Rock Werchter 2015 - Geruchten

Mijn geduld is nog net niet op, ik heb er nog een beetje over. Laat ons zeggen dat het op zal zijn als we deze week ook niets zouden krijgen. :)

Het slaat natuurlijk nergens op dat iedereen nu al zo ongeduldig is, in 2011 bijvoorbeeld hadden we rond deze tijd pas 4 namen (3 headliners en een dance afsluiter) en kwamen de volgende namen pas in februari. In 2012 was het nog veel erger en hadden we nog maar 2 headliners, een dance afsluiter en een main stage naam en kwam de 3e headliner met een pakketje namen erbij eind januari (terwijl de kaartverkoop al begin december van start was gegaan met 2 namen bekent)

We hebben toevallig 2 jaar achter elkaar redelijk vroeg veel namen gekregen, dat zal niet elk jaar zo zijn en is ook geen probleem ofzo.

had me mond moeten houden :mrgreen: word nu namelijk beetje uit elkaar getrokken. Ik bedoelde het minder erg namelijk maar goed.. dat is het nadeel van platte tekst.

Ach, zorgt wel dat de kaartverkoop langzamer verloopt dit jaar. Wat helemaal geen probleem is ^^

De meesten hier zullen wel zeggen, “nee niet weer”, maar van mij mogen ze er ieder jaar staan.
icon_cool.gif
Maar Metallica is rond deze tijd wel in Europa. Tussen de verschillende data zitten ook nog grote gaten. Mei/juni in Duitsland/Oostenrijk en augustus gaan ze weer verder in Scandinavie. Weet niet of het nieuwe album binnenkort al uitkomt?

5/29/2015 Nürburg, Germany Grüne Hölle Rock @ Nürburgring Tickets
5/31/2015 Munich, Germany Rockavaria @ Olympiapark München Tickets
6/4/2015 Vienna, Austria Rock in Vienna @ Donauinsel Wien Tickets
8/20/2015 Bergen, Norway Bergenhus Fortress Tickets
8/22/2015 Gothenburg, Sweden Ullevi Stadium Tickets
8/25/2015 Saint Petersburg, Russia SKK Arena Tickets
8/27/2015 Moscow, Russia Olimpiyskiy Arena Tickets
8/29/2015 Reading, England Reading Festival @ Richfield Avenue Tickets
8/30/2015 Leeds, England Leeds Festival @ Bramham Park

Aan dat nieuwe album wordt blijkbaar hard gewerkt. http://rockinsights.com/rock-insights-news/128020
Is het niet dit jaar dan kun je ze wel noteren voor volgend jaar......

Metallica is ook bevestigd voor Sonisphere italie op 2 juni dus kans zit erin dat ze naar Werchter komen, van mij mogen ze zeker wel komen!! Alleen dan niet met zo'n request als vorig jaar!

Er zullen wel al wat nummers klaar zijn van dat nieuwe album denk je ook niet? Mogelijk dat het album pas veel later dit jaar uitkomt dan nog zullen ze zeker wel wat nieuws spelen komende zomer denk ik zo....

Metallica is ook bevestigd voor Sonisphere italie op 2 juni dus kans zit erin dat ze naar Werchter komen, van mij mogen ze zeker wel komen!! Alleen dan niet met zo’n request als vorig jaar!
Nee, kans zit er niet in.

Hoop niet dat Metallica komt, ben er een beetje klaar mee op een of andere manier. Vorig jaar vond ik het maar een soort van Hollywood show. Had er veel meer van verwacht, zeker in vergelijking met hun eerdere optreden paar jaar eerder.

Afgelopen Werchter maakte Lars Ulrich wel de opmerking dat ze zowat de huisband zijn van Werchter en dat ze zeker snel weer een keer zouden komen. Volgens mij had hij het zelfs over 'maybe next year'. Dat zeggen bands natuurlijk vaker, maar het zou natuurlijk altijd kunnen als ze echt geen andere band van headlinerformaat te pakken kunnen krijgen.

Afgelopen Werchter maakte Lars Ulrich wel de opmerking dat ze zowat de huisband zijn van Werchter en dat ze zeker snel weer een keer zouden komen. Volgens mij had hij het zelfs over ‘maybe next year’. Dat zeggen bands natuurlijk vaker, maar het zou natuurlijk altijd kunnen als ze echt geen andere band van headlinerformaat te pakken kunnen krijgen.

Doe maar niet. Vorig jaar moest je eerst door een vijf minuten durend zelfbevlekkingsfilmpje van Metallica, waarop ze nog even duidelijk maakten dat "JIJ! HET PUBLIEK! OP ONZE SETLIST HEBT GESTEMT!". En de gehele dag moest je tussen optredens door ook nog op het laatste nummer stemmen door te sms'en. Ik heb van te voren nog nooit zo weinig zin in een optreden gehad. Het optreden zelf viel wel mee, obviously, maar toch. Wat een sell-outs zeg.

Nogal overdreven, die namen komen er echt wel. Vroeg of later. En als je je dan serieus druk gaat maken om zo'n nieuwsbericht (dat overigens gewoon op de site staat), de app en de fucking camping slaat dat natuurlijk nergens op. Het is pas januari hé?

Metallica komt niet, zie ik nog eerder Pukkelpop doen dan.

Zo ik ben blij dat het hierboven weer over geruchten/namen gaat voor Werchter en niet over wanneer ze gaan aankondigen of andere nutteloze onderwerpen. Ik zal eens een lijstje proberen op te stellen met waar we nu staan:

( sterkere ) Geruchten: Beck, Run The Juwels, Incubus, Eagles Of Death Metal, Ben Howard, Caribou, Ride, Dotan, Counting Crows, Therapy?, The Gaslight Anthem, Selah Sue, Balthazar, Jose Gonsalez, Seasick Steve, Little Dragon, Noel Gallagher, Goose, Netsky, Black Rebel Motorcycle Club, Flogging Molly, Milcky Chance, Paul Kalkbrenner, Jonathan Jeremiah, Alabama Shakes, Kasabian, Jamie XX, dEUS, Rival Sons, Kaiser Chiefs, Bloody Beathroots, The Thing Things,

( minder sterke ) Geruchten: Kensingthon, Bjork, Underworld, Mumford And Sons, The Specials, Tame Impala, The Script, SBTRKT, School Is Cool, Airborne, Patti Smith, Jack White, Nightwish,

Vage geruchten ( nog niks van gehoord, tegenstrijdige of vage berichten etc. ): Snow Patrol, Coldplay, Faith No More, The Strokes, Editors, Kendrick Lamar, The Cure, The XX, Queens Of The Stone Age,

( kansrijk ) Herhalingsgeruchten: Royal Blood, Oscar And The Wolf, George Ezra, Sam Smith,

( weinig kans ) Herhalingsgeruchten: Interpol, Metallica, The Black Keys, Bastille, Placebo, Paulo Nutini, Passenger, The Wombats,

Zo hier een klein lijstje, ik zou zeggen: vul me aan en verbeter me!

Pukkelpop gaat alvast niet, dan zijn ze bezet.

Ik denk dat Metallica Belgie gewoon gaat overslaan. Ik verwacht die nieuwe plaat niet voor de zomer, en twee jaar op rij dezelfde headliner zonder nieuw materiaal zou gewoon schandalig zijn.

Zo ik ben blij dat het hierboven weer over geruchten/namen gaat voor Werchter en niet over wanneer ze gaan aankondigen of andere nutteloze onderwerpen. Ik zal eens een lijstje proberen op te stellen met waar we nu staan:

( sterkere ) Geruchten: Beck, Run The Juwels, Incubus, Eagles Of Death Metal, Ben Howard, Caribou, Ride, Dotan, Counting Crows, Therapy?, The Gaslight Anthem, Selah Sue, Balthazar, Jose Gonsalez, Seasick Steve, Little Dragon, Noel Gallagher, Goose, Netsky, Black Rebel Motorcycle Club, Flogging Molly, Milcky Chance, Paul Kalkbrenner, Jonathan Jeremiah, Alabama Shakes, Kasabian, Jamie XX, dEUS, Rival Sons, Kaiser Chiefs, Bloody Beathroots, The Thing Things,

( minder sterke ) Geruchten: Kensingthon, Bjork, Underworld, Mumford And Sons, The Specials, Tame Impala, The Script, SBTRKT, School Is Cool, Airborne, Patti Smith, Jack White, Nightwish,

Vage geruchten ( nog niks van gehoord, tegenstrijdige of vage berichten etc. ): Snow Patrol, Coldplay, Faith No More, The Strokes, Editors, Kendrick Lamar, The Cure, The XX, Queens Of The Stone Age,

( kansrijk ) Herhalingsgeruchten: Royal Blood, Oscar And The Wolf, George Ezra, Sam Smith,

( weinig kans ) Herhalingsgeruchten: Interpol, Metallica, The Black Keys, Bastille, Placebo, Paulo Nutini, Passenger, The Wombats,

Beck kan je schrappen, zo goed als zeker op Pukkelpop. Ride en Patti Smith zie ik in geen 100 jaar op Werchter staan, er zijn in Belgie een tiental festivals waar die beter zouden passen. Therapy geef ik ook geen kans, die hebben zichzelf ondertussen verlaagd tot het niveau dorpsfestival dus dat is gewoon verspilling van een leuke spot. Airbourne staat al op Graspop. Kensington wordt enkel op Q Music gedraaid dus die zie ik ook niet gebeuren, en Run The Jewels kan wel maar lijkt me eerder Dour/Pukkelpop te worden.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Luud wrote:</div>

Beck kan je schrappen, zo goed als zeker op Pukkelpop. Ride en Patti Smith zie ik in geen 100 jaar op Werchter staan, er zijn in Belgie een tiental festivals waar die beter zouden passen. Therapy geef ik ook geen kans, die hebben zichzelf ondertussen verlaagd tot het niveau dorpsfestival dus dat is gewoon verspilling van een leuke spot. Airbourne staat al op Graspop. Kensington wordt enkel op Q Music gedraaid dus die zie ik ook niet gebeuren, en Run The Jewels kan wel maar lijkt me eerder Dour/Pukkelpop te worden.

...en Milky Chance staat op Couleur Café. En Kereltje, nu haal je er wel meteen de leukere namen uit, haha. Maar je hebt wel gelijk over het algemeen denk ik. En zou Oscar & The Wolf er weer staan, nadat ze echt werkelijk overal gestaan hebben met steeds knal dezelfde show? Ikzelf zou Ben Harper nog als sterker gerucht toevoegen.

Users who are viewing this thread