Rock Werchter 2015 - Geruchten

Ik verwacht een aantal ‘kleinere namen’ in een combinatie als headliners. Zoals Lenny Kravitz – Jack White – The Prodigy (zaterdag), Kasabian – Mumford & Sons – Pharell (vrijdag) en zondag nog Faith No More en/of dEUS voor Muse.

Een échte grote headlinernaam (zoals Foo Fighters en Muse) zit er niet meer in denk ik. Er zijn wel (vage) geruchten voor bands als Coldplay, The Cure, Red Hot Chili Peppers, Paul McCartney… maar voor deze namen is er uiteindelijk zeer weinig concreet.

Het horrorscenario is natuurlijk Editors.

Editors zou ik niet verkeerd vinden anders. Laatste twee shows op Werchter vond ik erg goed.

Ik zal ook zeer blij zijn met Editors. Als Noel Gallagher zijn broer meeneemt en als Oasis optreedt, heb je weer een headliner haha. Niet dat dat gaat gebeuren natuurlijk

<div class="d4p-bbt-quote-title">Land Graaf wrote:</div>
Faith No More staat op Graspop Laurens dus die ga je niet op Werchter zien.

Nou, dit spreekt je tegen.

Nou ja vooralsnog is daar nog niks van bevestigd, maar goed. Ik heb Graspop gesproken en die doen er ook vrij vaag over en hebben FNM in ieder geval niet exclusief, dus kans is groot dat ze nog ergens opduiken. Zoals eerder gezegd zou ik het een zwaktebod vinden een act van dat formaat in een week tijd op 2 van de grotere festivals in BE terug te zien.

En verder begint dat 'komen er vandaag dan namen, het duurt zo lang, het wordt vast kut, er is wat aan de hand!' geneuzel een beetje te irriteren. Het duurt wel vaker langer, en als er iets is wat je niet kan doen in festivalland is het vergelijkingen maken met eerdere jaren. Wellicht wachten ze op een act die eerst zelf nog iets bekend moet maken, of zijn er gewoon bepaalde zaken nog niet geheel rond. Kan ook zijn dat een ander festival/venue als eerste een act/tour bekend mag maken en je daarna een domino effect krijgt.

Van mij mogen ze anders wel Queen&Adam Lambert na Lenny Kravitz zetten als ze toch zo krap zitten bij headliners

<div class="d4p-bbt-quote-title">Land Graaf wrote:</div>
Faith No More staat op Graspop Laurens dus die ga je niet op Werchter zien.

Nou, dit spreekt je tegen.

Wat ouder bericht al.

Over het algemeen is het zo dat Graspop bands niet op Werchter staan en andersom. Deze informatie heb ik van het Belgische Ashladan forum.

Ik ging zojuist naar de site van RW, en ik zag dat Muse nu vierde staat in het rijtje... Ik kan me vergissen, maar Muse stond eerst toch 2e? Nu staan de eerste 4 artiesten iig op volgorde van de 4 dagen, dus zal dat betekenen dat dit de 4 echte headliners al zijn?

Ik ging zojuist naar de site van RW, en ik zag dat Muse nu vierde staat in het rijtje… Ik kan me vergissen, maar Muse stond eerst toch 2e? Nu staan de eerste 4 artiesten iig op volgorde van de 4 dagen, dus zal dat betekenen dat dit de 4 echte headliners al zijn?

Dit viel mij ook al op inderdaad. Ik zie Muse toch als een grotere naam dan Lenny Kravitz en Pharrel Williams, maar volgens mij sorteert RW dat rijtje altijd op grootte van de acts.

ik denk sowieso dat we met zowel Pharell als Lenny een soort co-headline constructie krijgen, maar het zou toch niet zo fraai zijn als deze twee volgens RW de grootste namen van die twee dagen zullen zijn...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Bobbin wrote:</div>
Ik ging zojuist naar de site van RW, en ik zag dat Muse nu vierde staat in het rijtje… Ik kan me vergissen, maar Muse stond eerst toch 2e? Nu staan de eerste 4 artiesten iig op volgorde van de 4 dagen, dus zal dat betekenen dat dit de 4 echte headliners al zijn?

Dit viel mij ook al op inderdaad. Ik zie Muse toch als een grotere naam dan Lenny Kravitz en Pharrel Williams, maar volgens mij sorteert RW dat rijtje altijd op grootte van de acts.

Ze staan op volgorde van de dag...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Bobbin wrote:</div>

Ze staan op volgorde van de dag…

En Pharrel is toch ook aangekondigd als headliner. Dus niet vreemd dat die in het rijtje headliners staat.

Die volgorde is sinds de aankondiging van Lenny Kravitz al een keer of vijf veranderd, daar moet geen betekenis achter gezocht worden. En aangezien Pharrell en Lenny momenteel de grootste acts van hun dag zijn is het ook logisch dat ze een prominente plek krijgen op de site.

Misschien Björk als (co)headliner op vrijdag, zaterdag of zelfs zondag? In 2007 stond zij ook met Muse samen op één dag. Zou ik overigens helemaal niet erg vinden.

Misschien Björk als (co)headliner op vrijdag, zaterdag of zelfs zondag? In 2007 stond zij ook met Muse samen op één dag. Zou ik overigens helemaal niet erg vinden.

Dat is natuurlijk niet echt een Werchternaam, maar ik zou dit super vinden. Maar als ze zou komen lijkt mij een headlinepositie in de Barn ook mogelijk. Al is ze daar misschien iets te groot voor.

Wat denken jullie trouwens over Ben Harper? Is geen onbekende voor de Werchterweide en hij staat op enkele festivals rond Werchter.

Bjork is fantastisch, zou haar graag zien. Maar geen idee of dat nu nog een Werchternaam is, ondanks dat ze natuurlijk wel eerder in Werchter heeft gestaan.

Björk niet echt een Werchter naam? Ze was fantastisch in 2007, laat maar weer komen aub!

Nu we toch in IJsland zitten, is Of Monsters And Men een kanshebber? Komen ein-de-lijk met een nieuwe plaat.

Nu we toch in IJsland zitten, is Of Monsters And Men een kanshebber? Komen ein-de-lijk met een nieuwe plaat.

Is 3 jaar dan heel lang? Maar met een nieuwe album op zak zijn ze zeker een kanshebber :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dennis1808 wrote:</div>

Is 3 jaar dan heel lang? Maar met een nieuwe album op zak zijn ze zeker een kanshebber
icon_smile.gif

Het album is uitgebracht in 2011. Dus.. 2011,12,13,14,15. Ja, dat is voor mij een reden om blij te zijn met ein-de-lijk een nieuwe album :D Al maken ze het nog niet zo bont als The Wombats :p

We kunnen Radiohead overigens definitief uitsluiten: naast Johnny Greenwood op Open'er heb je nu ook Philip Selway op Field Day. Lijkt me sterk dat Radiohead daar nog gezamenlijke data tussen gaat gooien.

We kunnen Radiohead overigens definitief uitsluiten: naast Johnny Greenwood op Open’er heb je nu ook Philip Selway op Field Day. Lijkt me sterk dat Radiohead daar nog gezamenlijke data tussen gaat gooien.

Was te verwachten, ik denk ook niet dat die eigenlijk zelfs op het lijstje 'mogelijkheden' stond. En het ging er ook nog over dat Editors het 'doemscenario' is. Ik heb ze zelf nog nooit (yeah, that's right) gezien, en ze lijken me best wel goed, maar ook ik heb mn vraagtekens als ze headliner worden, dan nog liever als sub voor Muse, of een plek daaronder

Users who are viewing this thread