Live is Live 2025

Duran Duran mikt op Sportpaleis Antwerpen en Ziggo Dome in juni. Uit hun recentste tourschema blijkt duidelijk dat een combinatie van DURAN DURAN als headliner Live is Live op zaterdag 28 juni (na het nabije Dusseldorf op 24 juni) gecombineerd met Nile Rodgers & Chic (nu die dag in Tilburg) en een paar andere internationale bands mogelijk was. Jammer want die combo had ook wel 15.000 tot 20.000 kaarten kunnen verkopen. Spijtig dat men niet durfde springen. Een beperking tot één of twee festivaldagen had iedereen wel aanvaard.

Als Editors, The National en de Pumpkins het niet kunnen qua verkoop, waar haal je dan het idee dat Duran Duran en Nile Rodgers het wel zou lukken?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Als Editors, The National en de Pumpkins het niet kunnen qua verkoop, waar haal je dan het idee dat Duran Duran en Nile Rodgers het wel zou lukken?
Eens met deze. Duran Duran is wel een unieke boeking en hebben de wind mee maar een Nile Rodgers is al zoveel te zien geweest (met een gemengde reputatie), die gaat echt niet veel kaarten meer schuiven.

Zonde, jammer dat een mooie affiche toch niet weet aan te slaan. Op dat gebied begint er wel een probleem te ontstaan voor de liefhebbers voor dit soort line-ups.

Duran Duran zou ik best een keer willen zien, maar ga er ook niet voor naar Amsterdam. Een leuke line-up er omheen had idd vermakelijk geweest.

Eens met deze. Duran Duran is wel een unieke boeking en hebben de wind mee maar een Nile Rodgers is al zoveel te zien geweest (met een gemengde reputatie), die gaat echt niet veel kaarten meer schuiven.
Duran Duran treedt maar zelden op, laatste keer was Live is Live in Zeebrugge in 2022 en in Nederland was het al van 2015 geleden. Met de hype rond retrobands van de jaren 80 had Duran Duran een meesterzet geweest. Een veel kleinere retroband Human League heeft recent 8.000 tickets (Vorst National) verkocht over diverse Belgische locaties. Veel Nederlanders onder de Moerdijk zouden ook voor Duran Duran eerder afzakken naar een festival in Antwerpen ipv Ziggo Dome. Nile Rodgers & Chic heeft in het verleden dikwijls samengewerkt aan enkele hits van Duran Duran en speelt deze zomer bij een paar uk shows in het voorprogramma van Duran Duran. Live vond ik Nile Rodgers & Chic schitterend in olt rivierenhof (2x uitverkocht of 4.000 tickets aan ca 70 Euro per ticket). We zullen erop terugkomen als Ziggo Dome en Sportpaleis uitverkocht zijn. Ben wel benieuwd tegen welke prijzen ze tickets gaan aanbieden. Persoonlijk zie ik wel toekomst in een groot festival in Antwerpen met internationale en nationale toppers.

Zonde, jammer dat een mooie affiche toch niet weet aan te slaan. Op dat gebied begint er wel een probleem te ontstaan voor de liefhebbers voor dit soort line-ups.

Duran Duran zou ik best een keer willen zien, maar ga er ook niet voor naar Amsterdam. Een leuke line-up er omheen had idd vermakelijk geweest.
je kan ze gaan zien in het Sportpaleis Antwerpen.

Duran Duran op de eerste live is live verkocht ook maar matig overigens.
Eerste editie van een festival op een mindere locatie (Zeebrugge). Zondag met Duran Duran in 2022 wellicht iets meer dan 8.000 tickets. Maar vorig jaar had het ook driedaags festival LIVE IS LIVE in Antwerpen met 50.000 bezoekers over drie dagen het dubbele van het aantal bezoekers in Zeebrugge, 25.000. Met extra bezoekers uit het nabije Nederland leek me 15.000 tot 20.000 tickets wel haalbaar in 2025 met Duran Duran als headliner in Antwerpen voor een ééndaags festival. Op de website van de booking agent staat een indicatieve fee van 500.000 Euro voor Duran Duran wat me toch veel lager lijkt dan een The National of the Smashing Pumpkins.. In ieder geval benieuwd hoe ze gaan verkopen in het Sportpaleis en Ziggo Dome.

Users who are viewing this thread