Linkin Park

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.297
7.259
Voor Thisso dus geen films met oa. Tom Cruise (is zeker lid) of John Travolta (mogelijks nog altijd lid)
Geen muziek meer van bvb The Mars Volta, (was zeker lid)
Echt, ik heb een hekel aan cancel culture, dat is voor mij pas de definitie van opdringerig
Wat een rare take.

Cancelcultuur bestaat helemaal niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Ze zullen in ieder geval met een statement moeten komen lijkt me, de backlash op hun IG en FB accounts wordt groter en groter per post die ze delen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
Voor Thisso dus geen films met oa. Tom Cruise (is zeker lid) of John Travolta (mogelijks nog altijd lid)
Geen muziek meer van bvb The Mars Volta, (was zeker lid)
Echt, ik heb een hekel aan cancel culture, dat is voor mij pas de definitie van opdringerig.
Persoonlijk nog nooit iemand ontmoet die mij Scientology wou opdringen, helaas wel vaak genoeg mensen die vinden dat ik iets niet goed mag vinden want persoon x heeft vroeger nog y gedaan.
Ik heb geen enkele interesse in de personen die je hier noemt, dus inderdaad helemaal geen probleem mee :LOL:
En ja, ik probeer mensen te vermijden waarvan ik weet dat ze fout zijn. Dat is een persoonlijke keuze die ik verstandig vind en die ik verder niemand opdring.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Ze zullen in ieder geval met een statement moeten komen lijkt me, de backlash op hun IG en FB accounts wordt groter en groter per post die ze delen.
Dit is wel een verstandige opmerking ja. Dit onderwerp is inmiddels enorm opgeblazen en moet je als band iets mee. Zoals andere zeggen heeft de band hier van tevoren ongetwijfeld goed over nagedacht want dat dit ging gebeuren hadden ze moeten weten. Een reactie zal dan ook klaar liggen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
Overigens
De zogenaamd Hardcore Scientology Member, zoals ze beschuldigd wordt.
Emily Armstrong heeft in 2007 1 training gevolgd bij Scientology. Lijkt me niet echt heel erg hardcore, laat staan dat ze nog heel erg actief lijkt

https://www.thewrap.com/linkin-park-emily-armstrong-danny-masterson-rape-scientology/

In dit artikel wordt verwezen naar een artikel waarin ze wordt beschreven als 'prominent lid' na haar aanwezigheid op een gala in 2013.
Ook referenties naar een YouTuber die in Scientology is opgegroeid en kennissen citeert die beweren dat ze nog steeds lid is.
Doe met die info wat je wilt, ik ga er geen slaap om laten hoor.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
Omdat de VRT zijn naam niet verbonden wilt hebben met iemand die schuldig is bevonden aan stalking
Dit ja. Wat je het ook wilt noemen (mij ga je het woord cancelcultuur niet zien gebruiken hiervoor), uiteindelijk haken bedrijven af op dit soort schandalen uit pure zelfbescherming. En dat is dus ook wat ik bedoel met 'dan is het klaar' in de Linkin Park kwestie als deze info over Emily Armstrong waarheid blijkt te zijn. Live Nation is niet vies van een beetje controverse natuurlijk, maar het lijkt me duidelijk dat er heel wat partijen vragen gaan beginnen stellen tijdens het organiseren van een tour.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.297
7.259
En dat is dus ook wat ik bedoel met 'dan is het klaar' in de Linkin Park kwestie als deze info over Emily Armstrong waarheid blijkt te zijn. Live Nation is niet vies van een beetje controverse natuurlijk, maar het lijkt me duidelijk dat er heel wat partijen vragen gaan beginnen stellen tijdens het organiseren van een tour.
Mja. Rammstein bleef/blijft ook gewoon doortouren. Arcade Fire wordt ook nog steeds op festivals geboekt. Ik verwacht niet dat er, ondanks de ophef, veel aan een opkomende tour gaat veranderen. Helemaal niet als volgende week al die zalen waar ze al zijn aangekondigd zo uitverkocht blijken te zijn.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.201
Dit ja. Wat je het ook wilt noemen (mij ga je het woord cancelcultuur niet zien gebruiken hiervoor), uiteindelijk haken bedrijven af op dit soort schandalen uit pure zelfbescherming. En dat is dus ook wat ik bedoel met 'dan is het klaar' in de Linkin Park kwestie als deze info over Emily Armstrong waarheid blijkt te zijn. Live Nation is niet vies van een beetje controverse natuurlijk, maar het lijkt me duidelijk dat er heel wat partijen vragen gaan beginnen stellen tijdens het organiseren van een tour.
Live Nation gaat zich daar niet van ontrekken hoor, helemaal niet omwege Scientology.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Mja. Rammstein bleef/blijft ook gewoon doortouren. Arcade Fire wordt ook nog steeds op festivals geboekt. Ik verwacht niet dat er, ondanks de ophef, veel aan een tour gaat veranderen.
Mwa. Rammstein deed wel nog gewoon eigen shows (en niet onder LN) en Arcade Fire hadden we al lang op RW, BKS en Primavera gezien als de controverses er niet was geweest.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
Mja. Rammstein bleef/blijft ook gewoon doortouren. Arcade Fire wordt ook nog steeds op festivals geboekt. Ik verwacht niet dat er, ondanks de ophef, veel aan een opkomende tour gaat veranderen. Helemaal niet als volgende week al die zalen waar ze al zijn aangekondigd zo uitverkocht blijken te zijn.
Wellicht heb ik te hoge verwachtingen ja, maar ik zat ook vooral met het gerucht van LP op festivals in mijn hoofd. Rammstein en Arcade Fire hebben we (denk ik) sinds de controverses niet meer op festivals gezien in de Benelux. Dat er altijd fans gaan zijn die naar losse concerten willen blijven gaan, dat is duidelijk. Maar ik heb toch het gevoel dat grote festivals wat sneller op de rem gaan staan in dit soort situaties.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.297
7.259
Wellicht heb ik te hoge verwachtingen ja, maar ik zat ook vooral met het gerucht van LP op festivals in mijn hoofd. Rammstein en Arcade Fire hebben we (denk ik) sinds de controverses niet meer op festivals gezien in de Benelux. Dat er altijd mensen gaan zijn die naar losse concerten willen blijven gaan, dat is duidelijk. Maar ik heb toch het gevoel dat grote festivals wat sneller op de rem gaan staan in dit soort situaties.
Ik denk niet dat we, door Scientology en alles daaromheen, Linkin Park niet op festivals gaan zien. Ze heeft al een statement gemaakt over Masterson, daarmee is vast voor Livenation de kous wel af.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
Dat zal denk ik vooral afhangen van hoe ver deze controverse zich nog gaat uitbreiden. Als dit nog verder opblaast met meer bewijs en getuigenissen, durf ik dat te betwijfelen. Maar misschien ben ik daarin een beetje te naïef.

Maar goed, we zien wel hoe dit verder evolueert. Het is alleszins duidelijk dat het laatste woord hier nog niet over is gezegd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Wellicht heb ik te hoge verwachtingen ja, maar ik zat ook vooral met het gerucht van LP op festivals in mijn hoofd. Rammstein en Arcade Fire hebben we (denk ik) sinds de controverses niet meer op festivals gezien in de Benelux. Dat er altijd mensen gaan zijn die naar losse concerten willen blijven gaan, dat is duidelijk. Maar ik heb toch het gevoel dat grote festivals wat sneller op de rem gaan staan in dit soort situaties.
Misschien dat de kat wat uit de boom wordt gekeken volgend jaar. Denk dat de band deze comeback zich ook wel wat anders had voorgesteld. Eerst Oasis die hun timing wat verpeste, nu deze backlash die toch steeds groter lijkt te worden. Extra onhandig dat ze dan ook nog eens het (live) vertrek van 2 belangrijke bandleden moeten aankondigen.

Al bij al moet ik toch gewoon zeggen dat het echt een meer dan prima zangeres is, ook deze niet-fan moet dat toegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze en Thisso

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.297
7.259
Misschien ben ik dan wel te naïef hierin, maar volgens mij weten veel mensen vrij weinig over Scientology, is dit nu even een controversië, verkopen ze vrijdag alle zalen uit waar ze spelen en rolt er over een paar weken een groot tourschema uit.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.201
Misschien ben ik dan wel te naïef hierin, maar volgens mij weten veel mensen vrij weinig over Scientology, is dit nu even een controversië, verkopen ze vrijdag alle zalen uit waar ze spelen en rolt er over een paar weken een groot tourschema uit.
Ik denk dat er nog weinig voorbeelden zijn van bekende personen die omwille van het lid zijn van Scientology uit het beeld verdwijnen, dus het zou mij heel erg verbazen als LP hier nu echt grote problemen mee krijgt inderdaad.
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
154
142
Misschien dat de kat wat uit de boom wordt gekeken volgend jaar. Denk dat de band deze comeback zich ook wel wat anders had voorgesteld. Eerst Oasis die hun timing wat verpeste, nu deze backlash die toch steeds groter lijkt te worden. Extra onhandig dat ze dan ook nog eens het (live) vertrek van 2 belangrijke bandleden moeten aankondigen.

Al bij al moet ik toch gewoon zeggen dat het echt een meer dan prima zangeres is, ook deze niet-fan moet dat toegeven.
Die hele backlash valt volgens mij wel mee. Is misschien ook een beetje vinden wat je wilt vinden. Ik lees veel meer de shit die ze over haar heen krijgt dat ze geen Chester is. Ik vind het allemaal maar overdreven aangezien nog niks op feiten is gebaseerd. Enige dat zwart op wit staat is dat ze ooit eens lid is geweest, dit zegt niks aangezien heel veel mensen lid waren toen de duistere kant nog niet aan het licht was gekomen, vooral mensen in Hollywood
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken