Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Maar dan zal je moeten concluderen dat Muse niet zal komen, anders waren ze al wel bekend gemaakt...

Dat er weinig potentiële headliners zijn wil niet zeggen dat Muse ineens meer kans maakt. Kings of Leon / Linkin Park / Qotsa / Pearl Jam maken iig nog kans volgens mij.

Dat er weinig potentiële headliners zijn wil niet zeggen dat Muse ineens meer kans maakt. Kings of Leon / Linkin Park / Qotsa / Pearl Jam maken iig nog kans volgens mij.
Qotsa is sub headliner en KoL nee die komen niet nog is en dan zijn ze nog niet goed genoeg als headliner

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

Qotsa is sub headliner en KoL nee die komen niet nog is en dan zijn ze nog niet goed genoeg als headliner

Ze kunnen net als vorig jaar een soort dubbele headliner inzetten. Zou eventueel nog met Franz Ferdinand kunnen op de zondag denk ik.

Als aflsuiter dan? Dan krijg je weer hetzelfde effect als met the Editors: in 2012 een gewone dagheadliner en het jaar daarna als afsluiter van het festival? ik vond dat een beetje tegenvallen en jij zegt franz ferdinand maar ik hoor hier veel mensen zeggen dat ze hem liever in de barn zien staan dus over een soort dubbelhealiner kan je hier denk ik niet spreken.

The Barn? Ik denk dat Franz Ferdinand wel groot genoeg is om in elk geval te subben. Maar je hebt gelijk hoor, het is moeilijk om voor te stellen welke headliners RW verder gaat neerzetten. Ben benieuwd, maar het doet de kansen op Muse niet stijgen denk ik als er een gebrek is aan andere headliners.

Inderdaad, en Franz Ferdinand sub headlinede vorig jaar op Pukkelpop en daar waren veel positieve commentaren op maar ik denk niet dat Rock Werchter vergelijkbaar is met Pukkelpop

Headliner of niet? Wat maakt het uit? Zolang het maar goede muziek is. De editors twee jaar geleden waren geweldig. Normaal gesproken zouden die geen headliner zijn maar who cares?

QOTSA is nu wel headliner waardig. Ze zijn in elk geval vele malen beter dan Arctic Monkeys en bestaan ook al veel langer

Franz Ferdinand is geen headliner, en ook geen subheadliner. Daar stonden de afgelopen jaren Depeche Mode en Snow Patrol. Dan valt Franz Ferdinand ineens helemaal buiten de toon.

Ik zie als vervangers alleen maar Foo Fighters of een hele grote verrassende naam als U2 of Red Hot Chili Peppers komen. Ik snap niet wat er dan mis kan zijn gegaan tussen Muse en Werchter, leek me toch de ideale match. Mijn hoop is nog niet op, maar een teleurstelling zou het zeker zijn.

Zat te kijken naar site maar volgens mij kunnen we de line-up als volgt lezen...
Van linksboven naar rechtsonder qua grootte.
Dit zou betekenen dat Metallica en Arctic Monkeys headliners zijn (uiteraard!).
Placebo sub-headliner. Skrillex en Major Lazer dance afsluiters main stage.
Franz' Ferdinand main stage kandidaat voor de sub-headliner van zondag. Triggerfinger hetzelfde op de zaterdag.
Pixies tot nu kleinste ingeschaald en wellicht Barn headliner.

Dit zou betekenen dat er nog 2 headliners komen en 3 sub-headliners.

Naja ik denk niet dat je daar veel aan af kan leiden, maar Metallica en Arctic Monkeys zijn duidelijke headliners, Placebo en duidelijk sub headliner. Dus wat jij zegt, nog 3 sub headliners en 2 headliners.

Blijf de strategie van Werchter dit jaar onbegrijpelijk vinden...

ik zet in op Foo Fighters en Pearl Jam, die beide willen dat het nog niet bekend gemaakt wordt. Muse heeft daar aangezien het de enige show zou zijn niet echt een rede voor. Tenzij er meerdere zijn zoals in dat interview weer gezegd: Moskou en ergens anders en ze die tegelijk willen bekend maken

Foo Fighters is misschien mogelijk maar er word niets over een tour gezegd dus ik niet inzien waarop die direct als headlineafsluiter kan worden gezien

Enige echte kanshebbers zijn Pearl Jam en Foo Fighters denk ik ?

Donderdag : Placebo - Metallica
Vrijdag : Black Keys - Arctic Monkeys - Major Lazer
Zaterdag : ??? - Pearl Jam
Zondag : Franz Ferdinand - QOTSA - Foo Fighters

ja dat is mogelijk maar major lazor gaat echt niet als dance act afsluiten hoor en zeker niet main stage, verander hem door the prodigy of deadmau5

Ik was er eigenlijk wel een beetje klaar mee, ik wou die namen hebben en het dan gewoon loslaten. Nu moeten de meeste vette namen nog komen...

Ga er maar vanuit dat major lazer wel mainstage afsluit, club c vorig jaar was overvol maar dan ook echt overvol, en schijnbaar hebben ze op pukkelpop de weide ook platgedraaid. Dan over qotsa ik zag dat iemand zij dat ze stukken beter zijn dan arctic monkeys, dit is natuurlijk smaak maar feit is wel dat het laatste album nou niet echt hun sterkste album geweest is.

En over muse ik zie dat er de hele tijd gesproken wordt van een vervanger, echter is er nooit iets bevestigd en is het altijd een gerucht geweest we hoeven dus niet op zoek naar een vervanger maar gewoon naar een headliner. Ik vind het er een beetje stom uitzien als er staat vervanger van muse dan lijkt het net of ze zouden komen maar geannuleerd hebben.

Users who are viewing this thread