Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.302
7.281
One step beyonddddddd

Madness

Lianne La Havas (Main Stage, zaterdag)

So far announced:

Vrijdag 13 juni: Lady Gaga, Fontaines DC, Clairo
Zaterdag 14 juni: Harry Styles, Twenty One Pilots, Queens of the Stone Age, Keane, Madness, Lianne La Havas, Dadi Freyr, dEUS, Spinvis
Zondag 15 juni: Bob Dylan, Beach House, EELS, Bambie Thug


@Koekdoos @theblackmadness
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.160
6.628
Volgens onze stagair Boekhouding komen we dan uit op volgende statistieken voorlopig 😊

Eurovision-acts (2/2): Joost, Käärijä
Acts uit de 90's (1/2): The Breeders
Acts uit de 00's (1/3): Bruce Springsteen
Acts uit de 10's (1/4): Paramore
Acts 2+ opgetreden (2/5): Bruce Springsteen, Joost
Acts 3+ opgetreden (2/3): The Cure, The Breeders
Nederlandse acts (3/10): Joost, Merol, Sophie Straat
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.302
7.281
Volgens onze stagair Boekhouding komen we dan uit op volgende statistieken voorlopig 😊

Eurovision-acts (2/2): Joost, Käärijä
Acts uit de 90's (1/2): The Breeders
Acts uit de 00's (1/3): Bruce Springsteen
Acts uit de 10's (1/4): Paramore
Acts 2+ opgetreden (2/5): Bruce Springsteen, Joost
Acts 3+ opgetreden (2/3): The Cure, The Breeders
Nederlandse acts (3/10): Joost, Merol, Sophie Straat
Het is niet 2+ opgetreden maar letterlijk 2x opgetreden volgens mij. Al klopt het dan nog wel. :)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.759
5.274
Volgens onze stagair Boekhouding komen we dan uit op volgende statistieken voorlopig 😊

Eurovision-acts (2/2): Joost, Käärijä
Acts uit de 90's (1/2): The Breeders
Acts uit de 00's (1/3): Bruce Springsteen
Acts uit de 10's (1/4): Paramore
Acts 2+ opgetreden (2/5): Bruce Springsteen, Joost
Acts 3+ opgetreden (2/3): The Cure, The Breeders
Nederlandse acts (3/10): Joost, Merol, Sophie Straat
Sophie Straat :love:
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.759
5.274
Ik moet me langzaam ook maar eens gaan verdiepen in de gruwelen van het songfestival. Anders wordt het straks nog Lenny Kuhr en Johnny Logan..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.160
6.628
Closing the gender gap one round at a time 😅

Voorlopig indeling:

Vrijdag: The Cure - The Smile - Paramore - Amyl & The Sniffers - The Breeders - Käärijä

Zaterdag: Post Malone - Blur - Joost - Little Simz - Wet Leg - Sophie Straat

Zondag: Bruce Springsteen & The E Street Band - Sam Fender - Merol - King Gizzard & The Lizard Wizard
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.657
7.366
Closing the gender gap one round at a time 😅

Voorlopig indeling:

Vrijdag: The Cure - The Smile - Paramore - Amyl & The Sniffers - The Breeders - Käärijä

Zaterdag: Post Malone - Blur - Joost - Little Simz - Wet Leg - Sophie Straat

Zondag: Bruce Springsteen & The E Street Band - Sam Fender - Merol - King Gizzard & The Lizard Wizard
Tis wss op PP terecht, maar Joost boven Little Simz en Merol boven King Gizzard is wel pijnlijk om te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit en BeWario

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.160
6.628
Tis wss op PP terecht, maar Joost boven Little Simz en Merol boven King Gizzard is wel pijnlijk om te zien.
True haha, op een festival als BKS zijn beide misschien wel headliner en de andere twee staan dan ergens op de middag. Goed dat we ze afgesnoept hebben 😂
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.160
6.628
One step beyonddddddd

Madness

Lianne La Havas (Main Stage, zaterdag)

So far announced:

Vrijdag 13 juni: Lady Gaga, Fontaines DC, Clairo
Zaterdag 14 juni: Harry Styles, Twenty One Pilots, Queens of the Stone Age, Keane, Madness, Lianne La Havas, Dadi Freyr, dEUS, Spinvis
Zondag 15 juni: Bob Dylan, Beach House, EELS, Bambie Thug


@Koekdoos @theblackmadness
Geen verwijt, gewoon een vraagje maar is Harry, TOP en QOTSA niet wat té sterk? Ik vraag het maar omdat ik behalve Blur (Noord), Sam Fender (sub) en The Smile (sub) eigenlijk nog niet echt veel grote namen heb gekozen daarom.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.120
1.344
Geen verwijt, gewoon een vraagje maar is Harry, TOP en QOTSA niet wat té sterk? Ik vraag het maar omdat ik behalve Blur (Noord), Sam Fender (sub) en The Smile (sub) eigenlijk nog niet echt veel grote namen heb gekozen daarom.
Keane staat (voorlopig) ook die dag zie ik. Vind het eveneens vrij stacked. Ter referentie: mijn zondag is Billie Eilish - Ghost - Years & Years - IDLES, wat ik toch een stuk "zwakker" percipieer dan Harry Styles - 21Pilots - QOTSA - Keane. Maar zoals reeds eerder gezegd: voor mij is iedereen vrij om hun festival te programmeren zoals ze wensen en doe ik een persoonlijke "reality-check" alvorens ik mijn tickets aanschaf. Even goede vrienden (y)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.499
8.750
Een beetje onverwacht en we hadden eigenlijk ook geen idee dat ze op tour waren, maar we hebben onze tweede headliner gevonden!

De perfecte headliner voor Pinkpop met tal van meezingers, gekend door jong en oud:

Toto

Van wereldhits Africa, Rosanna en Stop Loving You tot persoonlijke favorieten Stranger in Town, Goodbye Elenore en het magische Endless, je hoort het allemaal bij ons!


Betreffende de positie: Toto is de headliner na John Mayer. Waarbij ik zelf verbaasd was dat ze aangekondigd waren voor het Gelredome, maar daarmee wel te verantwoorden is dat ze bovenaan staan, maar gevoelsmatig toch wel gewoon die kleine headliner waar ik het eerder over had, waar ze dit jaar (?) headliner waren op Bospop en in 2022 1x Ziggo + 2x 013… Niet per se het gevoel dat het zwaar gestacked is met John Mayer en Toto bovenaan de dag (al is dit wel de Pendulum-in-de-tent-dag)

Dan de volgende Nederlandse act:

Blackbriar


@theblackmadness en daarna @Tinus101
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.160
6.628
Gevoelsmatig had ik Mayer gewoon headliner gemaakt en Toto Noord laten afsluiten, zonder meer wel echt een typische PP-boeking. Knap.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.302
7.281
Geen verwijt, gewoon een vraagje maar is Harry, TOP en QOTSA niet wat té sterk? Ik vraag het maar omdat ik behalve Blur (Noord), Sam Fender (sub) en The Smile (sub) eigenlijk nog niet echt veel grote namen heb gekozen daarom.
TOP kan ook naar de Gagadag. QOTSA was 2023 ook afsluiter Noord dus die staat daar wel goed imo.

En vergeleken met een aantal andere festivals vind ik het qua grote namen bij mij nog wel meevallen tbh.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.120
1.344
TOP kan ook naar de Gagadag. QOTSA was 2023 ook afsluiter Noord dus die staat daar wel goed imo.

En vergeleken met een aantal andere festivals vind ik het qua grote namen bij mij nog wel meevallen tbh.
In totaliteit zeker, enkel die zaterdag was enkel effe wat te stacked imo. Maar top oplossing zo 👍
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken