Roadburn 2025

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
337
482
Roadburn 2025
RB-background-e1721812125722.png

Datum:
17-20 april 2025 (met preparty op 16 april)
Venue: Poppodium 013, De Koepelhal, Hall of Fame, Skatepark en Paradox. Verschillende locaties in stad voor offroad
Plaats: Tilburg
Land: Nederland
Directeur: Walter Hoeijmakers
Eerste editie: 1999
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
337
482
We mogen weer los! Eerste namen: Chat Pile, Kylesa and Altın Gün.

Godverdomme dat zijn mooie namen(die eerste twee helemaal), Pile komt met zijn nieuwe plaat en toen de afgelopen dagen de Kylesa reünie naar boven kwam kon ik wel gokken dat ze hier stonden. Misschien wat minder speciaal maar roadburn tinted Atlin Gün set is ook wel een erg tof iets.

Press release:
Roadburn has announced the first three names for the 2025 edition of the festival, which will take place between April 17-20 next year. Noise rock champs Chat Pile will return to Tilburg, and be joined by reunited sludge heroes Kylesa. Altın Gün will bring their psychedelic folk to Roadburn for the first time. Weekend tickets for the festival are on sale now.

Roadburn’s artistic director, Walter Hoeijmakers, comments:

“With this announcement comes a first glimpse of what the Roadburn universe will be like in 2025. For this edition, we will look to the horizon of the underground and beyond, exploring the present and discovering the future along the way, while always honouring the past as well.

“We are very excited to have Chat Pile back, to host the long-awaited Kylesa reunion, and to present a set tailor-made for us by psychedelic innovators Altın Gün, who will broaden the scope of the festival.

“The idea of redefining heaviness remains at the heart of Roadburn, and we will keep striving to galvanise our entire community, from artists to attendees, staff and everyone in between.”


Chat Pile have today announced a new single taken from their upcoming sophomore album, Cool World. Amidst continuously growing enthusiasm for the Oklahoma four piece, their return to Roadburn will mark their first show in Europe following the release of Cool World.

Nine years after announcing an indefinite hiatus, Georgia’s Kylesa will return to the live arena, and Roadburn will host their return to European soil. Led by Laura Pleasants and Phillip Cope, the influential sludge band will no doubt be welcomed with open arms by the Roadburn community.

Altın Gün are set to make their Roadburn debut with a tailor-made set that focuses on the darkest, most psychedelic seam of their work. The Grammy-nominated group have dazzled audiences around the world and now they’ll bring their contemporary Turkish folk to Roadburn.

More bands for the 2025 edition of Roadburn are due to be announced in the coming weeks.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
747
572
Oei dat zijn al twee namen waar ik blij van word.

Ik las dat Roadburn een poging had gedaan Orchid (de Power violence band) te boeken voor 2024. Dat zou echt een waanzinnige naam voor 2025 zijn! Ze hebben al wat shows gedaan in de US dus wie weet.
 

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
337
482
Oei dat zijn al twee namen waar ik blij van word.

Ik las dat Roadburn een poging had gedaan Orchid (de Power violence band) te boeken voor 2024. Dat zou echt een waanzinnige naam voor 2025 zijn! Ze hebben al wat shows gedaan in de US dus wie weet.
SKRAMZ/SCREAMO, niet powerviolence tsh tsh ;).

Daarnaast zag ik dat Swamp Bookings recent Saetia, zelfde rijtje legendarisch, heeft toegevoegd aan hun EU rooster. Dus grote kans kunnen we die ook wel verwachten.

Orchid is/was moeilijk omdat die gasten full time werken/andere bands hebben maar wat ik vooral hoorde is dat het vorige jaar nog niet lukte omdat ze zich nog niet 'ready' voelde. Ze hebben sindsdien een stuk meer shows gespeeld dus ik verwacht ze dit jaar eigenlijk wel.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
747
572
SKRAMZ/SCREAMO, niet powerviolence tsh tsh ;).

Daarnaast zag ik dat Swamp Bookings recent Saetia, zelfde rijtje legendarisch, heeft toegevoegd aan hun EU rooster. Dus grote kans kunnen we die ook wel verwachten.

Orchid is/was moeilijk omdat die gasten full time werken/andere bands hebben maar wat ik vooral hoorde is dat het vorige jaar nog niet lukte omdat ze zich nog niet 'ready' voelde. Ze hebben sindsdien een stuk meer shows gespeeld dus ik verwacht ze dit jaar eigenlijk wel.
Zou voor mij reden zijn direct een kaartje te kopen.

Saetia ook trouwens.
 

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
337
482
Jeetje, een Kylesa reünie... Wat een vette boeking zeg!
De laatste weken op sociale media was het al overduidelijk dat het eraan zat te komen maar ben er erg blij mee. Veel gezien in eind 00's en de co headline tour met Circle takes the Square(met support kenmode) staat hier ook nog erg positief in de herinnering.

Nu hopen dat ze veel static tensions gaan spelen kan ik mijn 'jeugd' herleven.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.964
8.887
De laatste weken op sociale media was het al overduidelijk dat het eraan zat te komen maar ben er erg blij mee. Veel gezien in eind 00's en de co headline tour met Circle takes the Square(met support kenmode) staat hier ook nog erg positief in de herinnering.

Nu hopen dat ze veel static tensions gaan spelen kan ik mijn 'jeugd' herleven.
Ja ik ben amper tot niet actief op social media, dus voor mij komen dit soort berichten dan opeens heel erg uit de lucht vallen, hahaha.

Zelf heb ik ze gezien op Graspop 2011 en daar vond ik ze steengoed. Een van de betere acts die ik ooit op Graspop heb gezien, zelfs. Dus ik hoop dat ik ze ook weer ergens te zien ga krijgen. Roadburn volgend jaar gaat lastig worden, vrees ik. Maar dit soort namen doen me wel gelijk ernstig twijfelen of ik daar niet gewoon een keer tijd en budget voor moet gaan vrijmaken.
 

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
337
482
Ja ik ben amper tot niet actief op social media, dus voor mij komen dit soort berichten dan opeens heel erg uit de lucht vallen, hahaha.

Zelf heb ik ze gezien op Graspop 2011 en daar vond ik ze steengoed. Een van de betere acts die ik ooit op Graspop heb gezien, zelfs. Dus ik hoop dat ik ze ook weer ergens te zien ga krijgen. Roadburn volgend jaar gaat lastig worden, vrees ik. Maar dit soort namen doen me wel gelijk ernstig twijfelen of ik daar niet gewoon een keer tijd en budget voor moet gaan vrijmaken.
Roadburn doet steeds minder exclusieve shows dus ik denk dat de Kylesa gewoon een tour gaat worden met misschien een claim voor Nederlandse data. Zie ze nog wel naar Brussel of Gent gaan bijvoorbeeld, Antwerpen is net wat te dicht bij.

Roadburn is echt de moeite als het lukt, er is geen gemoedelijker of beter geboekt festival voor mij op 'metal' gebied in Nederland. Soulcrusher is denk het dichtste wat in de buurt komt
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
281
252
SKRAMZ/SCREAMO, niet powerviolence tsh tsh ;).

Daarnaast zag ik dat Swamp Bookings recent Saetia, zelfde rijtje legendarisch, heeft toegevoegd aan hun EU rooster. Dus grote kans kunnen we die ook wel verwachten.

Orchid is/was moeilijk omdat die gasten full time werken/andere bands hebben maar wat ik vooral hoorde is dat het vorige jaar nog niet lukte omdat ze zich nog niet 'ready' voelde. Ze hebben sindsdien een stuk meer shows gespeeld dus ik verwacht ze dit jaar eigenlijk wel.
Over skramz gesproken: het valt me de laatste tijd op dat Pg. 99 de meeste posts van Roadburn liked op instagram. Daarnaast hebben ze recentelijk ook getekend bij een Europees boekingskantoor. 1+1=2?
 
  • Leuk
Waarderingen: residentalien

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.153
13.270
En of we mogen... Keurige worp! Chat Pile voelde ik inderdaad wel aankomen met hun nieuwe muziek. Reünie van Kylesa is ook langs me heen gegaan, maar da's een heel toffe en Altin Gün kan wel vet zijn. Benieuwd hoe die laatste gaat uitpakken. Wel weer een typisch rijtje, al zijn het er nog niet veel.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
747
572
Over skramz gesproken: het valt me de laatste tijd op dat Pg. 99 de meeste posts van Roadburn liked op instagram. Daarnaast hebben ze recentelijk ook getekend bij een Europees boekingskantoor. 1+1=2?
Kan bijna niet anders lijkt me. Zijn die überhaupt ooit naar Europa gekomen?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.867
6.106
Kylesa is tof. Altin Gün is nooit mijn ding geweest. Chat Pile is altijd tof maar beetje kort op de vorige keer, had van mij iets anders mogen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
337
482
Had gisteren nog een discussie met iemand over wensen voor dit jaar. Kwam een beetje bij dit uit als ik realistisch keek wat mogelijk was.

Scarcity(the flenser dus kans is best groot)
Mamaleek(al eerder gespeeld, nieuwe plaat is geweldig)
Het skramz blokje; p.99/orchid/jerome's dream/Saetia
The Body met of zonder & Dis Fig
Landless(prachtige nieuwe plaat in de Lankum hoek)
meth.(zeker na de show in Tilburg eerder deze zomer)
Oneida(nieuwe plaat)
Still House Plants
Sentries
Nø Man
Cuntroaches
Idiot child
Whores.(Utrecht show vorig jaar was geweldig)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.692
Had gisteren nog een discussie met iemand over wensen voor dit jaar. Kwam een beetje bij dit uit als ik realistisch keek wat mogelijk was. Kwam zo snel een beetje op dit uit;

Scarcity(the flenser dus kans is best groot)
Mamaleek(al eerder gespeeld, nieuwe plaat is geweldig)
Het skramz blokje; p.99/orchid/jerome's dream/Saetia
The Body met of zonder & Dis Fig
Landless(prachtige nieuwe plaat in de Lankum hoek)
meth.(zeker na de show in Tilburg eerder deze zomer)
Oneida(nieuwe plaat)
Still House Plants
Sentries
Nø Man
Cuntroaches
Idiot child
Whores.(Utrecht show vorig jaar was geweldig)
Mooi lijstje. Ik had deze wensen (van vooral niet-metal bands) een keer neergepend en die zijn nog steeds relevant:

- Dungen | Ta det lugnt
- Pan Daijing
- Caroline
- Deliluh
- Haru Nemuri
- Grivo
- 208
- Waveless
- San Salvador
- Poolse garage psych scene
- Lonker See
- Cisnienie
- Anatol
- plusz tapes (label)
- Enjoy Life (label)
- Parannoul / Asian Glow / sonhos tomam conta
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en residentalien

residentalien

Gouden Tip
2 mrt 2024
337
482
Mooi lijstje. Ik had deze wensen (van vooral niet-metal bands) een keer neergepend en die zijn nog steeds relevant:

- Dungen | Ta det lugnt
- Pan Daijing
- Caroline
- Deliluh
- Haru Nemuri
- Grivo
- 208
- Waveless
- San Salvador
- Poolse garage psych scene
- Lonker See
- Cisnienie
- Anatol
- plusz tapes (label)
- Enjoy Life (label)
- Parannoul / Asian Glow / sonhos tomam conta
mooie namen ook;

Caroline zal me niet verbazen past er perfect
Dungen zou er in 2020 staan, zal echt een mooie zijn
Haru Nemuri is erg tof live maar heeft net vorig jaar de EU weer getourd
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.692
mooie namen ook;

Caroline zal me niet verbazen past er perfect
Dungen zou er in 2020 staan, zal echt een mooie zijn
Haru Nemuri is erg tof live maar heeft net vorig jaar de EU weer getourd
Van het missen van Dungen baal ik nog bijna het meest van alle door corona gecancelde shows. De meeste heb ik uiteindelijk nog wel in kunnen halen (Swans, Deafheaven, Massive Attack, The Strokes en nog meer dingen die ik nu vergeet).

Wat is jullie 'the one that got away' door corona? Verder heb ik nog:
  • King Krule (daarna nog kansen gehad en spijt dat ik die niet kon pakken)
  • Weyes Blood (ook kansen niet gepakt)
  • 100gecs (kans niet gepakt)
  • Belle and Sebastian (maar daarna nog wel kansen gehad)
  • Jeromes Dream (nog wachtend op een kans)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken