Rock Werchter 2025

Maar uiteraard hoop ik dat de tamtam vals gestemd is he :LOL:
Die dingen staan al jaren vast: eerst een nieuw album promoten met emo-tv, dan enkele middelgrote festivals headlinen, enkele maanden later twee Sportpaleizen uitverkopen (nog niet gerealiseerd) en dan een exclusief festivaloptreden op Rock Werchter. De vraag is enkel welke dag?

Die dingen staan al jaren vast: eerst een nieuw album promoten met emo-tv, dan enkele middelgrote festivals headlinen, enkele maanden later twee Sportpaleizen uitverkopen (nog niet gerealiseerd) en dan een exclusief festivaloptreden op Rock Werchter. De vraag is enkel welke dag?
Brr... die emo-tv tegenwoordig. Om te gruwelen. Maar ik volg je redenering.

En intussen begint op StuBru Pyro van Kings of Leon... Misschien weten zij meer... ;-) Fantastisch nummer trouwens.
Die band heeft altijd plek op RW.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight en V.Axl
2 opties, vrijdag of zaterdag met grote kans op zaterdag. Het is natuurlijk ook een Belgische band, wie weet krijgen die wel een show in de Barn? Eerder is het al gebeurd met Snow Patrol en Editors, naar Werchter begrippen, ook geen kleintjes. Tijd zal het uitwijzen.

Ik snap niet zo goed dat iedereen hem die stunt "met emo-tv" zomaar heeft vergeven. Wat onrustwekkende foto's posten, daarna een mediatour doen samen met mama over zijn problematisch drankgebruik in het verleden om even later te moeten toegeven dat de foto's gewoon promotie waren voor een nieuwe single. Alsof alcoholisme een grap is...

• Leuk
Waarderingen: zero
Brr... die emo-tv tegenwoordig. Om te gruwelen. Maar ik volg je redenering.

En intussen begint op StuBru Pyro van Kings of Leon... Misschien weten zij meer... ;-) Fantastisch nummer trouwens.
Die band heeft altijd plek op RW.
Ik heb ze nog nooit live gezien dus zou het ook best toejuichen, ze hebben echt een paar fantastische nummers waaronder Pyro inderdaad. Als ze die rustige nummers afwisselen met wat meer pit zoals Red Morning Light en Molly's Chambers zie ik het wel zitten:)

Aan de andere kant, als ze op zaterdag voor Sam Fender staan en Nine Inch Nails staat in de Barn als laatste, ben ik waarschijnlijk erg vroeg weg om een mooi plekje vooraan in de Barn te vinden.

Thof van commerce heeft blijkbaar nieuw album.
Kanshebber voor Werchter?
Heel veel Belgische kanshebbers dit jaar. En misschien gezien het snelle uitverkopen gaan we een record aantal landgenoten mogen verwelkomen.
Met Amenra, Goose en de onofficielen Berre, Dikke, Pommelien, Oscar (precies de cast van de nieuwe fc de kampioenen) zou de teller op 6 staan.

Vorig jaar (er kan een telfout zijn) 11, in 23 14, in 22 15.

Heel veel Belgische kanshebbers dit jaar. En misschien gezien het snelle uitverkopen gaan we een record aantal landgenoten mogen verwelkomen.
Met Amenra, Goose en de onofficielen Berre, Dikke, Pommelien, Oscar (precies de cast van de nieuwe fc de kampioenen) zou de teller op 6 staan.

Vorig jaar (er kan een telfout zijn) 11, in 23 14, in 22 15.
Zoveel goeie Belgische artiesten de laatste jaren en dan gaan ze Berre en Dikke daar plaatsen. Dit versta je toch niet?

Thof van commerce heeft blijkbaar nieuw album.
Kanshebber voor Werchter?
Zou op zich verdiend zijn. Temidden van het vele jonge geweld blijven ze al 25 jaar hun ding doen. Eerste album in dertien jaar en recensies zijn unaniem lovend. Daarnaast een resem hits waar ze op kunnen teren, zelfs buiten de provincie. Vorig jaar hun eigen concerten in Kortrijk die tot hun eigen verbazing 14.000 fans lokten over twee avonden, gesmaakte passage op Pukkelpop én ook hun komende clubtour weer stevig verkocht.

Maar in deze ben ik allesbehalve objectief want West-Vlaming en fan van het eerste uur, wellicht al meer dan 20 keer aan het werk gezien. Als ze er ooit nog staan, dan is het dit jaar. Een betere gelegenheid komt er niet meer. Veroveren ze dit jaar geen plaatsje, dan is het nooit meer.

• Leuk
Waarderingen: Frederik v en Voneulein
Zou op zich verdiend zijn. Temidden van het vele jonge geweld blijven ze al 25 jaar hun ding doen. Eerste album in dertien jaar en recensies zijn unaniem lovend. Daarnaast een resem hits waar ze op kunnen teren, zelfs buiten de provincie. Vorig jaar hun eigen concerten in Kortrijk die tot hun eigen verbazing 14.000 fans lokten over twee avonden, gesmaakte passage op Pukkelpop én ook hun komende clubtour weer stevig verkocht.

Maar in deze ben ik allesbehalve objectief want West-Vlaming en fan van het eerste uur, wellicht al meer dan 20 keer aan het werk gezien. Als ze er ooit nog staan, dan is het dit jaar. Een betere gelegenheid komt er niet meer. Veroveren ze dit jaar geen plaatsje, dan is het nooit meer.
Mag zeker! Hun nieuw album is echt goed.

Users who are viewing this thread