AC/DC

lieven

Randprogramma
22 jul 2020
130
202
Klopt niet helemaal wat je zegt:
Powertrip was niet in Ohio maar in Californië.
Ze speelde 2 nummers van het laatste album.
Niet High Voltage maar Let there be rock duurde 16 minuten wat live eigenlijk altijd standaard is.
Stevie Young en bassist Chris Cheney deden bij zowat elk nummer de achtergrond zang.
Bedoelde natuurlijk Indio i.p.v. Ohio
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
AC/DC 21 mei 2024 Gelsenkirchen

ik was zelf nog niet in de Veltins-ArenA geweest, of uberhaupt een concert in Duitsland.
locatie is uitstekend, fijn veel parkeerplek rond het stadion.
qua eten en drinken ook wel prima, al mochten er imo meer toiletruimte bij voor de staanplaatsen.
we hadden netjes betaald voor het parkeren, viel 8 euro ook wel mee. Al kon je achteraf gewoon de parking afrijden.
Weg komen was wel een punt, omdat we vroeg waren stonden we dicht tegen het stadion aan.
Daardoor kwam onze rij auto's pas op gang na een uur op de parkeerplaats stil staan.
Flinke bui met naar buiten lopen, gelukkig had ik een poncho mee...

1716459931254.png

Prima plekken in het middengebied van de staanplaatsen, niet ver acher de Golden Circle.
Brian had een valse start qua geluid, draaide de eerste nummers wat aan z'n geluid in z'n achterzak.
Maar, Brian kwam het hele concert niet vaak boven de gitaar van Angus uit...

1716460393156.png

Angus, mega topvorm. Nog altijd springen en gaan over dat podium...
Hele lekkere lange solo van Angus aansluitend achter "Let there be Rock"
Heerlijk concert wel, nostalgie en stevig rocken. Genoten.
Hees geschreeuwd en mee gebruld zo af en toe!
Mijn favoriet You Shook Me All Night Long uiteraard op z'n hardst mee geschreeuwd!
Absoluut een topavond gehad... Beloofd veel goeds voor wie AC/DC nog gaat zien.
Enige verschil in de setlist tweede avond was dat Rock m Roll Train als 14e werd gespeeld en de eerste avond als 11e nummer.
----> SETLIST AC/DC 21 MEI 2024

1716460364218.png

Op het uur dat we deden over de parkeerplaats af komen na, die overigens de pret niet mocht drukken, uitstekend vermaakt.
Daarbij, is Veltins Arena een mooie locatie voor mij om vaker naar toe te kunnen gaan voor concerten, zal ik zeker een oogje op blijven houden...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.623
619
AC/DC 21 mei 2024 Gelsenkirchen

ik was zelf nog niet in de Veltins-ArenA geweest, of uberhaupt een concert in Duitsland.
locatie is uitstekend, fijn veel parkeerplek rond het stadion.
qua eten en drinken ook wel prima, al mochten er imo meer toiletruimte bij voor de staanplaatsen.
we hadden netjes betaald voor het parkeren, viel 8 euro ook wel mee. Al kon je achteraf gewoon de parking afrijden.
Weg komen was wel een punt, omdat we vroeg waren stonden we dicht tegen het stadion aan.
Daardoor kwam onze rij auto's pas op gang na een uur op de parkeerplaats stil staan.
Flinke bui met naar buiten lopen, gelukkig had ik een poncho mee...

Bekijk bijlage 8970

Prima plekken in het middengebied van de staanplaatsen, niet ver acher de Golden Circle.
Brian had een valse start qua geluid, draaide de eerste nummers wat aan z'n geluid in z'n achterzak.
Maar, Brian kwam het hele concert niet vaak boven de gitaar van Angus uit...

Bekijk bijlage 8974

Angus, mega topvorm. Nog altijd springen en gaan over dat podium...
Hele lekkere lange solo van Angus aansluitend achter "Let there be Rock"
Heerlijk concert wel, nostalgie en stevig rocken. Genoten.
Hees geschreeuwd en mee gebruld zo af en toe!
Mijn favoriet You Shook Me All Night Long uiteraard op z'n hardst mee geschreeuwd!
Absoluut een topavond gehad... Beloofd veel goeds voor wie AC/DC nog gaat zien.
Enige verschil in de setlist tweede avond was dat Rock m Roll Train als 14e werd gespeeld en de eerste avond als 11e nummer.
----> SETLIST AC/DC 21 MEI 2024

Bekijk bijlage 8973

Op het uur dat we deden over de parkeerplaats af komen na, die overigens de pret niet mocht drukken, uitstekend vermaakt.
Daarbij, is Veltins Arena een mooie locatie voor mij om vaker naar toe te kunnen gaan voor concerten, zal ik zeker een oogje op blijven houden...
Waar had je ergens geparkeerd? Ga binnenkort ook naar Gelsenkirchen voor onze Taylor.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
Waar had je ergens geparkeerd? Ga binnenkort ook naar Gelsenkirchen voor onze Taylor.
zelfde vraag als @DadRock maar voor rammstein
gewoon terplaatste te betale?
Wij stonden op parkeerterrein D2, inrijden langs de Willy-Brandt-Allee
stonden wel betaalautomaten, waar je cashless of met munten kon betalen door het kenteken in te voeren.
Of er stonden ook overal borden met een QR code, waar je volgens mij via een app kon betalen?
koste 8 euro... maar volgens mij was het onnodig. We hadden een parkeerwachter gevraagd, maar heel duidelijk was het niet, iets van "daar achter kan je betalen". Misschien als je zelf navraagt dat je een duidelijker antwoord krijgt.
1716467900148.png
 
  • Leuk
Waarderingen: DadRock

wess

Randprogramma
30 jun 2021
144
137
Wij stonden op parkeerterrein D2, inrijden langs de Willy-Brandt-Allee
stonden wel betaalautomaten, waar je cashless of met munten kon betalen door het kenteken in te voeren.
Of er stonden ook overal borden met een QR code, waar je volgens mij via een app kon betalen?
koste 8 euro... maar volgens mij was het onnodig. We hadden een parkeerwachter gevraagd, maar heel duidelijk was het niet, iets van "daar achter kan je betalen". Misschien als je zelf navraagt dat je een duidelijker antwoord krijgt.
Bekijk bijlage 8978
Probeer idd naar de Willy Brandt Allee te geraken...de duitsers komen ook van deze kant....Je kan daar idd de parking oprijden d3/d4 maar betalen heb ik niet gedaan...je kan zo terug weg rijden en zo heb je 8 euro in je pocket....Tip als je vroeg bent kun je ook parkeren achter of rond de burger king's buurt....beetje verder of achter naar dat winkelgebied.@Dadrock
 
Laatst bewerkt:

wess

Randprogramma
30 jun 2021
144
137
AC/DC 21 mei 2024 Gelsenkirchen

ik was zelf nog niet in de Veltins-ArenA geweest, of uberhaupt een concert in Duitsland.
locatie is uitstekend, fijn veel parkeerplek rond het stadion.
qua eten en drinken ook wel prima, al mochten er imo meer toiletruimte bij voor de staanplaatsen.
we hadden netjes betaald voor het parkeren, viel 8 euro ook wel mee. Al kon je achteraf gewoon de parking afrijden.
Weg komen was wel een punt, omdat we vroeg waren stonden we dicht tegen het stadion aan.
Daardoor kwam onze rij auto's pas op gang na een uur op de parkeerplaats stil staan.
Flinke bui met naar buiten lopen, gelukkig had ik een poncho mee...

Bekijk bijlage 8970

Prima plekken in het middengebied van de staanplaatsen, niet ver acher de Golden Circle.
Brian had een valse start qua geluid, draaide de eerste nummers wat aan z'n geluid in z'n achterzak.
Maar, Brian kwam het hele concert niet vaak boven de gitaar van Angus uit...

Bekijk bijlage 8974

Angus, mega topvorm. Nog altijd springen en gaan over dat podium...
Hele lekkere lange solo van Angus aansluitend achter "Let there be Rock"
Heerlijk concert wel, nostalgie en stevig rocken. Genoten.
Hees geschreeuwd en mee gebruld zo af en toe!
Mijn favoriet You Shook Me All Night Long uiteraard op z'n hardst mee geschreeuwd!
Absoluut een topavond gehad... Beloofd veel goeds voor wie AC/DC nog gaat zien.
Enige verschil in de setlist tweede avond was dat Rock m Roll Train als 14e werd gespeeld en de eerste avond als 11e nummer.
----> SETLIST AC/DC 21 MEI 2024

Bekijk bijlage 8973

Op het uur dat we deden over de parkeerplaats af komen na, die overigens de pret niet mocht drukken, uitstekend vermaakt.
Daarbij, is Veltins Arena een mooie locatie voor mij om vaker naar toe te kunnen gaan voor concerten, zal ik zeker een oogje op blijven houden...
Wij waren ook aanwezig op de eerste avond maar stonden meer achteraan rechts...Zoals Dennis het zegt was het geluid bij de eerste nummers maar een soepje van gitaren met te weinig bas en drum met daarover een te zachte stem van Brian in de mix... We zijn ons dan in het midden gaan verplaatsen maar daar was het niet veel beter (Leuk aan deze arena dat je overal kon gaan zonder dat ze je ticket nakeken).Uiteindelijk zijn we meer links gaan staan en daar was het toch wat beter maar meer dan een 6.5 op 10 van geluid werd het nooit...zeg maar Amsterdam Arena(uitzondering Metallica vorig jaar). Het optreden zelf was een leuke setlist met als topper voor ons Riff Raff.Het optreden was meer als vroeger een Angus show en terecht want deze staat er nog steeds...Brian had niet echt interactie met zijn publiek,eigenlijk vroeger ook nooit veel maar nu was het wel wat weinig...het meest wat ons opvallende was de bassist Chris Chaney (Jane 's Addiction)...misschien is dit zijn stijl maar deze was met momenten onzichtbaar en stond veel achteraan te spelen min of meer tegen de geluidsmuur...had de indruk dat deze wat onwennig was op dat grote podium....op bepaalde momenten had ik zelf beetje medelijden met de beste man.Was wel ook zo dat de video editor bijna nooit Chris op beeld plaatste van de schermen...is natuurlijk maar interim maar toch... Om af te sluiten....goed optreden maar niet memorabel...beetje zoals vorige keer dat ik ze zag op de Graspop weide maar nooit zoals in de jaren '90...(en ja we zijn allemaal stuk ouder en stroever).Jammer dat ook nog tijdens het lange en laatste nummer For those about to rock verstoord werd door een vechtpartij naast ons....maar goed op naar het volgende...
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.523
3.171
Laatste concert toch 3 nummers minder gespeeld. Hoop niet dat dat een voorbode is dat het toch te zwaar is voor de heren?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.265
6.356
idd? ook 15 minuten later begonnen en Dog Eat Dog, Givin the Dog a Bone en Hell Ain't a Bad Place to Be niet in de setlist?
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
759
474
Gisteren weer 21 nummers gespeeld tijdens het concert in Sevilla. Lijkt er dus helaas op dat dit de standaard wordt...
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.229
1.296
Gisteren naar het concert in Sevilla geweest. Ook weer 21 nummers. Naar het einde toe van de reguliere wet soms wat langdradig maar wat een finale toegift. Begin van het optreden ook heerlijk en gestoord hoe de mannen dat op hun leeftijd nog doen. Wel veel pauzes tussen de nummers door, waarschijnlijk om aan de zuurstof fles te hangen. En die Angus heeft volgens mij zowat een marathon bijeengelopen wat die allemaal afloopt op een show tijd. De bassist van Red Hot Chili Peppers zei ik ook die springt volgens mij een huis bijeen op een show alles samen geteld wat die springt. En Angus loopt zowat een marathon bij elkaar denk ik. En dat al sinds 19ietsinde70 ofzo. Dus dat zijn heel wat marathons. En voor Flea, die doet ook al zeker 30 jaar en kan stilletjes aan zijn eigen huizenmarkt starten denk ik
 

Bokirules

Campingartiest
19 jan 2017
74
47
Gisteren naar het concert in Sevilla geweest. Ook weer 21 nummers. Naar het einde toe van de reguliere wet soms wat langdradig maar wat een finale toegift. Begin van het optreden ook heerlijk en gestoord hoe de mannen dat op hun leeftijd nog doen. Wel veel pauzes tussen de nummers door, waarschijnlijk om aan de zuurstof fles te hangen. En die Angus heeft volgens mij zowat een marathon bijeengelopen wat die allemaal afloopt op een show tijd. De bassist van Red Hot Chili Peppers zei ik ook die springt volgens mij een huis bijeen op een show alles samen geteld wat die springt. En Angus loopt zowat een marathon bij elkaar denk ik. En dat al sinds 19ietsinde70 ofzo. Dus dat zijn heel wat marathons. En voor Flea, die doet ook al zeker 30 jaar en kan stilletjes aan zijn eigen huizenmarkt starten denk ik
Ok duidelijk...wij gaan het morgen meemaken in de Arena...heb er zin 🤩🎸🎸🥁🎸🎤
 

Bokirules

Campingartiest
19 jan 2017
74
47
Iedereen die vandaag gaat, veel plezier!!! For those about to rock.....

Ik kan niet wachten tot 4 augustus, ik ga ze voor het eerst zien in Hannover
We gaan vandaag genieten met een grote G 👊...en jij/jullie hebben nog wat om naar toe te leven....4 augustus is de dag 🤩
...we salute you 😈
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Gebruikers die dit onderwerp bekijken