kies ik gewoon voor de muziek.

2197848220-f337c91c.jpg

Users who are viewing this thread