AC/DC

Dynafire

Playlistbediener
31 mei 2022
33
20
Vond de tickets indertijd te duur :censored: maar gisteren een leuk berichtje dat er last minute twee kaarten waren voor de skybox (via mijn vrouw).
Sta altijd liever op het veld maar deze liet ik niet passeren. :p

Ben er dus stiekem mooi bij 🤘🎸

Iedereen die gaat veel plezier vanavond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Bokirules

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
271
421
AC/DC was erg tof! Je merkte wel dat ze wat ouder worden, onder andere tijdens thunderstruck toen Angus wat noten over sloeg tijdens het intro😂, maar zeker een erg tofe ervaring om ze voor het eerst te zien!
 

Bokirules

Campingartiest
19 jan 2017
75
53
Was een magistraal concert...heb genoten met een grote G 🤩😈
En ja al meer dan vijftig jaar op de planken... Ik geef het je te doen...
🎸🎸🥁🎸🎤

En nu op naar Graspop 🤩🚌☀️
 

Bijlagen

  • IMG_7081.jpeg
    IMG_7081.jpeg
    984 KB · Weergaven: 31
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: duck en Joslittel

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
383
227
AD⚡️DC was fantastisch maar laten ze nooit meer hardrock concerten in die verschrikkelijke galmbak.

Tot halverwege weinig geen last maar als je wat drinken ging halen verschrikkelijk.

Gelukkig hadden wij taxi besteld en had na afloop te doen met alle mensen die richting Utrecht moesten. Treinen reden (weer) eens niet.

Ook lekker dat Ziggo en Afas vol was….

Show draaide om Angus en hij stelde niet teleur. Bij Brain: respect!! 76 jaar en kan mij voorstellen dat de jaartjes nu gaan tellen.

Lekker nagenieten vandaag 😊
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
764
479

AC/DC zorgt voor een donderende Highway to Hell, dwars door de Johan Cruijff Arena​

RECENSIEAC/DC mag dan meer personeel verbruiken dan een gemiddeld uitzendbureau, rocken gaat de band nog prima af. De uitverkochte Johan Cruijff Arena veranderde woensdagavond in een donderende Highway to Hell.

Stefan Raatgever 06-06-24, 07:52 Laatste update: 08:38


Een van de meest herkenbare beelden uit de rockgeschiedenis: gitarist Angus Young – gekleed in Brits schooluniform met korte broek, witte kousen en rode pet – in eendenpas dansend over het podium van AC/DC.


Youngs band bestaat inmiddels meer dan een halve eeuw, zelf wordt hij volgend jaar 70. Zijn oudere broer Malcolm, met wie hij de groep in 1973 begon, overleed in 2017. Maar Angus waggeldanst nog altijd achter het zoveelste splijtende gitaarriff aan. Een tikje strammer dan voorheen misschien, de blote knieën knokig, maar permanent gedreven en verend op het ritme.

Toch nog een concert​

AC/DC was woensdag na 15 jaar terug in de Johan Cruijff Arena voor een optreden dat er bijna niet van was gekomen. De Australische formatie verkeerde, zeker niet voor het eerst, in zwaar weer. Naast het overlijden van de oudste Young waren daar de gehoorproblemen van zanger Brian Johnson. Hij kondigde in 2016 abrupt zijn afscheid aan (Axl Rose van Guns N’ Roses krijste een halve tournee mee als invaller) maar keerde vier jaar later toch weer terug. ‘Een wonder der techniek’ had hem weer wedstrijdfit gekregen.


Dan was er nog drummer Phil Rudd, die aanvaringen met de politie afwisselde met afspraken bij verslavingsartsen. Ook hij werd, na een huisarrest van acht maanden wegens ernstige bedreiging, weer in genade aangenomen. Toch tourt hij niet mee met Youngs rockmachine. Hij zou thuis bij zijn zieke vrouw willen blijven. Anonieme vervangers speelden woensdagavond alle gaten dicht.

Onverslijtbare gitaarriffs​

Formeel staat de nieuwe tournee in het teken van album Power Up (2020), maar daarvan speelde de groep woensdagavond maar twee songs. De rest van het materiaal was overbekend en precies wat de fans – velen hadden zo te horen een reis vanuit het oosten van het land achter de rug – wilden horen. Dat wil zeggen: rockers die steunen op de rudimentaire, maar onverslijtbare gitaarriffs van Back in Black, Thunderstruck, You Shook Me All Night Long en uiteraard Whole Lotta Rosie. Ze kregen geblokte, soms een tikje krakende uitvoeringen.

Young speelde bezeten, maar Johnson had het zwaar. Voor een 76-jarige houdt zijn geknepen stem bewonderenswaardig stand, maar de kracht verliest hij langzaam uit de longen.
In de Arena – wat is het elke weer schrikken hoe slecht het geluid is in de eerste 20 minuten – waren er weinig klachten over. Er kon naar hartelust luchtgitaar worden gespeeld en na anderhalf uur bevond iedereen zich vrolijk schreeuwend, met een vuist in de lucht, op de Highway to Hell.
En toen moest Young nog beginnen aan zijn kwartier durende solo op Let There Be Rock.

 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en Bokirules

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.794
1.934
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.553
3.240
Ja, had het gelezen. Goede recensie vond ik wel.
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
167
105
Nog altijd jammer dat er in de galmbak concerten gegeven worden. Men mag natuurlijk zelf beslissen, maar voor mij de reden om er nooit meer naar toe te gaan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken