Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

Yes, idee is alles wat in 2024, waar dan ook, heeft opgetreden mag. Mijn idee was dan verder iedereen vrij te laten in ieders concept. Beetje met de normale uitgangspunten dat we niet vijf stadionacts op één dag zetten. Maar of je er een Rock Werchter-achtig iets van maakt of Le Guess Who is volledig aan ieders creatieve vrijheid ;)
Aantal dagen wel gelijk trekken? Of alleen de totale hoeveelheid acts vaststellen, en verder kijkt iedereen zelf maar hoe die het verdeelt?

Ik denk wel dat het misschien verstandig is, aangezien de feestdagen er aan zitten te komen, het klein te houden? Ik zie de uitwerking vanzelf wel voorbij komen! Genoeg moois ontdekt dit jaar

• Leuk
Waarderingen: Thisso
Ah ja ik ging er eigenlijk een beetje vanuit dat we in januari pas gingen starten, als terugblik op 2024, maar wellicht zit ik ernaast met die aanname. Kan ook wel eerder eigenlijk.

Leuk concept en als er genoeg animo is, kan een draft altijd! (al zal ik er waarschijnlijk zelf weer geen tijd voor hebben)
Wel iets om rekening mee te houden: als je een full draft doet, wordt die sowieso deels over de kerstdagen getild. Onderschat niet hoe sterk het verkeer hier daalt tijdens die periode. Denk dus goed na over hoe de regels opgesteld worden qua timing van de beurten tijdens die periode. In het verleden hebben we ook wel eens minidrafts gehad van max 10 namen per deelnemer. Kan ook een optie zijn, dan is alles misschien klaar voor Nieuwjaar wat ook wel passend zou zijn voor dit soort concept, een soort feestelijke afsluiting van het live jaar.

Maar uiteraard kunnen jullie het zelf invullen zoals jullie willen :)

• Leuk
Waarderingen: Royke en Dr. Hannibal
Zou het niet leuk zijn om een eendags festival rond de kerst te doen als thema? Hoeft niet per se super "feestdagen" maar ben ooit op Stille Nacht in de Effenaar geweest met bijv veel singer songwriters, maar bijv ook "glitter" acts zoals (een toen nog heel kleine) Oscar & The Wolf

Misschien is een grote draft inderdaad wat enthousiast? Ofwel kom je tegen de kerst wat bedrogen uit doordat er inderdaad een flinke break komt, of het wordt over de jaarwisseling getild.

In het kader van best of the year, kan natuurlijk ook gewoon één dag, met ik noem maar wat, vijftien exclusieve acts. Die moeten we wel in een paar weken erdoor krijgen toch? Als we aanstaande maandag 2/12 beginnen, is dat nog wel doable voor kerst, niet? Dan kunnen we eventueel het presenteren en stemmen nog wat langer rekken.

• Leuk
Waarderingen: Royke, Brian en BeWario
Draft 6, 9 en 12 zijn allemaal in januari van dat jaar gestart. Het zou lekker consistent zijn als draft 15 ook in januari start ;). Maar het maakt mij verder niet uit, een mini-draft voor de kerstdagen klinkt ook wel leuk!

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Dr. Hannibal
Wat heeft de voorkeur zoal? Als het een draft wordt die start na de jaarwisseling, kan ik de organisatie wat lastiger op mij nemen. Ik ben half januari tien dagen in New York, dat is wat ingewikkeld.

Ik volg deze met veel plezier, wanneer die ook van start gaat. Maar deze keer als toeschouwer, voel me niet meteen geroepen om mee te doen 😇

Wat heeft de voorkeur zoal? Als het een draft wordt die start na de jaarwisseling, kan ik de organisatie wat lastiger op mij nemen. Ik ben half januari tien dagen in New York, dat is wat ingewikkeld.
Misschien is een mini-draft voor een dagfestival dan toch handiger, wel leuk als het een beetje samenvalt met alle jaarlijstjes ook, gezien het thema. Al ben ik wel gevoelig voor het soort consistentie waar @Lion het over heeft 😅

• Leuk
Waarderingen: Lion
Ik zou zelf stemmen voor een kleine draft (eendagsfestival rondom 2024 vind ik een goed idee) na de jaarwisseling.

• Leuk
Waarderingen: Royke
Ik zie wel een tactische valkuil wanneer je dit concept in januari organiseert, en je als deelnemer in december eventueel een persoonlijke top-zoveel beste concerten van 2024 wil delen. Dan laat je je wellicht wel erg in de kaarten kijken 😬

Ik zie wel een tactische valkuil wanneer je dit concept in januari organiseert, en je als deelnemer in december eventueel een persoonlijke top-zoveel beste concerten van 2024 wil delen. Dan laat je je wellicht wel erg in de kaarten kijken 😬
Mike Myers Evil Laugh GIF

• Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal
Idk, pak bv. 20 rondes en 40 vrije keuzes? Ipv 30 en wat? 50? Beetje kleiner, maar niet mini?
Ik denk ook wel dat dit mijn voorkeur dan heeft, wellicht dan met een wat kortere tijdsblokken na 10 ronden.
Ik ben de rest van de dag wat minder mobiel, maar ik open (zonder al te forse protesten)morgen een topic. Animo lijkt er wel genoeg; ook om 'm nu te doen. Eventuele hindernissen zijn er dan om genomen te worden ;).

Users who are viewing this thread