Rock Werchter 2015 - Geruchten

Ik ken eigenlijk geen muziek van Mumford & Sons, maar dingetjes die erop lijken (Lumineers, Of Monsters and Men) vind ik wel heel chill. Folk is altijd wel leuk, dus mij best. Wel triest echter dat Lenny Kravitz en Mumford & Sons headlinen. Zijn voor mijn gevoel toch net 1 level lager allebei, al heeft Lenny wel The Prodigy erbij staan. Maar waarom hebben ze geen Blur of The Who gehaald? Die waren toch in de buurt.

Ik heb er niet zo'n groot probleem mee. Het is ook niet mijn lievelingsact, maar op vier headliners mag er een mindere tussenzitten (al staat Lenny hier ook niet elke dag aan). Bovendien kan ik nu ook eens een dag in The Barn of KlubC afsluiten met Alt-J en Damien Rice bijvoorbeeld. Ik vind het wel prima.

ik vind m&s idd ook meer headliner dan lenny kravitz. Ondanks de absolute anticlimax ben ik niet ontevreden met m&s. tis best een aardig bandje

En ik kan er nog steeds blij van worden dat robbie williams niet een dag headlined

Wat eigenlijk triester is, is dat Lenny Kravitz dé headliner op zaterdag is. M&S is nog flink populair, maar Lenny heeft sinds zijn laatste passage echt niets van betekenis meer gedaan dat een sprong van pre-sub naar headliner rechtvaardigd.

Die heeft sinds 2008 TWEE albums uitgebracht waarvan de laatste een grote hit voortbracht (The Chamber) en hij heeft een carrière van zo'n 26 jaar achter de rug. Niet geheel onterrecht dus.

Ik lees over M&S toch ook veel negatieve reacties op de sociale media.

De meningen op de sociale media lopen uit elkaar. Zoals bij elka naam. Het zal de verkoop voor vrijdag zeker boosten. Die dag is alternatief en commmercieel tegelijkertijd, ofte een perfect Werchter programma eigenlijk.

Wil ze al een tijdje zien, dus ik ben wel tevreden, al vind ik de headlienrspot toch ook wat te hoog eerlijk gezegd.

<div class="d4p-bbt-quote-title">visdave34 wrote:</div>
Wat eigenlijk triester is, is dat Lenny Kravitz dé headliner op zaterdag is. M&S is nog flink populair, maar Lenny heeft sinds zijn laatste passage echt niets van betekenis meer gedaan dat een sprong van pre-sub naar headliner rechtvaardigd.

Die heeft sinds 2008 TWEE albums uitgebracht waarvan de laatste een grote hit voortbracht (The Chamber) en hij heeft een carrière van zo’n 26 jaar achter de rug. Niet geheel onterrecht dus.

Je kan zelf Sex als een hitje beschouwen. Ook genoeg airplay gehad.
Verder heeft hij ook al meerdere grote hits gehad zoals I'll be waiting maar vooral fly away, are you gonna go my way en mr. cabdriver! Kan en zal een goede show neerzetten.

<div class="d4p-bbt-quote-title">visdave34 wrote:</div>

Die heeft sinds 2008 TWEE albums uitgebracht waarvan de laatste een grote hit voortbracht (The Chamber) en hij heeft een carrière van zo’n 26 jaar achter de rug. Niet geheel onterrecht dus.

Ik lees over M&S toch ook veel negatieve reacties op de sociale media.

Sinds 2008 twee albums uitgebracht, waarvan er eentje gewoonweg onder de radar door gepasseerd is en The Chamber op geen enkele radiozender in hoogste roulatie geraakt is. Maar belangrijker nog: was in 2008 slechts sub en was coheadliner op de slechtst verkopende TW Classic in het laatste decennium.

Overigens zie ik toch 10x zoveel positieve reacties over M&S hoor. Ik vind het een beter te verdedigen headliner dan Lenny Kravitz.

Ik denk dat de positie van Lenny en M&S beiden gerechtvaardigd worden door de dance-headliner die erna komt. The Prodigy heeft RaR en PP bijvoorbeeld wel eens geheadlined en Pharrel Williams is ook een grote pop naam die op sommige festivals dit jaar headlined. Lenny Kravitz en The Prodigy vind ik een prima combi, Mumford & Sons en Pharrel Williams is muziek waar ik geen fan van ben maar die zullen samen de dag ook wel uitverkopen. Vind de laatste combi alleen niet echt een goede Rock Werchter combi om te headlinen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>visdave34 wrote:</div>

Je kan zelf Sex als een hitje beschouwen. Ook genoeg airplay gehad.
Verder heeft hij ook al meerdere grote hits gehad zoals I’ll be waiting maar vooral fly away, are you gonna go my way en mr. cabdriver! Kan en zal een goede show neerzetten.
Ik heb de populariteit van zijn laatste albums misschien wat onderschat, die lijken toch wel aardig verkocht te zijn. Op de radio echter weinig van gehoord en ik denk dat we het er wel over eens zijn dat zijn beste tijd al voor zijn laatste RW passage in 2008 lag? Dat ie dan nu is gepromoveerd van halve sub voor REM en Chemical Brothers naar headliner vind ik best opmerkelijk.

Bij de bekendmaking dat ie zou komen, werd er overigens ook nog met geen woord gerept over het feit dat ie headliner zou zijn.

Maar ik heb genoeg gezeurd voor vandaag, het gaat sowieso weer een waanzinnige editie worden!

Niet verassend, niet echt spectaculair, maar ik vind Mumford & Sons wel gewoon een prima naam. (en een stuk beter dan Pharrell als headliner.)

Beck/Jack White/The Strokes/The National

Dat zijn toch geen grote namen?!

En wat mij opvalt is dat hier iedereen zo negatief is. Oke het is niet je smaak muziek kan, maar kom dit kan je toch eigenlijk niet slecht noemen? Een headliner is een "trekker" het moet mensen op een festival af laten komen. Nou dat doet dit zeker.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat er zo negatief op gereageerd word. Als het niet je smaak is prima (mijne ook niet). Maar aangeven dat dit niet headline waardig is vind ik vreemd. En zeker als je dan aan komt met Beck .. of Jack White... Sorry maar als dat een headliner zou zijn van werchter. Dan moet Rock Werchter zich schamen.

Nogmaals, MS, niet mijn muziek. Headliner waardig ja... (ik had gehoopt op iets meer gitaar muziek als headliner. In het kaliber van de afgelopen jaren zoals Pearl Jam of Metallica of iets dergelijks)

Toch aardig tevreden over de headliners. Gewoon drie goeie rock namen, al is Lenny als headliner wat hoog gegrepen... Maar goed, als het alternatief Robbie was geweest dan heb ik dit tien keer liever! En wat Shaverion zegt: The Prodigy erna compensert een hoop qua grootte.

En Mumford en zijn zonen... Tja, geen verkeerde muziek, maar een beetje saai. Hoop dat het nieuwe album wat moois bevat, en anders een avondje Barn/KluB C voor mij. Ook niet verkeerd...

Welke spot krijgt Enter shikari eigenlijk? Die laatste dag word voor mij nogal een dag dat ik veel wil zien namelijk :P vandaar hahah, plus ik weet niet hoe populair ze zijn in Belgie

En nu iedereen het over Jack White heeft: kan die er niet gewoon nog bij? Als The Black Keys subben dan Jack White toch zeker? Iig geen headliner lijkt me...

Mijn vraag is: tourt hij wel? Ik kan me niet herinneren iets over hem gelezen te hebben? Zou mooi zijn...

En nu iedereen het over Jack White heeft: kan die er niet gewoon nog bij? Als The Black Keys subben dan Jack White toch zeker? Iig geen headliner lijkt me…

Daar denkt de heer White zelf anders over, doet het niet voor minder dan headlinerspots blijkbaar. Daarom dat we het vorig jaar met subs als Paolo Nutini en Franz Ferdinand moesten doen terwijl Jack White ook gewoon in de buurt was.

Kunnen we nu spreken over de minst stevige RW- editie (gitaar gewijs) ooit?

Ik hoop dat ze bij die laatste paar namen nog TENMINSTE Modest Mouse en (eindelijk) Eagles Of Death Metal aankondigen...

Welke spot krijgt Enter shikari eigenlijk? Die laatste dag word voor mij nogal een dag dat ik veel wil zien namelijk
icon_razz.gif
vandaar hahah, plus ik weet niet hoe populair ze zijn in Belgie

Spelen op de Main stage als eerste of 2de act waarschijnlijk.

Hoe kan je Lenny Kravitz nou minder goed verdedigen als headliner terwijl hij 2x zoveel wereldhits heeft gehad als M&S?
Laatste album ook gewoon goed, The Chamber werd aardig gedraaid volgens mij. Wel een paar keer langs horen komen. Verder helpt misschien de Hunger Games ook weer een beetje aan zijn bekendheid. Wat eigenlijk niks met muziek te maken heeft, maar ok ^^

Users who are viewing this thread