Het was een leuke draft om mee te lezen, ben benieuwd wat mijn eindresultaat was geweest als ik mee had gedaan. Ik zal mijn ticket keuzes ook nog even delen, en toelichten.
Mijn eerste criterium was toch of het aanvoelde als Pinkpop, voor ik naar mijn favoriete namen ging kijken. Zo viel
@Koekdoos bijvoorbeeld helaas af: paar hele vette namen, maar het voelde voor mij niet realistisch, niet als Pinkpop. Deels door de namen zelf, deels ook dat de tent acts bijvoorbeeld veel groter zijn dan wat er de laatste jaren daar stond. Hoewel het voor mij wel een paar enorme must-sees bij elkaar zouden zijn, dus in die zin goed geboekt!
En zo waren er nog wat acts die in mijn ogen niet door de realisme check heen kwamen. Maar dat is puur mijn eigen blik erop natuurlijk, dat is ook deels iets subjectiefs en hangt maar net af van welke criteria je hanteert. Er vallen argumenten te maken dat alle afwijkingen van wat nu realistisch is, nodig zijn om Pinkpop “Great Again” te maken. Ik ben alleszins toch voor 3 weekend tickets gegaan voor affiches waarvan ik dacht: dit is echt Pinkpop, maar beter.
De weekend tickets zijn gegaan naar:
-
@theblackmadness
-
@Tinus101
-
@Yannick
En dagtickets voor twee dagen die mooi uitgebalanceerd waren (paar must-sees over de dag verspreid, ipv bijvoorbeeld alleen de avond) met voor elk wat wils en twee headliners die ik nog nooit live heb gezien, en op zo’n festival weleens zou willen meepakken:
-
@MadMandra27 (Billie Eilish dag)
-
@Martijn (RHCP dag)
“Dit is mijn oordeel en daar zult u het mee moeten doen”