Rock Werchter 2025

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.359
2.725
Wellicht dat 2025 eindelijk het eerste jaar wordt om Pinkpop eens te verruilen voor Rock Werchter ( vooral vanwege logistieke en plannings issues) .

Wie zien jullie op Rock Werchter verschijnen in 2025?🙈
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
763
Volgens Festileaks zou Radiohead onlangs aan het repeteren zijn geweest met hun oude nummers. Volgend jaar bestaat Bends album 30 jaar en Kid A 25 jaar, een mooie kans om nummers van die albums terug in de schijnwerpers te brengen op de belangrijkste zomerfestivals. Zou een mooie afsluiter zijn voor Rock Werchter.

Dit zou zo geniaal zijn. Hopelijk klopt het ook!
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.120
1.344
Wellicht dat 2025 eindelijk het eerste jaar wordt om Pinkpop eens te verruilen voor Rock Werchter ( vooral vanwege logistieke en plannings issues) .

Wie zien jullie op Rock Werchter verschijnen in 2025?🙈
Ha ha, wees welkom! Vorig jaar heb ik uitzonderlijk eens Pinkpop gedaan, ook vanwege plannings issues, en moet zeggen dat ik toch duidelijk Rock Werchter verkies… 🤭

Ik verwacht al zeker Fontaines DC, Pommelien Thijs en Franz Ferdinand. Ook hoop ik realistisch gezien op Amyl and The Sniffers, Elbow en Billie Eilish. Kortom, het gaat alle kanten uit, zoals het hoort op Rock Werchter 🥰
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.359
2.725
Nikfestlover


Stop de klok.
😶
Mijn keuze voor Pinkpop is elk jaar vanwege mijn werk schema (onderwijs). Rock Werchter begint al op donderdag en in het betreffende weekend moet ik vaak nog werk doen.

Pinkpop ligt ooo bij mij om de hoek dus daarom makkelijker.

Dit jaar is dat eindelijk niet zo….
 

beschuitfluiter

Playlistbediener
5 dec 2023
45
36
Wellicht dat 2025 eindelijk het eerste jaar wordt om Pinkpop eens te verruilen voor Rock Werchter ( vooral vanwege logistieke en plannings issues) .

Wie zien jullie op Rock Werchter verschijnen in 2025?🙈
Werchter > Pinkpop any day any time; een keer gaan en je bent verkocht ;)

5x pinkpop gedaan en 15+ x werchter overigens, en 2x lowlands maar das niet helemaal mijn sausje
 
  • Leuk
Waarderingen: Kilero en Nikfestilover

PK82

Playlistbediener
8 jul 2024
28
25
Volgens Festileaks zou Radiohead onlangs aan het repeteren zijn geweest met hun oude nummers. Volgend jaar bestaat Bends album 30 jaar en Kid A 25 jaar, een mooie kans om nummers van die albums terug in de schijnwerpers te brengen op de belangrijkste zomerfestivals. Zou een mooie afsluiter zijn voor Rock Werchter.
Goh ... ik wilde Radiohead al lang eens zien, maar enkele jaren geleden sloeg het mij zo hard tegen op RW.
 

napril69

Playlistbediener
1 feb 2019
45
37
Het nieuwe album zal de belangstelling van de grote festivals wel aanwakkeren. In 2018 was Franz Ferdinand sub headliner in Klub C (21.13h tot 22.15h); Zowel bij het laatste album begin 2018 als bij het album daarvoor in 2013 werd het album gevolgd door een live optreden van hen op Rock Werchter dus kans is groot dat dit ook gebeurt in 2025.
En terecht, want Franz Ferdinand was geweldig in 2018
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
In realiteit gebeurd er niet zo veel met een jubileum voor festivals, is gewoon een verkoopstruk.

De lineup is meestal gelijkaardig aan andere jaren (soms durven festivals dan een band booken die bijvoorbeeld ook op de eerste editie stond ofzo...). Ze gaan gewoon hetzelfde booken en dan in hun perstekstje de band aanprijzen als 'The Cure mocht niet ontbreken op onze 50e editie, ze stonden er al x-aantal keer de afgelopen 50 jaren waarvan de eerste zo'n 45 jaar geleden...'.

Maar als het de 49e of 51 editie was en The Cure was beschikbaar dan stonden ze er ook gewoon, gewoon met een ander verkoopspraatje.

Sommige festivals gaan naar een avond extra of een dag extra, maar dat is meestal dan de nieuwe standaard ipv eenmalig, en dat gebeurd minstens even vaak op niet jubileum jaren. Als de opties voor het rapen liggen qua grote namen.

Ze spelen gewoon in op nostalgie en/of fomo, dus best de verwachtingen wat verlagen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.737
In realiteit gebeurd er niet zo veel met een jubileum voor festivals, is gewoon een verkoopstruk.

De lineup is meestal gelijkaardig aan andere jaren (soms durven festivals dan een band booken die bijvoorbeeld ook op de eerste editie stond ofzo...). Ze gaan gewoon hetzelfde booken en dan in hun perstekstje de band aanprijzen als 'The Cure mocht niet ontbreken op onze 50e editie, ze stonden er al x-aantal keer de afgelopen 50 jaren waarvan de eerste zo'n 45 jaar geleden...'.

Maar als het de 49e of 51 editie was en The Cure was beschikbaar dan stonden ze er ook gewoon, gewoon met een ander verkoopspraatje.

Sommige festivals gaan naar een avond extra of een dag extra, maar dat is meestal dan de nieuwe standaard ipv eenmalig, en dat gebeurd minstens even vaak op niet jubileum jaren. Als de opties voor het rapen liggen qua grote namen.

Ze spelen gewoon in op nostalgie en/of fomo, dus best de verwachtingen wat verlagen.
Precies, ik verwacht meer iets in de kantlijn a la een documentaire, boek over 50 jaar Werchter, StuBru programma, merchandise, Spotify playlist etc.
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
828
804
In realiteit gebeurd er niet zo veel met een jubileum voor festivals, is gewoon een verkoopstruk.

De lineup is meestal gelijkaardig aan andere jaren (soms durven festivals dan een band booken die bijvoorbeeld ook op de eerste editie stond ofzo...). Ze gaan gewoon hetzelfde booken en dan in hun perstekstje de band aanprijzen als 'The Cure mocht niet ontbreken op onze 50e editie, ze stonden er al x-aantal keer de afgelopen 50 jaren waarvan de eerste zo'n 45 jaar geleden...'.

Maar als het de 49e of 51 editie was en The Cure was beschikbaar dan stonden ze er ook gewoon, gewoon met een ander verkoopspraatje.

Sommige festivals gaan naar een avond extra of een dag extra, maar dat is meestal dan de nieuwe standaard ipv eenmalig, en dat gebeurd minstens even vaak op niet jubileum jaren. Als de opties voor het rapen liggen qua grote namen.

Ze spelen gewoon in op nostalgie en/of fomo, dus best de verwachtingen wat verlagen.
Raymond van het Groenewoud!
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en Backinblack

Gebruikers die dit onderwerp bekijken