AC/DC

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
517
70
Verkeerschaos in Dessel door AC/DC-concert: vele fans raken niet tijdig op terrein door lange aanschuiftijden op parkings
MuziekVanavond - vrijdag - staat AC/DC voor een uitverkochte wei in Dessel, en dat zorgt voor verkeerschaos. Verschillende concertgangers melden dat het bijzonder lang aanschuiven was om aan de voorziene parking te geraken. En ook aan het station van Mol zijn de rijen voor de pendelbussen ellenlang. Vele fans moesten de eerste nummers van de rockgroep missen.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
517
70
Stiltes zijn dodelijk en de show viel na elk lied morsdood”: nam AC/DC in Dessel afscheid van Belgische fans?
ons rapportDe set liep stroef en de riffs soms roestig, maar de mokers waren raak. AC/DC liet de bliksem tussen hun letters meermaals inslaan op Stenehei in Dessel, maar onthulde bij nacht dat in hun sterkste schakel ook hun teerste plek schuilgaat. Angus Young (69) laat het hart van de band nog steeds stuiteren, maar vocht gisteren meermaals met zichzelf. En dan was er ook dat ene, onverklaarbare, fenomeen dat gedurende het hele concert een pijnlijke streep door de feestvreugde trok.
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
852
1.018
Verkeerschaos was wel drama inderdaad. Om 15:45 vanuit Den Bosch weggereden met de gedachte om daar rustig iets te eten en een drankje te doen. Uiteindelijk om 19:30 stipt pas op de wei net op tijd voor the Pretty Reckless
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
734
913
Dansende Beren schrijft ook altijd raak hé, heerlijk.

Verkeerschaos, tsja, wij wonen op slechts 1 uur rijden kale reis en hebben er tot 03:00 's nachts over gedaan om überhaupt thuis te geraken. Worth it. Schitterende avond, ben nog helemaal aan het nagenieten!

Ik hoop dat ik zoveel energie heb als Angus Young als ik 35 ben.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
197
107
Heerlijke show. Gelukkig waren wij al om 14 uur vertrokken vanuit Maastricht, dus geen chaos op de heenweg voor ons. Terug wel, waren pas tegen 4 uur thuis, maar dat boeide niet. we hebben genoten....
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101 en TBK

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
734
913
Ik denk dat dit wel veruit de laatste kans was om ze te zien en wat een bazenband. Ik schreef het gisteren al maar ik zit hier nog even op een donderwolk na te genieten. Band had er, voor wat ze uitstraalden, veel zin in. Vond het publiek ook superfijn, heel respectvol en iedereen, iniedergeval waar ik stond, deed mee en zat ook echt in het optreden. Weinig tot geen mensen gezien die ook overdreven zat waren. Ben heel blij dat ik voor Dessel gekozen heb en niet voor de Arena, het geluid was echt top gisteren en zoiets is toch 100x sfeervoller op een mooi veld dan in een sportarena?

Ik schreef het vannacht al maar dit was echt buitengewoon goed.

Korte recensie:
Bazenband speelt bazenshow.
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
824
799
De files mag je steken op AWV, die hebben beslist om een nieuwe brug te leggen richting Antwerpse ring met bijzonder weinig communicatie.
 

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
43
38
Het verkeer viel wel zwaar tegen. Normaal zouden we rond 19u toekomen aan de parking. Bij vertrek was er al wat vertraging tot 19u15. Uiteindelijk stonden we pas om 20u55 op het terrein. Niets op voorhand kunnen eten en meterslange aanschuifrijen aan de eetkraampjes, dus uiteindelijk maar ergens achteraan het terrein gebleven omdat we halverwege de show opnieuw de randen van het terrein moesten opzoeken voor ons eten.

Maaaarrrr wat een plezier om ze bezig te zien! :D Heel leuke intro waarbij de sfeer er meteen in zat, geweldige setlist, meer energie dan verwacht, en wat die stiltes betreft, kom zeg, gezien hun leeftijd hielden ze het tempo echt hoog vond ik. Ze leken me minder downtime te hebben dan bvb Limp Bizkit op Graspop/Pinkpop maar speelden wel dubbel zo lang. Massa's respect. Enkel die uitgerekte solo van Angus op het einde hoefde niet voor mij 😋 even een dipje, maar daarna weer lekker knallen met T.N.T.

Bij het naar huis rijden hadden we blijkbaar nog geluk. We waren heel snel van de parking op de autostrade, en hoorde op de StuBru afterparty mensen die om 1u instuurden dat ze nog steeds op de parking in file stonden. En blijkbaar is ook niet iedereen die de nachttrein nam op tijd op het station geraakt wegens een overrompeling bij de shuttles :/
 

Dietera.

Playlistbediener
3 jun 2017
22
29
Als alles achter de rug is doe ik wel is uit de doeken met wat ik weet.
In elk geval rond jaarwisseling zag het er effe niet goed uit om de tour dit jaar nog te kunnen laten doorgaan (of toch grootste deel). Denk dat het door collectieve inspanning wel is gelukt.
Nog 2 shows.. heel benieuwd naar je verhaal!
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Ook nog maar een verslagje:

Wat was het vet!

Wij waren goed op tijd vertrokken en hebben in het dorpje naast Dessel een frietje gegeten.
Ook dat duurde overigens heel lang, maar toen ik de rijen op het terrein zag, was ik niet ontevreden met die keuze.
Vergis me wel altijd in het feit dat een grote friet in België ook echt groot is, haha.

We waren dus goed op tijd, maar na dat 'snelle frietje' waren we toch opeens meer dan een uur verder en was het inderdaad aansluiten in de file.
Uiteindelijk hierdoor het voorprogramma gemist, de laatste nummers hoorden we nog terwijl we naar de wei liepen.
Klonk best aardig!

Rond half 9 op het terrein aangekomen, besloten we al snel om niet in de rij voor drinken aan te sluiten, maar om nog een mooi plekje uit te kiezen. Dat lukte nog vrij aardig: mooi in het midden, net iets achter het geluids-en lichthuisje.

Wat een top concert! Je merkte bij Brian wel dat het één en ander een beetje piepte en kraakte, maar ook wel stoer hoe hij zich er doorheen worstelt! En ik moet zeggen dat het na 2/3 nummers ook qua zang echt pest prima was! Wel grappig dat Thunderstruck bijvoorbeeld een half tempootje langzamer werd gespeeld, maar het is hem vergeven.

En Angus dartelde over het podium alsof hij 25 was (die solo aan het eind had inderdaad wel iets ingekort kunnen worden...)

Wat kan ik er nog meer over zeggen: HITS, vette visuals en show, fijn sfeer op het veld! Gewoon erg van genoten!

De terugweg ging bij ons best prima. We waren denk zo'n uur, misschien anderhalf uur na het eind van het concert op de snelweg, dat viel me eigenlijk alles mee. (inclusief lopen naar de auto enzo)


Al met al heel blij dat ze nog een keer zijn gaan touren en dat ik heb live heb mogen zien :)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.912
2.008
Zaterdag de laatste op de agenda in Ierland. Benieuwd wat ze volgend jaar gaan doen..... Maar ik vermoed een leg door Amerika en Australië...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Gebruikers die dit onderwerp bekijken