Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.989
4.064
TOP kan ook naar de Gagadag. QOTSA was 2023 ook afsluiter Noord dus die staat daar wel goed imo.

En vergeleken met een aantal andere festivals vind ik het qua grote namen bij mij nog wel meevallen tbh.
Mooi opgelost.

Ik denk dat Pink - Twod - Editors de meest top heavy dag van een lange tijd op pinkpop is? Dan is Harry - ToP - Qotsa daar wel wat over
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.642
1.953
Snoop speelde hier in een uitverkochte Ziggo, die zie ik niet voor een subspotje naar Pinkpop trekken. Maar ik zit deze draft echt op een heel andere level op de één of andere manier. Namen die ik zelf klein acht achten anderen groot en andersom haha.
maar Pinkpop heeft de laatste jaren steevast een act of drie per dag staan die de Ziggodome (of groter) kunnen vullen. Ik vind het iig dunnetjes, zeker bij een draft als deze.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.503
8.753
Toch ook nog maar even een beetje de spelregels invullen.
Met deze namen strepen we 1x 90's, 1x 10's en 2x twee optredens op Pinkpop af!
Wie zijn dat dan?

Bad Religion


Bombay Bicycle Club


Korte tussenstand:

Vrijdag: Lana del Rey - Childish Gambino - The War on Drugs - Eefje de Visser - Stone
Zaterdag: Foo Fighters - Pulp - Avenged Sevenfold - Kasabian - Tori Amos - IJsland
Zondag: Rosalia - Alter Bridge - Bad Religion - Bombay Bicycle Club - The Kooks

90's: Tori Amos - Bad Religion (nog 3)
00's: Foo Fighters - Alter Bridge - The Kooks - Bad Religion (nog 1)
10's: Foo Fighters - Avenged Sevenfold - Alter Bridge - The Kooks - Bombay Bicycle Club (categorie afgerond)

2 x 3 optredens: Foo Fighters en Alter Bridge (categorie afgerond)
8 x 2 optredens: Avenged Sevenfold - Bad Religion - Bombay Bicylce Club (nog 5)

10 x Nederlands: Eefje de Visser - IJsland (nog 8)

Songfestival: nada (nog 2).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En dan is @Brian weer aan de beurt.

Je hebt nog de oude regels; je hoeft maar 2x 90s, 3x 00s, 4x 10s en 5x twee optredens op Pinkpop. En Janet Livv kan je bij de 10 Nederlandse tellen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.759
5.274
Wat vinden jullie van Alter Bridge? Heb ze staan als afsluiter Noord. Op Graspop speelde ze in 2023 sub voor GnR.
Ze stonden in 2022 in de Ziggo Dome, maar konden die verre van vullen; de kleinste variant (verkleinde zaal en gesloten 2e ring) was niet uitverkocht. Zou een plekje lager op Pinkpop ook kunnen?
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
882
1.066
Wat vinden jullie van Alter Bridge? Heb ze staan als afsluiter Noord. Op Graspop speelde ze in 2023 sub voor GnR.
Ze stonden in 2022 in de Ziggo Dome, maar konden die verre van vullen; de kleinste variant (verkleinde zaal en gesloten 2e ring) was niet uitverkocht. Zou een plekje lager op Pinkpop ook kunnen?
Zou Alter Bridge vergelijken met de spot die Disturbed kreeg paar jaar terug. Zou die voorlaatste noord geven
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.868
2.663
90's: Tori Amos - Bad Religion (nog 3)
00's: Foo Fighters - Alter Bridge - The Kooks - Bad Religion (nog 1)
10's: Foo Fighters - Avenged Sevenfold - Alter Bridge - The Kooks - Bombay Bicycle Club (categorie afgerond)
Dacht dat enkel het decennia waarin een artiest voor het eerst op Pinkpop stond meetelt? Dus enkel 00's voor Foo Fighters, The Kooks en Alter Bridge. Of ben ik mis? 😅 Wel hele fijne line-up weer overigens.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.503
8.753
Wat vinden jullie van Alter Bridge? Heb ze staan als afsluiter Noord. Op Graspop speelde ze in 2023 sub voor GnR.
Ze stonden in 2022 in de Ziggo Dome, maar konden die verre van vullen; de kleinste variant (verkleinde zaal en gesloten 2e ring) was niet uitverkocht. Zou een plekje lager op Pinkpop ook kunnen?

Plekje lager moet kunnen, want volgens mij had je toen ook nog Ghost tussen AB en GNR in. Denk zelfs dat je ze wel sub van noord kan maken en dus eigenlijk twee plekjes lager
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Tinus101

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.162
6.630
90's: Tori Amos - Bad Religion (nog 3)
00's: Foo Fighters - Alter Bridge - The Kooks - Bad Religion (nog 1)
10's: Foo Fighters - Avenged Sevenfold - Alter Bridge - The Kooks - Bombay Bicycle Club (categorie afgerond)

2 x 3 optredens: Foo Fighters en Alter Bridge (categorie afgerond)
8 x 2 optredens: Avenged Sevenfold - Bad Religion - Bombay Bicylce Club (nog 5)

10 x Nederlands: Eefje de Visser - IJsland (nog 8)

Songfestival: nada (nog 2).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En dan is @Brian weer aan de beurt.
8x 2x optredens? 5x 90s acts? 5x 00s acts? Hebben we andere regels opeens? :p

Edit: snap dr verwarring haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Gebruikers die dit onderwerp bekijken