Rock Werchter 2015 - Geruchten

Ik snap trouwens die ophef over The Strokes niet. Zo bekend en populair zijn die toch niet om in aanmerking te komen voor een headliner? Zal me niks verbazen als die er alsnog bijkomen als Barn headliner ofzo.

Hoewel The Stokes commercieel misschien niet (meer) enorm zijn op het Europeesche vasteland, lijkt me dat hun reputatie en daarmee boekkosten toch wel wat te hoog zijn voor een Barn spot (hoewel het vrij electronische Comedown Machine materiaal daar vast goed zou werken in een tent). Ik hoop met je mee hoor, maar lijkt me niet reëel dit te verwachten.

<div class="d4p-bbt-quote-title">robin78 wrote:</div>
Ik snap trouwens die ophef over The Strokes niet. Zo bekend en populair zijn die toch niet om in aanmerking te komen voor een headliner? Zal me niks verbazen als die er alsnog bijkomen als Barn headliner ofzo.

Hoewel The Stokes commercieel misschien niet (meer) enorm zijn op het Europeesche vasteland, lijkt me dat hun reputatie en daarmee boekkosten toch wel wat te hoog zijn voor een Barn spot (hoewel het vrij electronische Comedown Machine materiaal daar vast goed zou werken in een tent). Ik hoop met je mee hoor, maar lijkt me niet reëel dit te verwachten.

Ik geloof never nooit niet dat the Strokes alsnog komen, en in een tent worden gezet. Het is gewoon een gemiste kans, helaas. Hopelijk geven ze komend jaar es een concert, ergens in Nederland of België

Persoonlijk vind ik dit één van de beste line-ups sinds ik naar festivals ga (2008). Met de Foo Fighters en Muse heeft Rock Werchter de twee reuzen die het nodig heeft. Mumford&Sons in combinatie met Pharrel op vrijdag en Lenny Kravitz samen met The Prodigy op zaterdag maken het feit dat op die dagen geen giganten staan voor mij meer dan goed. Dan hebben de zondag en de donderdag met The Script, Florence & The Machine (en Elbow) prima subs die die rol aankunnen. Met Pharrel, The Prodigy heb je wat mij betreft met The Chemical Brother drie hele mooie party-acts en tot slot staat er tot nu toe een heel sterk en divers programma. En dan te bedenken dat we er nog altijd 30 namen bijkrijgen.

Tenzij je van de metal bent, kan ik me bijna niet voorstellen dat er niet een aantal artiesten zijn waarvan je heel erg gaat genieten. Maar goed, dat is mijn mening. Ik ben in ieder geval weer van de partij (en dan niet op The Hive).

Ik ben als een van de weinigen wel blij met M&S als headliner.

Ik ben er ook blij mee Wessel! Heb meestal vooral negatieve dingen te zeggen eigenlijk, maar dit vind ik een slimme zet. Gewoon een grote naam van headlinerformaat. Lenny Kravitz wordt ondersteund door The Prodigy, is ook wel nodig maar dat maakt ook dat wel tot een prima dag. Zelf hou ik heel erg van folk, al luister ik er te weinig naar, dus ook subjectief gezien ben ik er blij mee. Hoop dat ze alt-J met hun kansloze nieuwe album tegelijk met Mumford zetten, hoef ik die in elk geval niet te zien.

Ben niet ontevreden met M&S, al houd ik persoonlijk meer van Blur en The Strokes.

Overigens is er best een kansje dat M&S wat support acts van hun solo gigs meeneemt naar Werchter. Is bij andere acts ook het geval/mogelijk:

Mumford & Sons: Ben Howard, Alabama Shakes (beiden al bevestigd), Bear's Den, The Maccabees, Jack Garratt, The Vaccines

Foo Fighters: Royal Blood en Hozier (beiden al bevestigd), evt. nog Kaiser Chiefs en/of Mini Mansions

Alt-J: Wolf Alice, Gengahr

Sam Smith: Kwabs (al bevestigd)

Hoop eigenlijk toch dat Ben Howard op de Main komt te staan nu. Ben kun je toch niet tegelijk met Mumford & Sons neerzetten?
Kan ook dat die na M&S in de Barn begint maar dan verwacht ik een stormloop van de Main na M&S richting de Barn.

Hoop eigenlijk toch dat Ben Howard op de Main komt te staan nu. Ben kun je toch niet tegelijk met Mumford & Sons neerzetten?
Kan ook dat die na M&S in de Barn begint maar dan verwacht ik een stormloop van de Main na M&S richting de Barn.

Ben lijkt me de perfecte sub voor M&S op Main (zijn tweede album kan dan nog net profiteren van de invallende schemering), Pharrell daarna als party-act op de Main. Alt-J kan die dag de Barn headlinen, hun muziek komt waarschijnlijk ook beter tot zijn recht daar dan op Main.

Maar dat vind ik van Ben Howard ook hoor?

Klopt, maar Ben en M&S liggen heel dicht naast elkaar als je naar de muziek kijkt het zou raar zijn ze tegelijk te programmeren.
Misschien is Ben ook wat populairder.

Ik vind dit net wel Reëel om te verwachten... Simple minds deden het zelfde... is een beetje het zelfde principe .. band met hits maar ook de tijd voorbij.

Overigens Jack White op Rock Werchter als headliner .. kom op... Die kreeg in 2012 niet eens een half veld vol! Ja het was aardig druk. Maar NOOIT headliner druk. Met zoon naam, krijg je niet eens de helft van de bezoekers als bijvoorbeeld bij Lenny of Muse of MS.

Alle respect, maar dat die gozer vind dat hij zo goed en wauw is. Kunnen wij niets aan doen dat hij zoon eigendunk heeft, maar headliner waardig voor werchter? nog niet bijna.

Dat gaat ook op voor The Strokes, die verdienen het meer dan JW. Omdat ze niet van gisteren zijn, die hebben zich al langere tijd bewezen. Maar ook die verkopen nooit een dag uit, en krijgen zoon veld echt niet vol.

@Wessel... Ben Howard... Populairder als MS ? Bedoel je dat ?

Even een andere vraag: zondagavond heb ik tickets besteld en heb het geld direct overgemaakt. Ik heb nu nog geen tickets mogen ontvangen. Hoe zat het bij jullie? Thnx alvast!

@Fonneke ik denk dat hij populairder dan Alt-J bedoelt!

Ik hoop toch nog op Alt-J – Ben Howard in The Barn!

En wat The Strokes betreft, ik denk dat die iets te duur zijn voor de plek waar ze dan komen te staan (in verhouding met bijvoorbeeld Simple Minds).

Ah, Populairder als Alt-J zou kunnen dat weet ik niet, denk het inderdaad wel.

<div class="d4p-bbt-quote-title">HunterRule wrote:</div>

Ik vind dit net wel Reëel om te verwachten… Simple minds deden het zelfde… is een beetje het zelfde principe .. band met hits maar ook de tijd voorbij.

Het verschil is dat Simple Minds geen gage vragen met 6 nulletjes in.

Guys, hoe groot is de kans nog dat the Libertines de line-up vervoegen?
En ik verwacht nog steeds the Vaccines, is dat realistisch?

beide volgens tour data nog vrij tijdens Werchter en in de buurt
The Vaccines verwacht/hoop ik toch zeker

<div class="d4p-bbt-quote-title">Libertine wrote:</div>

beide volgens tour data nog vrij tijdens Werchter en in de buurt
The Vaccines verwacht/hoop ik toch zeker

Ik denk dat ze er wel zullen staan, zeker kan je het natuurlijk nooit zeggen. Maar kans is groot.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke || Ishetalwerchter.nl wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>HunterRule wrote:</div>

Ik vind dit net wel Reëel om te verwachten… Simple minds deden het zelfde… is een beetje het zelfde principe .. band met hits maar ook de tijd voorbij.

Het verschil is dat Simple Minds geen gage vragen met 6 nulletjes in.

En nog een verschil is dat Simple Minds vorig jaar wel een fantastisch album heeft uitgebracht (wat trouwens niks met hun passage van 2012 te maken heeft). The Strokes al een tijdje niks meer. Wel absurd dat zo'n act volgens jou minstens een miljoen vraagt, zijn ze bij lange na niet waard.

Even tussendoor, nu Rock Werchter die teaser video heeft geplaatst, betekent dit dat we nog even op namen moeten wachten?
Er valt natuurlijk veel om over te speculeren, of er nu nog grote namen bij komen, want ze hebben sowieso moeten wachten tot Mumford bekend mocht worden gemaakt. Het lijkt me sterk dat ze binnenkort nog met namen van het formaat van Florence of Elbow etc. komen anders hadden ze nog wel gewacht met die video.

Users who are viewing this thread