Rock Werchter 2025

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
184
156
Having a break. Brandon is doing a solo album
Zou ook een leuke toevoeging kunnen zijn in een van de tenten. Bij zijn eerste solo plaat heb ik hem nog in de Marquee gezien. Heel leuk optreden toen. Vooral die houten vloer toen tijdens read my mind is mij bijgebleven (wat een sfeer toen) en Fergie van The Black Eyed Peas die aan de zijkant van het podium stond mee te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.405
6.101
Zou ook een leuke toevoeging kunnen zijn in een van de tenten. Bij zijn eerste solo plaat heb ik hem nog in de Marquee gezien. Heel leuk optreden toen. Vooral die houten vloer toen tijdens read my mind is mij bijgebleven (wat een sfeer toen) en Fergie van The Black Eyed Peas die aan de zijkant van het podium stond mee te kijken.
Het betere werk van Fergie was dat toen. Heb die wel wat shows live zien volgen. In 2009 stond die ook in de visgraat NIN te volgen. Liever dat dan dat ze zelf moest zingen.
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
186
202
In 2015 deden ze beide festivals omdat Rock Werchter met een last minute cancel zat. Maar dat verhaal gaat niet op voor 2020, waar ze dus volgens mensen hierboven ook weer voor beide festivals geboekt waren? Mij lijkt dat heel sterk, want met een dubbele boeking van zo'n grote band schieten beide festivals weinig op. Maar goed, Shuliv en Xydroh zullen dat ook niet verzinnen.
Neen, ze stonden effectief op beide festivals geboekt. Eerste bevestiging was Graspop, waardoor ik ervan uitging dat ze niet meer naar RW zouden komen. Toen ze enkele weken later toch ook aangekondigd werden voor RW was ik heel blij verrast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.950
2.023
Op efestivals geeft Ken aan dat er in het verleden wel wat problemen waren met Greenday. Ze wilden eigenlijk ook bepalen welke andere acts er voor hun op de main stonden. Voor de organisatie was dit een No Go aldus Ken. Geen idee of ze nog steeds deze wensen hebben....
 

Sisco1481

Campingartiest
14 jul 2024
75
64
Op efestivals geeft Ken aan dat er in het verleden wel wat problemen waren met Greenday. Ze wilden eigenlijk ook bepalen welke andere acts er voor hun op de main stonden. Voor de organisatie was dit een No Go aldus Ken. Geen idee of ze nog steeds deze wensen hebben....
and as I pointed out to Ken I can’t see it being an issue anymore considering they were happy to play on the same bill as Mcfly, Beverley Knight and Zara Larrson
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.889
5.291
ik denk dat de eisen voornamelijk stonden op het feit dat ze geen dubbele headliners wilden, green day is absolute headliner of ze staan er niet. daardoor stonden ze er ook niet in 2017 met System of a down en blink 182. Linkin Park is toen in de plaats van Green day geworden wat in mijn opzicht een grotere band is.
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.069
5.430
ik denk dat de eisen voornamelijk stonden op het feit dat ze geen dubbele headliners wilden, green day is absolute headliner of ze staan er niet. daardoor stonden ze er ook niet in 2017 met System of a down en blink 182. Linkin Park is toen in de plaats van Green day geworden wat in mijn opzicht een grotere band is.
"Problem with Green Day in the recent past is that they wanted to decide who can play the main stage before them. And not only 1 band, but all of the bands.
This was a no go for Werchter the last times they were offered. No idea how the situation is this time." ~Ken19
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.459
699
Sowieso was dat een dingetje in 2017 herinner ik me. En ook is horen passeren dat ze wilden dat Rancid vlak voor hen ging spelen, maar weet niet of dat ook 2017 was.
Zal ook 2017 geweest zijn, aangezien Rancid dat jaar meermaals op dezelfde festivaldag stond als Green Day zelf.

Maar zou die eis rond het coheadlinen anno 2025 nog een probleem vormen? Met de vernieuwde populariteit van poppunk zou je denken dat Green Day op de vrijdag of zaterdag voldoende tickets weet te verpatsen. Zeker als je wat acts uit dezelfde strekking op dezelfde dag neerzet. Wat me dan weer doet denken dat Green Day eigenlijk perfect op de vrijdag van dit jaar had gestaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken