Rock Werchter 2015 - Geruchten

<div class="d4p-bbt-quote-title">visdave34 wrote:</div>
Moet aan toegevoegd worden dat er vandaag ook een persconferentie plaatsvindt in Waverley, USA waarbij naar alle waarschijnlijkheid een muziekfestival rond Mumford & Sons wordt bevestigd… Dus dat zou kunnen betekenen dat ze inderdaad met meer tourdata komen.

En hoe laat is die persconferentie? Want dan zou dat betekenen dat die aankondiging pas vanavond laat Belgische tijd bekend wordt, wat ook wel gek is toch.
Die is om 17:00 Nederlandse/Belgische tijd.

http://new.livestream.com/wartburgknightvision/events/3843245

Als M&S straks een eigen festival aankondigen verwacht ik eigenlijk helemaal niet meer dat ze ook met RW komen. Ze gaan niet groots roepen dat er een nieuwe plaat en Amerikaans festival komt, om dan in de marge ook iets over Werchter te zeggen.

Ik krijg niet zozeer het idee dat het een 'eigen festival' is, maar gewoon een festival (tweedaags) waarbij zij de belangrijkste headliner en publiekstrekker zijn. De persconferentie wordt ook niet door hen zelf gegeven, maar door de locatie (Wartburg College) van het festival. Kan mijns inziens heel goed een deel van de bekendmaking van een tour zijn.

Maar ik blijf uiteraard hopen dat je gelijk hebt en dat Werchter met iemand anders komt.

Voor de Jessie J reutemeteut. Ik heb even gekeken of het wel kan dat ze komt spelen. Ik heb naar haar tourschema (nooit gedacht dat ik naar haar tourschema zou kijken lol) gekeken, en het zou dan de donderdag of zondag moeten worden, ik hoop de donderdag, want voor die dag heb ik nog een naam nodig die ik kan skippen :p

dan hopen dat Jessie J op donderdag staat, zondag vind ik tot nu toe de minste dag
op donderdag zal er sowieso wel een alternatief zijn om te gaan kijken!

Dus RW trekt voluit voor de kaart van de wansmaak. Ik ben erg teleurgesteld. Mumford & Sons en daarna Pharrel?

Over een shit sandwich gesproken...

En de bevestiging dat Lenny de enige headliner van zaterdag is overigens.

Maar de mensen worden gek op sociale media, dus met andere woorden een goedkope headliner die veel volk trekt.

Awww echt jammer, hoopte echt op iets beters. Rock Werchter ziet hier zelf zo te zien ook wel dat ze eigenlijk geen goede headliner hebben, ze waren dus aan het wachten tot ze erbij konden vertellen dat ze een nieuw album uit brengen. Zonder een nieuw album was een positie 2 plaatsen hoger dan de vorige passage natuurlijk helemaal niet te verantwoorden.

Ik vind het wel bijzonder dat festileaks het eerder post dan rock werchter zelf op de site.

Deze naam trekt denk ik best nog wel wat namen. Maar ik had ook liever een andere naam zien komen.

Awww echt jammer, hoopte echt op iets beters. Rock Werchter ziet hier zelf zo te zien ook wel dat ze eigenlijk geen goede headliner hebben, ze waren dus aan het wachten tot ze erbij konden vertellen dat ze een nieuw album uit brengen. Zonder een nieuw album was een positie 2 plaatsen hoger dan de vorige passage natuurlijk helemaal niet te verantwoorden.

Mwa, hun vorige passage was nog voor de release van Babel, en nadien hebben ze Sportpaleis op enkele uren uitverkocht. Maar jouw redenering houdt wel steek.

van mij is Mumford and sons welkom, maar toch niet als headliner?
dus de grote namen zijn nu gevallen... geen Beck/Jack White/The Strokes/The National

dan hopen dat ze Edward Sharpe & The Magnetic Zeros meenemen, dat zou de teleurstelling een beetje compenseren

Wat eigenlijk triester is, is dat Lenny Kravitz dé headliner op zaterdag is. M&S is nog flink populair, maar Lenny heeft sinds zijn laatste passage echt niets van betekenis meer gedaan dat een sprong van pre-sub naar headliner rechtvaardigd.

Wat denken jullie? Ik vrees dat de vrijdag bevolkt zal worden door enorm veel pubertjes...

VERDOEMME... Dat zal dringen worden bij Alt-J of Roisin.

M&S Had ietsje beter verwacht als headliner, maar prima dat ze er staan. Gelukkig nog een paar aardige dagnamen die dag, want headliners zijn andere dagen veel beter.

Users who are viewing this thread