Rock Werchter 2025

Jodi

Playlistbediener
5 mei 2023
33
21
Zal ook 2017 geweest zijn, aangezien Rancid dat jaar meermaals op dezelfde festivaldag stond als Green Day zelf.

Maar zou die eis rond het coheadlinen anno 2025 nog een probleem vormen? Met de vernieuwde populariteit van poppunk zou je denken dat Green Day op de vrijdag of zaterdag voldoende tickets weet te verpatsen. Zeker als je wat acts uit dezelfde strekking op dezelfde dag neerzet. Wat me dan weer doet denken dat Green Day eigenlijk perfect op de vrijdag van dit jaar had gestaan.
Vorig jaar op When We Were Young in Las Vegas, waren ze samen met Blink-182 headliner. Dus lijkt mij niet.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.767
3.519
Op efestivals geeft Ken aan dat er in het verleden wel wat problemen waren met Greenday. Ze wilden eigenlijk ook bepalen welke andere acts er voor hun op de main stonden. Voor de organisatie was dit een No Go aldus Ken. Geen idee of ze nog steeds deze wensen hebben....
Inmiddels heeft de organisatie daar geen problemen meer mee. Zie bijvoorbeeld dat oorspronkelijke gedrocht van een dag rond P!nk in 2019.
 
  • Leuk
Waarderingen: SvenH23 en Joe

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
Op efestivals geeft Ken aan dat er in het verleden wel wat problemen waren met Greenday. Ze wilden eigenlijk ook bepalen welke andere acts er voor hun op de main stonden. Voor de organisatie was dit een No Go aldus Ken. Geen idee of ze nog steeds deze wensen hebben....
Pink style
 

PK82

Playlistbediener
8 jul 2024
28
25
Ik heb me laten vertellen dat Greenday ook vorig jaar op de radar stond, maar geen idee wanneer of waarom het afgesprongen is.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
763
In 2010 stond daar achtereenvolgens Rise Against, Paramore, 30 Seconds To Mars en Editors met dat optreden waardoor we er nu niet meer van af geraken. In 2013 was dat Vampire Weekend en The National. Lijkt mij dat ze toen die eis in ieder geval niet hadden.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.633
2.239
In 2010 stond daar achtereenvolgens Rise Against, Paramore, 30 Seconds To Mars en Editors met dat optreden waardoor we er nu niet meer van af geraken. In 2013 was dat Vampire Weekend en The National. Lijkt mij dat ze toen die eis in ieder geval niet hadden.
Dat was volgens mij toch de show in 2012. Toen de groep op breken stond. Maar jongens toen waren ze echt wel steengoed, beste keer dat ik ze gezien heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
403
220
Franz Ferdinand kunnen we ook al zo goed als zeker opschrijven voor Rock Werchter. Binnenkort een nieuw album, live ijzersterke reputatie en reeds drie keren op Rock Werchter. Een mini-tour in februari en maart 2025 voor het nieuwe album in zalen en dan de zomerfestivals vanaf juni.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
403
220
Volgens Festileaks zou Radiohead onlangs aan het repeteren zijn geweest met hun oude nummers. Volgend jaar bestaat Bends album 30 jaar en Kid A 25 jaar, een mooie kans om nummers van die albums terug in de schijnwerpers te brengen op de belangrijkste zomerfestivals. Zou een mooie afsluiter zijn voor Rock Werchter.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.658
7.367
Green Day is zo'n typische zondevandespot band imo. Laat die maar lekker zalen spelen.
Als ze idd nu dat Hey-ho en dat blokje covers achterwege laten, dan bijt ik wel door dat stukje met dat roze konijn aan het begin heen en ben ik wel een beetje nieuwsgierig. Vooral als Dookie en American Idiot integraal worden gespeeld. Ik wil wel opnieuw teleurgesteld worden door fantastische jeugdmuziek.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.459
699
Franz Ferdinand kunnen we ook al zo goed als zeker opschrijven voor Rock Werchter. Binnenkort een nieuw album, live ijzersterke reputatie en reeds drie keren op Rock Werchter. Een mini-tour in februari en maart 2025 voor het nieuwe album in zalen en dan de zomerfestivals vanaf juni.
Mwa, zelfde als wat ze in het BKS topic zeggen: Franz Ferdinand kan je tegenwoordig op elk middelgroot festival kwijt. Hebben de voorbije jaren onder andere op Ronquieres, Suikerrock en Cactus gespeeld. Zouden ook niet misstaan op pakweg Lokerse Feesten of Crammerock.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.633
2.239
Mwa, zelfde als wat ze in het BKS topic zeggen: Franz Ferdinand kan je tegenwoordig op elk middelgroot festival kwijt. Hebben de voorbije jaren onder andere op Ronquieres, Suikerrock en Cactus gespeeld. Zouden ook niet misstaan op pakweg Lokerse Feesten of Crammerock.
Maar ook niet op RW als pakweg 3de misschien 4de van de dag ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
403
220
Mwa, zelfde als wat ze in het BKS topic zeggen: Franz Ferdinand kan je tegenwoordig op elk middelgroot festival kwijt. Hebben de voorbije jaren onder andere op Ronquieres, Suikerrock en Cactus gespeeld. Zouden ook niet misstaan op pakweg Lokerse Feesten of Crammerock.
Het nieuwe album zal de belangstelling van de grote festivals wel aanwakkeren. In 2018 was Franz Ferdinand sub headliner in Klub C (21.13h tot 22.15h); Zowel bij het laatste album begin 2018 als bij het album daarvoor in 2013 werd het album gevolgd door een live optreden van hen op Rock Werchter dus kans is groot dat dit ook gebeurt in 2025.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en swissepfan

Gebruikers die dit onderwerp bekijken