Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

Ik had idd nog een zondagticket voor @theblackmadness

Verder dus:
Weekendticket;
1. Pinkpop By MadMandra27
2. Baspop van Koekdoos
3. Pinkpop van Yannick

Dagticket
1. Zondagticket voor theblackmadness
2. Zaterdagticket voor Oasiss

@Martijn , thanks voor de organisatie!
Was weer leuk!

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Mooi podium en vooral wat een Draft. Met heel veel emoties deze weer beleefd, daar doen we het uiteindelijk toch ook wel wat voor hé :ROFLMAO:

Naast een dagticket voor @Tinus101 zijn zondag heb ik ook een weekendticket voor de andere twee aangeschaft. Zo hebben deze met elkaar het mooie/grappige art-work van de affiche gemeen, chapeau. Verder heeft @theblackmadness elke dag wel enkele must-see’s weten te boeken met o.a. St. Vincent, Tool, Stormzy, Jack White, Shame en Michael Kiwanuka. Ook mooie alternatieven tijdens AC/DC, gelukkig maar 😂

Als gigafan van Fontaines DC kan ik niet anders dan combiticket kopen voor @Timmetje zijn Pinkpop, want ze staan zowaar als laatste op Noord. Daarnaast gedurfde, leuke headliners als Lady Gaga, Harry Styles en ook Bob Dylan. Harry vind ik wat onrealistisch, alsook Keane staat wel heel laag maar ik vind het nog net gebalanceerd genoeg en verdient zo dus een combi van mijnentwege 😇

Bedankt voor de organisatie @Martijn en tot een volgende Draft wellicht; kan het toch niet laten meestal... 🙈

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Na een hectische week eindelijk weer tijd om in dit topic te kijken. Op mijn werk was het spitsuur, tijdens het sporten in het weekend een klap op mijn hoofd gehad met lichte hersenschudding als gevolg en een uitvaart. Ja, dit was het weekje wel. Jammer dat het me daarom niet gelukt is om mijn draft af te maken. Volgende keer beter.

O ja:
Dubioza Kolektiv
Ghostface killah
Claude
Mother’s cake
Tremonti
Ne obliviscaris
Jinjer
Nog toegevoegd aan het affiche!

Het was een leuke draft om mee te lezen, ben benieuwd wat mijn eindresultaat was geweest als ik mee had gedaan. Ik zal mijn ticket keuzes ook nog even delen, en toelichten.

Mijn eerste criterium was toch of het aanvoelde als Pinkpop, voor ik naar mijn favoriete namen ging kijken. Zo viel @Koekdoos bijvoorbeeld helaas af: paar hele vette namen, maar het voelde voor mij niet realistisch, niet als Pinkpop. Deels door de namen zelf, deels ook dat de tent acts bijvoorbeeld veel groter zijn dan wat er de laatste jaren daar stond. Hoewel het voor mij wel een paar enorme must-sees bij elkaar zouden zijn, dus in die zin goed geboekt!

En zo waren er nog wat acts die in mijn ogen niet door de realisme check heen kwamen. Maar dat is puur mijn eigen blik erop natuurlijk, dat is ook deels iets subjectiefs en hangt maar net af van welke criteria je hanteert. Er vallen argumenten te maken dat alle afwijkingen van wat nu realistisch is, nodig zijn om Pinkpop “Great Again” te maken. Ik ben alleszins toch voor 3 weekend tickets gegaan voor affiches waarvan ik dacht: dit is echt Pinkpop, maar beter.

De weekend tickets zijn gegaan naar:
- @theblackmadness
- @Tinus101
- @Yannick

En dagtickets voor twee dagen die mooi uitgebalanceerd waren (paar must-sees over de dag verspreid, ipv bijvoorbeeld alleen de avond) met voor elk wat wils en twee headliners die ik nog nooit live heb gezien, en op zo’n festival weleens zou willen meepakken:
- @MadMandra27 (Billie Eilish dag)
- @Martijn (RHCP dag)

frank visser judge GIF by SBS6

“Dit is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen”

Op naar de Minidraft: Kersteditie! Zet het beste eendaagse Christmas Festival neer.
Ik weet wel een leuke: niche draft. Geen mainstream dingen! Elektronische, obscuur festival? Drone metal festival? Jazz festival? Psych rock festival met enkele obscure, Doom dingen tussen? Why not. In een kleine venue voor een weekend à la Rewire, Dunk!, Desertfest of Roadburn. Idk. Kunnen ook andere genres zijn hé..

Ik weet wel een leuke: niche draft. Geen mainstream dingen! Elektronische, obscuur festival? Drone metal festival? Jazz festival? Psych rock festival met enkele obscure, Doom dingen tussen? Why not. In een kleine venue voor een weekend à la Rewire, Dunk!, Desertfest of Roadburn. Idk. Kunnen ook andere genres zijn hé..
Da's erg tof.

En om het extra moeilijk te maken kun je de organisator een lijst met genres laten maken en deze random (via PM) aan mensen toespelen.

Dit zou heel tof zijn! Alleen als je allemaal andere genres gaat toespelen dan heb je de kans dat mensen op hun eigen smaak "tickets kopen" en niet op hoe goed de affiche is samengesteld

Dit zou heel tof zijn! Alleen als je allemaal andere genres gaat toespelen dan heb je de kans dat mensen op hun eigen smaak "tickets kopen" en niet op hoe goed de affiche is samengesteld
Dat was inderdaad het probleem van de 'headliner' draft een aantal edities terug, waarbij de mensen met dance headliners roemloos onderaan zijn geëindigd. Wat mij betreft een top idee, maar wel vanuit je eigen smaak.

Ik wil zelf nog eens het idee van een auction draft goed uitwerken op basis van de limitaties die het forum met zich meebrengen.

Dit klinkt als een obscuur glammetal festival? :LOL:

• Haha
Waarderingen: Tinus101 en Yannick
Bedoel je met auction draft dat je een x aantal punten krijgt die je mag uitgeven aan een lineup?
Ja, net als met fantasy football en dergelijke. Dat zijn live drafts, maar dat werkt wat minder goed op een forum. Iedereen zou dan namelijk op hetzelfde moment online moeten zijn om gelijktijdig te kunnen bieden.

Ja, net als met fantasy football en dergelijke. Dat zijn live drafts, maar dat werkt wat minder goed op een forum. Iedereen zou dan namelijk op hetzelfde moment online moeten zijn om gelijktijdig te kunnen bieden.
Het lijkt me ook weleens tof om een draft te draaien waar je een budget hebt en dit budget mag uitgeven maar waar op ook echt op is. Dus als je dan te gortig strooit heb je maar een half festival.

Het lijkt me ook weleens tof om een draft te draaien waar je een budget hebt en dit budget mag uitgeven maar waar op ook echt op is. Dus als je dan te gortig strooit heb je maar een half festival.

Moet je denk ik wel met een klein groepje mensen een waarde per band gaan plakken.

Moet je denk ik wel met een klein groepje mensen een waarde per band gaan plakken.
Ja, of zoals in het auction systeem met punten. Dus een stadionband kost je bijvoorbeeld meer punten (en ''geld'') dan een kleine naam. Je ziet dan langzaam je punten slinken.

Ja, of zoals in het auction systeem met punten. Dus een stadionband kost je bijvoorbeeld meer punten (en ''geld'') dan een kleine naam. Je ziet dan langzaam je punten slinken.

Ja, dat ook natuurlijk, maar hoeveel punten iets waard is, moet je dan wel in ieder geval door een tweede persoon laten checken of het een beetje een logische puntenverdeling is

Users who are viewing this thread