Muzikanten die zijn gestorven

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.524
1.987
Een van de beste muziekdocu's die ik ooit gezien heb. Mede doordat ik zijn verhaal van tevoren niet kende.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.252
3.817
Een van de beste muziekdocu's die ik ooit gezien heb. Mede doordat ik zijn verhaal van tevoren niet kende.
Ik ben o.a. hiervoor naar Kaapstad afgereisd in 2014 (uiteraard ook voor de Tafelberg, The Big Five, Kaap de Goede Hoop en wijn). Die recordshop was niet zo heel bijzonder, maar wel leuk om er geweest te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.022
Net bekend gemaakt: Robbie Robertson (80} van The Band is overleden. Als we het dan toch over fantastische docu's hebben: Once Were Brothers (van Scorsese en Ron Howard) over The Band is wel een must see.
Zo dan. Geweldige muzikant dat het was. The Band vind ik sowieso één van de, zo niet de beste, band(s) allertijden. Minder fan van zijn solowerk, maar blijft alsnog lekker. Docu heb je ook helemaal gelijk in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
Zo dan. Geweldige muzikant dat het was. The Band vind ik sowieso één van de, zo niet de beste, band(s) allertijden. Minder fan van zijn solowerk, maar blijft alsnog lekker. Docu heb je ook helemaal gelijk in!
Wel verdomme wat een treurig nieuws. Ik vind zijn solowerk juist ook te gek, ik raad iedereen van harte aan om zijn titelloze solo-album uit 1987 te luisteren, dat staat echt vol met waanzinnig mooie en vaak ook mysterieuze tracks.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en wenteldave

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Niet bij het grote publiek bekend vermoed ik. Jack Sonni is op 68 jarige leeftijd overleden. Speelde in de jaren 80 naast Mark Knopfler als 2e gitarist in Dire Straits en nam met de band het legendarische album Brothers in Arms op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Verdorie, Shane... Nooit verwacht dat hij écht oud zou worden, maar toch niet fijn om te vernemen dit.

Zo vlak voor kerst zal Fairytale of New York wel veel, en terecht, weerklinken nu.
Magneet voor zowel sympathie als problemen.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.375
2.866
Damn!! Speciaal voor Shane hier Fiësta maar even door de speakers laten knallen.
Eeuwig zonde. Maar was te verwachten dat ie niet bejaard zou worden
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Heb ‘m ooit op Pinkpop gezien. Ladderzat, hij moest zich met een hand vasthouden aan de microfoon standaard (in de andere had hij een blik bier). Lallend werd hij na een paar nummers afgevoerd. Maar toch een echte legende .
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Zangeres Melanie, bekend van de hit beautiful people, is overleden.

Nog een leuk weetje:
Omdat Melanie in 1970 een in Nederland gepland optreden wegens ziekte moest afzeggen, zag de organisatie van het evenement zich gedwongen een alternatief te verzinnen. Dit alternatief werd een popfestival in Geleen, dat later de eerste editie van Pinkpop zou blijken te zijn.

 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: PJ, Zwaan en Lion

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.022
Damo Suzuki, onder andere bekend van krautrock legends CAN. Fantastische vocalist en frontman. Op Incubate in 2012 nog gezien in een oud (vervallen) theater in Tilburg. Legendarische show.
He, klote dit. Wel ontzettend knap dat hij het nog zo verdomd lang heeft volgehouden na de diagnose. En ook gewoon nog lang opgetreden met o.a. nog shows op Roadburn en Grauzone. Slingeren we toch weer wat nummers van CAN aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken