Linkin Park

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Ik ben inderdaad ook verbaasd over de hype die LP nu weet te creëren. Ook ik dacht dat ze al voor de dood van Chester bij lange na niet zo populair meer waren. Maar als dit een opleving is en er wordt eer aan de legacy van de band gedaan, dan chapeau!
Volgens mij waren de fans van de eerste 2 albums vooral aan het afhaken (mijzelf inclusief) maar boorden ze met de andere sound een hele nieuwe groep fans aan. Ik heb namelijk fans helemaal uit hun plaat zien gaan op de nieuwe nummers die verdwaasd keken bij de oude nummers en omgekeerd.

Ik heb net de line-up van In Flames even gecheckt en daar is geen enkel origineel lid meer in de band en ik hoor nooit iemand dat het een cover/tribute band is.
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
135
431
Op de plattegrond van de show in Hamburg kan je zien dat ze inderdaad midden in de zaal het podium hebben tijdens de tour. Benieuwd hoe duur die kaarten zullen zijn.
De prijzen van de shows in LA en NY zijn tussen de 200 en 500 euro :oops: dus ik verwacht ook wel zoiets voor de andere concerts.

Moesten ze festivals doen, gaat de prijs toch een stuk lager liggen? Wie wilt nu een dag ticket kopen voor 200 euro, gaat toch altijd rond de 130 euro liggen en dan zie je wellicht dezelfde setlist en vergelijkbare productie. Dat vind ik dan weer gek die vergelijking.
 
  • Wow
Waarderingen: superginger

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
285
439
Je kunt niet zomaar prijzen vergelijken tussen de VS en de EU op die manier, dat werkt niet. Lonen liggen daar vele malen hoger en prijzen die je noemt zijn vrij normaal in de VS.
Phew, was al bang. Wil linkin park graag zien maar niet voor ong 200 euro😅 enige band waar k dat bereid ben voor te betalen is Black Sabbath met ozzy enz. Maar verwacht eerder prijzen tussen 89 en 150 ong. Misschien iets meer
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.167
3.084
De prijzen van de shows in LA en NY zijn tussen de 200 en 500 euro :oops: dus ik verwacht ook wel zoiets voor de andere concerts.

Moesten ze festivals doen, gaat de prijs toch een stuk lager liggen? Wie wilt nu een dag ticket kopen voor 200 euro, gaat toch altijd rond de 130 euro liggen en dan zie je wellicht dezelfde setlist en vergelijkbare productie. Dat vind ik dan weer gek die vergelijking.
Nostalgie heeft een prijs.
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
154
142
Afgelopen weekend het nieuwe nummer vaak geluisterd en ik tijdens een avondje stappen werd deze zelfs gedraaid in een overvol café wat leuk was. Ik zie het allemaal wel zitten, in het beste geval heb je de komende jaren frisse muziek van een band met nieuwe motivatie en in het slechtste geval heb je een mislukt project. Ik gun het de leden van harte na alle shit die ze hebben meegemaakt
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
175
145
Deze week alvast hotshot op Studio Brussel, zijn de comeback ook stevig aan het hypen.
 

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
150
299
Dus als er te veel originele leden gestopt zijn en/of de zanger vervangen is dan spreken we hier over een cover bandje.
Dan ken ik nog wel een behoorlijk bekende cover band: Iron Maiden.

Buiten Steve Harris is er geen enkel origneel lid meer in de band.
En zelfs de zanger is al regelmatig vervangen.
Misschien niet de laatste jaren, maar er zijn nog gemakkelijk zeer bekende nummers te vinden, ingezongen door Paul of Blaze.
Running Free bvb is een nummer geschreven door Paul en bestempelt hij zelf als autobiografisch.
En we kunnen moeilijk zeggen dat Bruce dat nummer nooit gezongen heeft...

Conclusie, volgens de hier geldende definitie is Iron Maiden een coverbandje en heeft het geen recht om zichzelf Iron Maiden te noemen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
Dan ken ik nog wel een behoorlijk bekende cover band: Iron Maiden.
Die argumenten met Iron Maiden en ACDC vind ik eigenlijk niet helemaal opgaan. Deze bands hebben toch hun grootste successen gekend met hun huidige zangers?

Los daarvan toch redelijk wat te doen rond die zangeres las ik... Redelijke grote beschuldigingen vanuit Cedric Bixler-Zavala van The Mars Volta.
 

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
150
299
Die "beschuldigingen" is typische amerikaanse bullshit. Cancel culture tot en met.
We kijken toch nog altijd naar films met Tom Cruise of luisteren naar Hollywood Undead, dus zo erg vinden we met z'n allen Scientology ook weer niet.

En verder interesseert mij het geloof echt geen hol.
Al gelooft iemand in vliegende spaghettimonsters. Zolang ze mij hun geloof niet opdringen, doen ze in hun vrije tijd lekker wat ze zelf willen. Of dat 5 keer per dag naar Mekka buigen of elke zondag Latijnse liederen zingen is, dat is hun privé.
Dus waarom nu ineens boehoe belangrijk zou zijn dat ze ooit eens iets van scientology gevolgd heeft. Trump heeft ooit de campagne van Kamala Harris gesteund, dus iedereen kan ooit wel eens iets verkeerds (of goeds) gedaan hebben en zich later bedenken.

Op de radio hebben ze daar bij de reclames een mooie uitspraak over: "resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst".
Ik beoordeel liever op het nu, dan terug te moeten graven in de geschiedenis om toch maar iemand zo slecht mogelijk te kunnen doen voorkomen.
Overigens als we dan toch iedereen met Scientology banden moeten cancellen, heeft CBZ zelf natuurlijk geen recht van spreken, want hij is zelf ooit lid geweest.
In het geval van CBZ lijkt het zelfs meer op gewetenloos natrappen, aangezien zijn vrouw een slachtoffer was in de zaak van Matterson.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
198
393
Die argumenten met Iron Maiden en ACDC vind ik eigenlijk niet helemaal opgaan. Deze bands hebben toch hun grootste successen gekend met hun huidige zangers?

Los daarvan toch redelijk wat te doen rond die zangeres las ik... Redelijke grote beschuldigingen vanuit Cedric Bixler-Zavala van The Mars Volta.
Maiden, ja. ACDC, nee.

Met Bon Scott: High Voltage, TNT, Dirty Deeds Done Dirt Cheap, Let There Be Rock, Powerage, Highway To Hell.

Die albums staan vol klassiekers en hebben ACDC gemaakt. De reden waarom ze nog zo succesvol zijn geweest, is dat ze daarna ook nog enkele classics gemaakt hebben. Wat Linkin Park uiteraard ook nog kan doen de komende jaren!
 
  • Leuk
Waarderingen: zero en mattman

JK79

Dagopener
11 sep 2021
556
1.321
Die argumenten met Iron Maiden en ACDC vind ik eigenlijk niet helemaal opgaan. Deze bands hebben toch hun grootste successen gekend met hun huidige zangers?

Los daarvan toch redelijk wat te doen rond die zangeres las ik... Redelijke grote beschuldigingen vanuit Cedric Bixler-Zavala van The Mars Volta.
En dat kunnen we bij Linkin Park alleen maar achteraf beoordelen net als bij Iron Maiden en ACDC. Misschien dat het nieuwe album wel hun best verkopende (gestreamde) album gaat worden en als dat zo is dan mogen ze opeens wel de naam Linkin Park gebruiken?
 
  • Leuk
Waarderingen: zero, Jamel en Parfex

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.723
In het geval van CBZ lijkt het zelfs meer op gewetenloos natrappen, aangezien zijn vrouw een slachtoffer was in de zaak van Matterson.
Ja, lees het net. Geen idee of ik daar wat moet van geloven hoor. Als het klopt en ze sympathiseert zich met die voor verkrachting veroordeelde acteur, dan is dat redelijk fucked up. Maar nu is dit toch redelijk eenzijdig, ben benieuwd of ze haar gaat verdedigen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.971
8.903
Ja, lees het net. Geen idee of ik daar wat moet van geloven hoor. Als het klopt en ze sympathiseert zich met die voor verkrachting veroordeelde acteur, dan is dat redelijk fucked up. Maar nu is dit toch redelijk eenzijdig, ben benieuwd of ze haar gaat verdedigen.
Ze heeft hier al op gereageerd:

thumbnail_0EC6B3C3-E0CA-4DDD-8F3A-EB09B4837313-1.png
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
154
142
Ze heeft hier al op gereageerd:

thumbnail_0EC6B3C3-E0CA-4DDD-8F3A-EB09B4837313-1.png
Hopelijk kunnen we dit hoofdstuk dan ook sluiten. Dit is ook al nagetrokken en alles wat ze zegt klopt. In dit geval is zei dus ook gewoon slachtoffer aangezien iemand die ze als dierbaar en te vertrouwen zag een nare en duistere kant heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
Die "beschuldigingen" is typische amerikaanse bullshit. Cancel culture tot en met.
We kijken toch nog altijd naar films met Tom Cruise of luisteren naar Hollywood Undead, dus zo erg vinden we met z'n allen Scientology ook weer niet.

En verder interesseert mij het geloof echt geen hol.
Al gelooft iemand in vliegende spaghettimonsters. Zolang ze mij hun geloof niet opdringen, doen ze in hun vrije tijd lekker wat ze zelf willen. Of dat 5 keer per dag naar Mekka buigen of elke zondag Latijnse liederen zingen is, dat is hun privé.
Dus waarom nu ineens boehoe belangrijk zou zijn dat ze ooit eens iets van scientology gevolgd heeft. Trump heeft ooit de campagne van Kamala Harris gesteund, dus iedereen kan ooit wel eens iets verkeerds (of goeds) gedaan hebben en zich later bedenken.

Op de radio hebben ze daar bij de reclames een mooie uitspraak over: "resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst".
Ik beoordeel liever op het nu, dan terug te moeten graven in de geschiedenis om toch maar iemand zo slecht mogelijk te kunnen doen voorkomen.
Overigens als we dan toch iedereen met Scientology banden moeten cancellen, heeft CBZ zelf natuurlijk geen recht van spreken, want hij is zelf ooit lid geweest.
In het geval van CBZ lijkt het zelfs meer op gewetenloos natrappen, aangezien zijn vrouw een slachtoffer was in de zaak van Matterson.
Scientology reduceren tot een geloof zoals een ander is de waarheid enorm geweld aandoen. Dat is gewoon een criminele organisatie waar je niets mee te maken wilt hebben, en bovendien de definitie van opdringerig.
Ik denk ook niet dat Emily Armstrong gestraft moet worden puur omdat ze bevriend was met iemand uit die cult, dat zou belachelijk zijn. Maar ondertussen komt er al meer informatie naar buiten waaruit moet blijken dat ze toch wel actief lid was of zelfs nog steeds is. Dan is het wel klaar hoor.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Scientology reduceren tot een geloof zoals een ander is de waarheid enorm geweld aandoen. Dat is gewoon een criminele organisatie waar je niets mee te maken wilt hebben, en bovendien de definitie van opdringerig.
Ik denk ook niet dat Emily Armstrong gestraft moet worden puur omdat ze bevriend was met iemand uit die cult, dat zou belachelijk zijn. Maar ondertussen komt er al meer informatie naar buiten waaruit moet blijken dat ze toch wel actief lid was of zelfs nog steeds is. Dan is het wel klaar hoor.

Dan is het wel klaar voor wie ze dan niet meer live wil zien, neem ik aan. Lijkt me dat ze daar bij Linkin Park genoeg over hebben nagedacht en dat ze verder gewoon moeten doen wat ze zelf willen
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
284
256
Scientology reduceren tot een geloof zoals een ander is de waarheid enorm geweld aandoen. Dat is gewoon een criminele organisatie waar je niets mee te maken wilt hebben, en bovendien de definitie van opdringerig.
Ik denk ook niet dat Emily Armstrong gestraft moet worden puur omdat ze bevriend was met iemand uit die cult, dat zou belachelijk zijn. Maar ondertussen komt er al meer informatie naar buiten waaruit moet blijken dat ze toch wel actief lid was of zelfs nog steeds is. Dan is het wel klaar hoor.
Dit inderdaad. Voor zover ik weet heeft ze het ook nog niet ontkent, dus als ze geen lid (meer) is, zou ze dat inmiddels wel al gedaan hebben lijkt me.

Ik wil niet eens zeggen dat iedereen die bij Scientology zit maar gecanceld moet worden. Als je de verhalen hoort van degene die de ''kerk'' verlaten hebben, wordt het je ook niet bepaald makkelijk gemaakt om zo maar even weg te gaan. Maar ik vind het vooral heel bijzonder dat Linkin Park dus bewust heeft gekozen voor iemand die dus lid lijkt te zijn. Van alle beschikbare opties kies je een Scientology lid. Het geeft mij vooral een hele wrange nasmaak. En ja, dat heb ik ook bij Tom Cruise.
 

Ceeweb

Randprogramma
1 jun 2023
150
299
Voor Thisso dus geen films met oa. Tom Cruise (is zeker lid) of John Travolta (mogelijks nog altijd lid)
Geen muziek meer van bvb The Mars Volta, (was zeker lid)
Echt, ik heb een hekel aan cancel culture, dat is voor mij pas de definitie van opdringerig.
Persoonlijk nog nooit iemand ontmoet die mij Scientology wou opdringen, helaas wel vaak genoeg mensen die vinden dat ik iets niet goed mag vinden want persoon x heeft vroeger nog y gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Novis95

Gebruikers die dit onderwerp bekijken