Linkin Park

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
284
256
Misschien ben ik dan wel te naïef hierin, maar volgens mij weten veel mensen vrij weinig over Scientology, is dit nu even een controversië, verkopen ze vrijdag alle zalen uit waar ze spelen en rolt er over een paar weken een groot tourschema uit.
Ik verwacht exact hetzelfde. En ik zou me ook niet verbazen als ze er verder niet meer op ingaan. Op het Danny Masterson verhaal is namelijk wel al vrij snel gereageerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Ik denk dat er nog weinig voorbeelden zijn van bekende personen die omwille van het lid zijn van Scientology uit het beeld verdwijnen, dus het zou mij heel erg verbazen als LP hier nu echt grote problemen mee krijgt inderdaad.
Beck, een artiest die ik op muzikaal gebied erg respecteer, heeft ook een Scientology verleden. Heb dat altijd een ranzig kantje van 'm gevonden trouwens hoor, maar het heeft pakweg Primavera niet belet om 'm te blijven boeken. Dus ja, we zien wel wat er gebeurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
https://www.thewrap.com/linkin-park-emily-armstrong-danny-masterson-rape-scientology/

In dit artikel wordt verwezen naar een artikel waarin ze wordt beschreven als 'prominent lid' na haar aanwezigheid op een gala in 2013.
Ook referenties naar een YouTuber die in Scientology is opgegroeid en kennissen citeert die beweren dat ze nog steeds lid is.
Doe met die info wat je wilt, ik ga er geen slaap om laten hoor.

Geen idee wie die YouTuber is, maar dat klinkt heel erg als de “juicekanalen” van tegenwoordig (puur op basis van hoe jij het zo verwoord, kan natuurlijk best een ‘normaal’ persoon zijn op youtube)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Even los van wat ik persoonlijk van Sceintology vind (ik heb er niets mee) gaan we dan nu ook iedere artiest cancelen die Christelijk is vanwege wat priesters jarenlang met jongetjes hebben gedaan en wat door de kerk zoveel en zolang als mogelijk onder het tapijt is geveegd.

Als ze zelf foute zaken heeft gedaan dan mag ze er wat mij betreft op afgerekend worden maar ik zie niet in om haar af te rekenen op zaken die anderen fout hebben gedaan omdat ze toevallig lid is van dezelfde vereniging.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
150
299
Cancel culture bestaat niet, volgens sommigen.

Als bedrijven en festivals rekening moeten houden omdat mening A van artiest B niet goed valt bij een aantal mensen, dan is dat helaas gewoon cancel culture. Men voldoet aan 'onze normen' of men heeft geen rechten meer. Zover is het bijna gekomen in deze wereld.
Waarom anders blijft men de online fuzz over de zangeres keer op keer opkloppen en oprakelen? Hun enige doel is om haar ofwel uit LP weg te pesten, ofwel om heel LP kapot te krijgen. In beide gevallen dus cancellen.

Dus helaas, Cancel culture bestaat wel degelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.297
7.259
Cancel culture bestaat niet, volgens sommigen.

Als bedrijven en festivals rekening moeten houden omdat mening A van artiest B niet goed valt bij een aantal mensen, dan is dat helaas gewoon cancel culture. Men voldoet aan 'onze normen' of men heeft geen rechten meer. Zover is het bijna gekomen in deze wereld.
Waarom anders blijft men de online fuzz over de zangeres keer op keer opkloppen en oprakelen? Hun enige doel is om haar ofwel uit LP weg te pesten, ofwel om heel LP kapot te krijgen. In beide gevallen dus cancellen.

Dus helaas, Cancel culture bestaat wel degelijk.
Sorry, maar dit is echt een gigantische hoop onzin. Dat weet je hopelijk zelf ook wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo en Mark's Kal

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.201
Cancel culture bestaat niet, volgens sommigen.

Als bedrijven en festivals rekening moeten houden omdat mening A van artiest B niet goed valt bij een aantal mensen, dan is dat helaas gewoon cancel culture. Men voldoet aan 'onze normen' of men heeft geen rechten meer. Zover is het bijna gekomen in deze wereld.
Waarom anders blijft men de online fuzz over de zangeres keer op keer opkloppen en oprakelen? Hun enige doel is om haar ofwel uit LP weg te pesten, ofwel om heel LP kapot te krijgen. In beide gevallen dus cancellen.

Dus helaas, Cancel culture bestaat wel degelijk.
Nou je maakt het allemaal wel erger wat het is. Emily Armstrong komt opeens heel erg in de belangstelling omdat ze een hele grote band in is gestapt. Vervolgens komen er verhalen over haar verleden naar boven, wat eigenlijk altijd wel is bij iemand die spontaan meer bekendheid geniet. Dit zijn verhalen die in sommige gevallen niet al te best op de persoon afspiegelen inderdaad. Zoals het nu staat blijft LP gewoon bestaan en kunnen ze optreden, in geen enkele sprake is er op dit moment dus sprake van een cancel
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze en Timmetje

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
Even los van wat ik persoonlijk van Sceintology vind (ik heb er niets mee) gaan we dan nu ook iedere artiest cancelen die Christelijk is vanwege wat priesters jarenlang met jongetjes hebben gedaan en wat door de kerk zoveel en zolang als mogelijk onder het tapijt is geveegd.

Als ze zelf foute zaken heeft gedaan dan mag ze er wat mij betreft op afgerekend worden maar ik zie niet in om haar af te rekenen op zaken die anderen fout hebben gedaan omdat ze toevallig lid is van dezelfde vereniging.
Zoals ik al eerder schreef: Scientology is geen geloof maar een criminele organisatie en cult. Mensen die zich inschrijven betalen gigantische hoeveelheden geld om bewust deel uit te maken van een organisatie waarover je maar 1 artikel moet lezen om te weten dat ze gigantisch foute dingen doen. Dat is iets helemaal anders dan mensen die gewoon gelovig zijn. Lid zijn van Scientology is meer zoals actief betrokken zijn in een kerkelijke gemeenschap waarvan je weet dat de leider kinderen verkracht. Het instituut de kerk is uiteraard ook f*cked up, gewoon gelovig zijn natuurlijk niet.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
Cancel culture bestaat niet, volgens sommigen.

Als bedrijven en festivals rekening moeten houden omdat mening A van artiest B niet goed valt bij een aantal mensen, dan is dat helaas gewoon cancel culture. Men voldoet aan 'onze normen' of men heeft geen rechten meer. Zover is het bijna gekomen in deze wereld.
Waarom anders blijft men de online fuzz over de zangeres keer op keer opkloppen en oprakelen? Hun enige doel is om haar ofwel uit LP weg te pesten, ofwel om heel LP kapot te krijgen. In beide gevallen dus cancellen.

Dus helaas, Cancel culture bestaat wel degelijk.
  • Bedrijven en festivals moeten helemaal niets. Het is hun eigen onafhankelijke beslissing om zo'n artiesten te boeken. Als dat gevolgen heeft voor hoe hun klanten hun daardoor beoordelen, is dat nog steeds een bewuste keuze waarvan ze de impact zelf kunnen inschatten.
  • Niemand ontneemt iemand anders rechten door te zeggen dat ze niet willen dat hun geld naar bepaalde personen gaat.
  • Niemand wilt iemand wegpesten of kapotkrijgen. Het gaat om principes, niet omdat ik iets tegen die band heb ofzo.
 
  • Winning
Waarderingen: Timmetje

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
Gaan we dan ook artiesten die het voor Popie Jopie en zijn gevolg hebben ook cancellen?

Soms neemt al dat gedoe wel zeer belachelijke proporties.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
909
394
Dus zullen we hier maar gewoon over ophouden en over de band praten want dit gaat wel weer een beetje heel ver en lijkt me ook weinig meer met linkin park te maken hebben
 
  • Confetti
Waarderingen: Chiel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Nu voor de derde keer de livestream aan het luisteren, om er een beter beeld en betere mening over te hebben.
Hoe verder in de show we kwamen, hoe gaver ik deze live versies van de nummers vond. Kan afhankelijk zijn van de nummers die ze spelen natuurlijk, een nummer als Crawling is niet mijn favoriet bijvoorbeeld.

Blij met hoe Lying From You, One Step Closer (inclusief die gave intro), What I've Done gespeeld werden.
In The End vond ik minder, maar vind ik dan ook wel het gaafste LP nummer, dus dat was op zich ook wel te verwachten... Faint aan de andere kant dan weer wel erg goed.

Weet nog niet wat ik zal doen tegen de tijd dat de tour in de Benelux langs komt. Sowieso even de livebeelden van de komende shows bekijken, afwachten wat de prijs gaat zijn en de locatie.
 

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
752
573
Even alles van afgelopen paginas meegenomen...

Niet chic van Emily betreft wat zaken in het verleden, maar laten we niet doen alsof ze bloed aan haar handen heeft. Daarbij gaat Linkin Park hier 0.0 last van krijgen, die concertreeksen nu en volgend jaar gaan stijf uitverkopen.

Gerelateerd aan de muziek: naar mijn smaak is het coverbandgehalte heel erg hoog.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Vond tot nu toe de backlash nog wel te behappen, maar dit moet toch wel hard aankomen bij de band lijkt me.


Jammer dat hij dat zo ziet. Het stuk over "ally" van Danny Materson klinkt wel wat doorgeslagen? Al snap ik dat de emoties hoog kunnen oplopen als zoon van
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken