Rock Werchter 2015 - Geruchten

maar ook ik heb mn vraagtekens als ze headliner worden, dan nog liever als sub voor Muse, of een plek daaronder
Als die al 2 keer headliner hebben gestaan in de laatste 3 jaar gaan die niet opeens sub of zelfs daaronder staan. Maar Editors zou wel weer heel triest zijn, laten we daar maar over ophouden en de organisatie niet op ideeën brengen.

Editors mag van mij persoonlijk elk jaar op Werchter komen maar dat geldt bijvoorbeeld ook voor Muse en Foo Fighters.

Probleem met Editors is gewoon dat ze 3jaar op rij een Belgisch festival geheadlined hebben + Sportpaleis stonden met quasi dezelfde show, waardoor het wow-effect van Werchter 2012 -toen hun album nog niet af was- wat weg is. Niettemin geweldige band, in 2016 mogen ze niet ontbreken

Wat ouder bericht al.

Over het algemeen is het zo dat Graspop bands niet op Werchter staan en andersom. Deze informatie heb ik van het Belgische Ashladan forum.

Kan goed zijn, maar ik trek de bron van Festileaks (nog) niet in twijfel. En ik neem aan dat de redactie zelf de bron geverifiëerd heeft, voordat ze onzin beginnen te spuien. Hij/zij wist al PJ voor '14 te bevestigen en FF voor '15. Ik zeg niet dat iemand anders dit niet had kunnen voorspellen, maar de bron had het wel juist.

Nou ja vooralsnog is daar nog niks van bevestigd, maar goed. Ik heb Graspop gesproken en die doen er ook vrij vaag over en hebben FNM in ieder geval niet exclusief, dus kans is groot dat ze nog ergens opduiken. Zoals eerder gezegd zou ik het een zwaktebod vinden een act van dat formaat in een week tijd op 2 van de grotere festivals in BE terug te zien.

En verder begint dat ‘komen er vandaag dan namen, het duurt zo lang, het wordt vast kut, er is wat aan de hand!’ geneuzel een beetje te irriteren. Het duurt wel vaker langer, en als er iets is wat je niet kan doen in festivalland is het vergelijkingen maken met eerdere jaren. Wellicht wachten ze op een act die eerst zelf nog iets bekend moet maken, of zijn er gewoon bepaalde zaken nog niet geheel rond. Kan ook zijn dat een ander festival/venue als eerste een act/tour bekend mag maken en je daarna een domino effect krijgt.

Zolang we maar niet moeten wachten op Glastonbury is het allemaal prima. Of zou het ...?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Jasper wrote:</div>
Misschien Björk als (co)headliner op vrijdag, zaterdag of zelfs zondag? In 2007 stond zij ook met Muse samen op één dag. Zou ik overigens helemaal niet erg vinden.

Dat is natuurlijk niet echt een Werchternaam, maar ik zou dit super vinden. Maar als ze zou komen lijkt mij een headlinepositie in de Barn ook mogelijk. Al is ze daar misschien iets te groot voor.

Wat denken jullie trouwens over Ben Harper? Is geen onbekende voor de Werchterweide en hij staat op enkele festivals rond Werchter.

Ben Harper is zeker een realistische naam. Staat zowat elke tour hij doet op een Werchter-evenement: Rock Werchter in 2001, 2004, 2006, 2008 en TW Classic in 2013.

Nou was de Foo Fighters goed hebben niet een hele moeilijke gok.
(Mbt de bron van festileaks).

Ben ik alleen als ik zeg dat mijn geduld wel opraakt ? en ik het eerlijk gezegd beetje raar vind van RW dat het zo lang moet duren.
Al zouden ze ons alleen maar een bandje geven wat in de barn of weet ik veel wat staat op vrijdag middag 3 uur ofzo. Maar zelfs dat niet.

Het lijkt er gewoon op dat ze totaal nog niet weten hoe en wat.

* Site verandert elke dag, en word er trouwens ook niet beter op.
* Totaal geen nieuws meldingen, over bijvoorbeeld een uitverkochte donderdag.
* Totaal geen mededelingen over bijvoorbeeld aanpak ofzo van The Hive.
* 0,0 aan nieuwe maanden meer als een maand lang, en ja daar zitten de feest dagen tussen maar kom op. Ongeveer elk festival is al weer aan de beurt geweest met namen en RW nog niet.
* Totaal geen strategie te bekennen in de organisatie dit jaar.

Al die punten geven mij toch een beetje het gevoel alsof er iets mis is. Of alsof er iets niet lekker loopt.

Edit: Misschien is het te lang geleden en herinner ik me het alleen vaag, maar vorige jaren was dit volgens mij allemaal 10 keer beter geregeld!

En verder begint dat ‘komen er vandaag dan namen, het duurt zo lang, het wordt vast kut, er is wat aan de hand!’ geneuzel een beetje te irriteren. Het duurt wel vaker langer, en als er iets is wat je niet kan doen in festivalland is het vergelijkingen maken met eerdere jaren. Wellicht wachten ze op een act die eerst zelf nog iets bekend moet maken, of zijn er gewoon bepaalde zaken nog niet geheel rond. Kan ook zijn dat een ander festival/venue als eerste een act/tour bekend mag maken en je daarna een domino effect krijgt.

Dit dus Fonneke. Denk dat Primavera woensdag een nieuwe onverwachte headliner introduceert die zij als eerste mogen aankondigen en daarna alles weer aan het rollen komt. Dan zullen waarschijnlijk Hurricane, BKS en Rock Werchter ook wel met namen komen.

Ongeveer elk festival is al weer aan de beurt geweest met namen en RW nog niet

Roskilde, Hurricane/Southside, Glastonbury, Rock a Field, Open Air st. Gallen. Allemaal festivals rond die datum die sinds half december geen namen meer hebben gebracht. Een maand geen namen en we moeten ons zorgen gaan maken? Vind ik een beetje overdreven.

Dat de donderdag uitverkocht is hebben ze wel vermeld. Dat ze nog geen info over de Hive hebben is logisch. Het duurt nog dik 5 maanden en dat is nu niet zo interessant.
En verder overdrijf je een beetje.

Juist omdat je totaal geen namen hoort, komt het bij mij over als strategie. Werchter is daar altijd wel goed in (in tegenstelling tot PP). Volgens mij houden ze de verkoop van tickets in de gaten en als het nodig is droppen ze als de verkoop inzakt weer een rits namen. Ik maak me nog geen zorgen hoor. Het is pas januari.

Al zou het wel leuk zijn als ze weer een rijtje namen publiceren. Kunnen we het daar over hebben.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke || Ishetalwerchter.nl wrote:</div>
Ongeveer elk festival is al weer aan de beurt geweest met namen en RW nog niet

Roskilde, Hurricane/Southside, Glastonbury, Rock a Field, Open Air st. Gallen. Allemaal festivals rond die datum die sinds half december geen namen meer hebben gebracht. Een maand geen namen en we moeten ons zorgen gaan maken? Vind ik een beetje overdreven.

Ik zeg toch ook niet dat je je zorgen moet maken wel dan? ik geef gewoon aan dat ik die factoren bij elkaar niet gewend ben van RW.

Zeker dat stuk van die website en app niet.. dat vind ik beetje vreemd

En ik vind op je Twitter en FB zeggen dat donderdag uitverkocht is niet echt een nieuws bericht trouwens

<div class="d4p-bbt-quote-title">Loveless wrote:</div>

Dit dus Fonneke. Denk dat Primavera woensdag een nieuwe onverwachte headliner introduceert die zij als eerste mogen aankondigen en daarna alles weer aan het rollen komt. Dan zullen waarschijnlijk Hurricane, BKS en Rock Werchter ook wel met namen komen.

Dat gedeelte begrijp ik, maar dan nog. Kijk naar wat ik ook al aangaf, halve nieuws berichten ( FB en Twitter ) en halve websites halve App ... Dat vind ik niet echt een RW standaard normaal zijn ze daar wel goed in ... dat vind ik tegen vallen. En als je dan alles samen pakt... vind ik het een beetje "gammel" overkomen.

Maar blijkbaar vinden jullie het wel allemaal perfect overkomen dus zal wel aan mij liggen.

In directe verwoording niet nee. Dat ze wat aan het schuiven zijn met de namen kan net zo goed aangeven dat ze er van uit gaan dat het toch niemand opvalt, en ze wat aan het experimenteren zijn. Dat wij(ik gebruik 'wij' voor het gemak), of enkelen hier, overhaast conclusies gaan trekken over of Pharell of Lenny Kravitz al dan niet een plaats hoger of lager is komen te staan zegt meer over ons dan over de organisatie van Rock Werchter. Wij hier zijn namelijk waarschijnlijk de enigen van die 160.000 bezoekers die dat(al dan niet onterecht) doen. Over de line-up van Werchter: er zullen ongetwijfeld nog enkele tegenvallers komen, zoals bijna ieder jaar, maar dat zal niet liggen aan die 5 weken dat we nu op namen moeten wachten. Geduld is een schone zaak.

Of zoals ik het mij herinner. Vorig jaar kregen we bijna wekelijks 6 namen (of een variatie hierop metis een enkele naam),
maar in 2013 was het nog met grote namenpaketten bijvoorbeeld en kwam na de aankondiging van de headliners in november! (ja, november!) de eerste grote namenstroom pas eind januari (rond de 25ste ergens). Met andere woorden, ik zie het probleem niet :)

Die lelijke, on af ogende website helpt niet natuurlijk.

Verder verwacht ik nu stilaan wel wat namen. Morgen of vrijdag. We zien wel wanneer het komt. Er moeten er nog een 70-tal namen bekend gemaakt worden, als daar nog een 10 a 15 namen tussen zitten die ik echt wil zien dan ben ik blij. En die kans zit er met zoveel namen ook wel in. :)

En ik vind op je Twitter en FB zeggen dat donderdag uitverkocht is niet echt een nieuws bericht trouwens

staat gewoon op de site dat de donderdag kaarten niet meer beschikbaar zijn

en ja een nieuwe naam, nieuwe namen zal mooi zijn

De meesten hier zullen wel zeggen, "nee niet weer", maar van mij mogen ze er ieder jaar staan. 8-) Maar Metallica is rond deze tijd wel in Europa. Tussen de verschillende data zitten ook nog grote gaten. Mei/juni in Duitsland/Oostenrijk en augustus gaan ze weer verder in Scandinavie. Weet niet of het nieuwe album binnenkort al uitkomt?

5/29/2015 Nürburg, Germany Grüne Hölle Rock @ Nürburgring Tickets
5/31/2015 Munich, Germany Rockavaria @ Olympiapark München Tickets
6/4/2015 Vienna, Austria Rock in Vienna @ Donauinsel Wien Tickets
8/20/2015 Bergen, Norway Bergenhus Fortress Tickets
8/22/2015 Gothenburg, Sweden Ullevi Stadium Tickets
8/25/2015 Saint Petersburg, Russia SKK Arena Tickets
8/27/2015 Moscow, Russia Olimpiyskiy Arena Tickets
8/29/2015 Reading, England Reading Festival @ Richfield Avenue Tickets
8/30/2015 Leeds, England Leeds Festival @ Bramham Park

De meesten hier zullen wel zeggen, “nee niet weer”, maar van mij mogen ze er ieder jaar staan.
icon_cool.gif
Maar Metallica is rond deze tijd wel in Europa. Tussen de verschillende data zitten ook nog grote gaten. Mei/juni in Duitsland/Oostenrijk en augustus gaan ze weer verder in Scandinavie. Weet niet of het nieuwe album binnenkort al uitkomt?

5/29/2015 Nürburg, Germany Grüne Hölle Rock @ Nürburgring Tickets
5/31/2015 Munich, Germany Rockavaria @ Olympiapark München Tickets
6/4/2015 Vienna, Austria Rock in Vienna @ Donauinsel Wien Tickets
8/20/2015 Bergen, Norway Bergenhus Fortress Tickets
8/22/2015 Gothenburg, Sweden Ullevi Stadium Tickets
8/25/2015 Saint Petersburg, Russia SKK Arena Tickets
8/27/2015 Moscow, Russia Olimpiyskiy Arena Tickets
8/29/2015 Reading, England Reading Festival @ Richfield Avenue Tickets
8/30/2015 Leeds, England Leeds Festival @ Bramham Park

Geloof dat Grune Holle, Rockavaria en Rock In Vienna soort van festival exlusief afspraak hebben. Maar dan voor het seizoen mei/juni/juli gok ik.

Users who are viewing this thread