Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Al die dj's zijn de reden dat ik eerder naar Pinkpop zal gaan dan naar Werchter. Moet echt niks hebben van die commerciele dance van tegenwoordig. Vooral dat dubstep wat zo hip was had ik echt helemaal niks mee.

Maar goed ben benieuwd of ik (en kennelijk iedereen) gelijk gaat krijgen met Metallica, Arctic Monkeys, Pearl Jam en Muse. Al sluit ik the Rolling Stones ook voor RW niet uit aangezien ze toch vast wel groot uit willen pakken met de 40e editie zoals Pinkpop dat deed met Bruce Springsteen.

@Thijs oke dat heb ik dan inderdaad verkeerd opgevat. Al die namen lijken mij leuk, maar ik dacht dat Werchter steeds meer ‘mainstream’ aan worden is? Er zitten zeker leuke namen tussen, maar veel publiek trekt het niet echt. Bakermat zou ik overigens wel echt tof vinden, als echte Hollander, maar ik denk dat die aan de kleine kant zijn. Zou Disclosure terug komen? Ze hebben geen nieuw album, en ik heb ook niet gehoord van een album in de maak ofzo. Kunnen we het overigens niet achter wat grotere namen zoeken?

Disclosure heeft aangegeven de zomer van 2014 nog mee te willen pakken om vervolgens in de herfst 2014 aan een nieuw album te beginnen. Die blijven nog ef touren dus.
Je hebt gelijk dat Werchter een wat meer mainstream festival is, maar namen als TNGHT, Wilkinson, Flume en Baauer zijn sowieso mainstream. Werchter heeft ook altijd nog de wat alternatievere opkomende namen. Daarom zie ik namen als Bonobo, Julio Bashmore en Totally Enormous Extinct Dinosaurs ook nog wel ergens verschijnen. De grootste kanshebbers zijn wel allang genoemd:
NERO, SBTRKT, Gesaffelstein, Sub Focus, Duck Sauce, Noisia, Zedd, Diplo, Knife Party, Moby, Camo & Crooked, Bingo Players
Wat betreft hiphop:
A$AP Rocky, Earl Sweatshirt, Pusha T, Mac Miller
Dance op main stage:
The Prodigy, Skrillex, Chemical Brothers, Chase & Status, Deadmau5, Calvin Harris
Misschien nog extra materiaal voor The Barn:
Selah Sue, Young The Giant, The Fray, Crystal Castles, HAIM, Paolo Nutini, Daughter, Matt Corby, London Grammar

Kijk daar hebben we wat aan. Zedd had ik nog helemaal niet over nagedacht. Zou wel vet zijn. Misschien dat Ed Sheeran nog bij de Barn past? Nieuw album in februari...

Kijk daar hebben we wat aan. Zedd had ik nog helemaal niet over nagedacht. Zou wel vet zijn. Misschien dat Ed Sheeran nog bij de Barn past? Nieuw album in februari…

Dan is dat zeker een kanshebber, misschien zelfs voor de main stage!
En misschien wel een John Mayer of Jack Johnson?! beide onlangs met een nieuw album gekomen en Mayer heeft nu wel degelijk gemerkt dat hij in de smaak valt in vooral Nederland maar toch ook vast wel België

Zet ed maar in the barn komt hij denk ik beter tot zijn recht en laat london grammar maar heel snel komen wat een geweldig album hebben die gemaakt zeg.

Ja klopt. John Mayer zou het denk ik wel goed doen op Werchter. Die zou echt tof zijn met zijn liveband en artributen op de mainstage. Weet alleen niet of hij daar groot genoeg voor is? Ik zou persoonlijk Ed Sheeran niet gauw op de mainstage zetten. De huiselijke sfeer van een tent(barn) past wat mij betreft beter bij zijn muziek, al zal het wel retevol worden dan.

Ja klopt. John Mayer zou het denk ik wel goed doen op Werchter. Die zou echt tof zijn met zijn liveband en artributen op de mainstage. Weet alleen niet of hij daar groot genoeg voor is? Ik zou persoonlijk Ed Sheeran niet gauw op de mainstage zetten. De huiselijke sfeer van een tent(barn) past wat mij betreft beter bij zijn muziek, al zal het wel retevol worden dan.

John Mayer heeft dacht ik 3x de Heineken Music Hall uitverkocht in 1 week, mag je bijna subheadliner noemen. Nadeel is dat hij bijna nooit festivals doet

@xSam_
Linkje voor de Bon Jovi tour. Maar goed, dat hoort verder eigenlijk in het Pinkpoptopic...
http://bonjovitouring.com/

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>

John Mayer heeft dacht ik 3x de Heineken Music Hall uitverkocht in 1 week, mag je bijna subheadliner noemen. Nadeel is dat hij bijna nooit festivals doet

*1 keer ziggo dome, 2x hmh

Zou Daan een optie zijn als Belgische artiest met zijn nieuw album onder de arm?

Dan is John Mayer inderdaad misschien wel leuk voor de Mainstage, tegen de avond ofzo. Ik zou het wel aardig vinden in ieder geval.

Het lijkt mij echt geweldig om Suede op Rock Werchter te zien.

Suede to play Pohoda Festival in Slovakia on Friday Jully 11th next year.

Fuck Muse, wij willem Daan haha.

Maar john Mayer zou geweldig zijn. Alleen The Barn zou hem niet aan kunnen en hij is geen sub en past meer in de intieme sfeer van the barn. Lastig verhaal dus.

Wel zie ik als mainstage opvullig: the fratellis, The Wombats, TDCC.

Imagine dragons lekker in the barn zetten. En blijf bij mijn afsluiters: Franz Ferdinand, Noel Gallagher, Pixies en Foals.

Jaa! Bandjes als The Fratellis, The Wombats, The Kooks, TDCC, The Vaccines zijn fantastisch voor de middag.

Klopt. Verwacht: The Tallest Man On Earth, James Vincent Mcmorrow nog in Klub C op een van de dagen dat daar talent en singer songwriters staan. Verder als dance afsluiters in Klub C:

Steve Aoki, Knife Party, Disclosure en nog iets.

Kijk met @LuukGoossens en @Black Lies kan ik het vinden ;). Two Door Cinema Club stond vorig jaar al op de Main(wat overigens hét zomergevoel van 2013 was), en ze beginnen in 2014 aan een nieuw album. Die zullen dus niet op Werchter staan denk ik. Zien jullie bands als Fratellis en Wombats als reële kanshebbers? Je hoort er namelijk niks over(tourplannen enzo) maar ze hebben wel nieuwe albums. @LuudGoossens wat bedoel je met afsluiters? Dagafsluiters van de Barn?

Users who are viewing this thread