Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.196
1.425
@MadMandra27 gewoon lekker doorgaan met je eigen soort festival boeken en af en toe wat afwisselen met gewoon in de eerste rondes keihard snipen!

Tip voor de volgende keer; over het algemeen kan je van mij heel makkelijk een ticket fixen door gewoon 3 a 4 metalbands op elke dag te gooien… Deze editie was echt drama met vrijwel elk festival maar 1 must see per dag. Makkelijk te overtreffen!
Bij de bovenste 4 namen zat altijd een metalband. Verder nog hardere namen zoals Blind Channel, I Prevail, Palaye Royale, Poppy, Evil Invaders, Fleddy Melculy, Toxic Shock en Captain Kaiser. Leek me deze keer echt wel voldoende van het hardere segment in te zitten, maar blijkbaar niet…
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.196
1.425
Overigens nog geen enkel festival gepasseerd waarvoor ik een ticket had gekocht, dus ze zitten alle 5 bij de bovenste 6. Wat betreft de dagtickets ging het wel tussen 3 zondagen, maar uiteindelijk heeft @Koekdoos alsnog het onderspit moeten delven ondanks de boeking van MCR 🖤
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
427
423
Ook wel interessant om te zien dat een van de weinigen met echte Hiphop en Soul/funk namen t onderspit Delft (@Brian) terwijl de hardere gitaar bands het beter doen in de verkoop
 

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
942
1.500
7. @Royke (15 punten – 5 weekend)

Bovenaan het rechterrijtje vinden we Roypop terug. De opzet van Roypop blijft dicht bij de huidige opzet van het huidige Pinkpop: bands als Green Day en Pearl Jam als headliner, en Volbeat nog steeds als sub 😉 ook heeft hij eindelijk Iron Maiden weten te verleiden om naar Landgraaf af te leiden. Van alle festivals met meer dan één stem is Roypop het enige festival dat enkel weekendtickets heeft verkocht, dus haal die vaste gast tickets maar van stal @Royke!
Niet ontevreden met het resultaat! Misschien als ik meer tijd had gehad dat het iets anders was geworden maar niet teveel iig.

Roypop is even met het management van een artiest om de tafel gegaan om de bezoekers te bedanken voor hun aankoop. En wij kunnen mededelen dat er een akkoord is gekomen voor een meet & greet. Iedereen met een weekendticket mag namelijk naar de meet & greet van the one & only:




PETER BEENSE!!!!!!
 
  • Haha
Waarderingen: MadMandra27

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
942
1.500
9. @Koekdoos (10 punten – 3 weekend / 1 dagticket)

Het is dat er geen punten zijn te verdelen voor de beste poster, maar het kunstwerkje van @InsaniTiny ademt voor mij Pinkpop. Met zijn mix van (toegankelijkere) Graspopnamen en Radio2 core heeft hij drie weekendtickets weten te verkopen; het dagticket is voor de vrijdag met Muse.

8. @Oasiss (13 punten – 3 weekend / 4 dagtickets)

Op Pinkpop kan veel, zo niet alles, en dat laat ook de affiche van Oasiss zien. Iedere dag heeft een grote, maar niet hele grote headliner (Komt Lana op tijd? Komen de Foo Fighters überhaupt?) en ik zie zelfs twee telgen uit de Hazes-familie. Vooral de zaterdag met de Foo Fighters is goed in de smaak gevallen met drie verkochte tickets, en verder zijn er drie weekendtickets en één dagticket voor de vrijdag gekocht.
Verder had ik een zaterdagticket voor @Oasiss en een weekendticket voor @Koekdoos
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.654
7.629
Niet ontevreden met het resultaat! Misschien als ik meer tijd had gehad dat het iets anders was geworden maar niet teveel iig.

Roypop is even met het management van een artiest om de tafel gegaan om de bezoekers te bedanken voor hun aankoop. En wij kunnen mededelen dat er een akkoord is gekomen voor een meet & greet. Iedereen met een weekendticket mag namelijk naar de meet & greet van the one & only:




PETER BEENSE!!!!!!
Ah shit. Is er iemand met weekendtickets voor Roypop die ze wil swappen?
 
  • Haha
Waarderingen: Royke

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.979
5.540
Niet ontevreden met het resultaat! Misschien als ik meer tijd had gehad dat het iets anders was geworden maar niet teveel iig.

Roypop is even met het management van een artiest om de tafel gegaan om de bezoekers te bedanken voor hun aankoop. En wij kunnen mededelen dat er een akkoord is gekomen voor een meet & greet. Iedereen met een weekendticket mag namelijk naar de meet & greet van the one & only:




PETER BEENSE!!!!!!
Ja hoor, nu word je wel hatelijk he ...
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.701
2.069
Ik moet beginnen met een korte rectificatie van mijn zijde. Op tip van @Dr. Hannibal (waarvoor nogmaals dank!) kwam ik erachter dat ik de stemmen van twee users was vergeten mee te nemen in mijn berekening. Dit betekent dat @MadMandra27 er één punt bijkrijgt vanwege een extra verkocht dagticket voor zijn dag met Billie Eilish, en dat @Brian er drie punten bijkrijgt vanwege een extra verkocht weekendticket. Dat betekent dat een plaatsje opschuift en de top tien binnenkomt op de negende plaats. Mijn excuses voor de eventuele verwarring die is ontstaan! Nu weer verder met de presentatie:

5. @warriorandweirdo (17 punten – 4 weekend / 5 dagtickets)
@Martijn (17 punten – 3 weekend / 8 dagtickets)

Op een gedeelde vijfde plaats vinden we twee festivals terug, namelijk mijn versie van Pinkpop en die van warriorandweirdo. In mijn presentatie gaf ik aan dat ik de focus wilde leggen op een coherent programma per dag en dat is goed gelukt: voor iedere dag zijn minstens twee dagtickets verkocht en heb ik de meeste dagtickets verkocht van alle festivals. Dat dit helaas ten koste is gegaan van het weekendtickets is een aandachtspunt voor de volgende keer, want met alleen dagtickets kom je er niet 😊

Op het festival van warriorandweirdo dan weer de dag die de meeste tickets heeft weten te verkopen, namelijk de zondag met Taylor Swift. Veel forumleden hebben haar afgelopen zomer al gezien, maar vier van jullie zijn ook te porren voor een dag Pinkpop. Op de andere twee dagen twee kleinere headline combinaties, die ervoor hebben gezorgd dat vier mensen een weekendticket hebben gekocht voor dit festival.

4. @Yannick (24 punten – 7 weekend / 3 dagtickets)

De strijd om de podiumplaatsen was erg spannend, met drie festivals die zeven weekendtickets hebben verkocht. Op één verkocht dagticket mist Yannick het podium. Wél wist hij veel van jullie te enthousiasmeren met Pinkpop coryfeen als The Cure en Bruce Springsteen, om onder tussen wel te vernieuwen door ook acts als Post Malone, Blackpink en Peggy Gou te boeken.

Aan het einde van de middag de ontknoping!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken