Pinkpop 2014

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
En toch moet een festival met de tijd meegaan pinkpop is geen rockfestival zoals Graspop of download, pinkpop is voor iedereen maar wil het weer compleet uitverkopen dan moet het met het publiek meegaan en meer de richting van rock werchter ingaan die een zeer divers programma hebben met bijna altijd sterke line ups en zulke affiches trek je veel publiek en word je doelgroep breder en richt je je niet op een doelgroep. Want zeg nou zelf pinkpop is vooral voor de rock doelgroep???? Dat is toch al jaren niet meer als ik terug kijk op aantal jaren geleden is 2008 en 2010 nog echt met rock te maken.

En persoonlijk rock is ook mijn favo genre absoluut maar pinkpop straalt naar mijn mening niet alleen maar rock uit met passenger op mainstage en ben howard als sub
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
708
Haha, Stockholm Syndrome, mijn excuses! Ik had wat snel over jouw post gelezen om dan eerst op de andere te kunnen reageren. Je hebt wel gelijk over de te grote stap die Eminem boeken zou zijn. Maar tussenstapjes zouden best wel kunnen: ik denk dan bvb aan Kendrick Lamar in de tent, of Macklemore op de 3FM stage? Ik durf wedden dat er meer volk staat dan bij Phoenix of Stereophonics.


Bjorn zegt de zin die alles samenvat: 'een festival moet met zijn tijd meegaan'. Snoep een stukje van die avondklok af, zodat zowel de main stage- als 3FM-headliner in duisternis speelt + je extra acts kan boeken (prijs-hoeveelheid bands is Pinkpop enorm duur). Zet een limiet op het aantal Nederlandse bands (die kan je wel zien op Vestrock of Appelpop ofzo, veel goedkoper), en plaats al helemaal geen bands die toevallig een provinciaal wedstrijdje gewonnen hebben (serieus, een festival dat in de 'Champions League der festivals' meedoet boekt zo'n dingen niet). En het belangrijkste van al: zorg voor een vaste visie, waarbij je heus wel mag spieken bij Rock Werchter: headliners die tickets doen verkopen (maakt niet uit of het classic rock, hardrock, of iets meer poppy rock is, zolang ze de weide doen vollopen), en vul die dan aan met een gemengde affiche waarmee je iedereen wat aanspreekt. Goedverkopende affiches = meer winst = meer kans op een succesaffiche het volgende jaar. Oh ja, en blijf in dat weekend van Rock am Ring hangen, dat kan wel eens erg voordelig uitdraaien in het boeken.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Helemaal mee eens. Macklemore zou de perfecte stap zijn!

En om nog even terug te komen op Jay-Z, hij speelt inderdaad met een live-band om zich heen, en hij heeft best wel veel nummers waarbij je lekker kan meezingen (Forever young, Empire State Of Mind, Run This Town) en ook nog nummers die best wel veel rock hebben (99 problems).

Aankomende editie Macklemore&Kendrick, het jaar erop Jay. Als ik dan weer heel erg aan wishful thinking zou doen voor Pinkpop 2015: Coldplay als headliner en Jay-Z er voor. Die hebben namelijk samen nummers gemaakt :) Al is het maar om Dennis te pesten :p
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Haha daar heb je die avondklok weer, weinig tijd op een dag betekend weinig ruimte voor variatie. Het slaat toch nergens op dat je geen goede line-up neer kan zetten die veel mensen trekt omdat je zo graag om 11uur in bed wilt liggen...
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
precies wat ik mis op Pinkpop en bijvoorbeeld bij Rock Werchter wel heb. Ik kom hoofdzakelijk voor de rock op een festival maar na twee dagen is het toch ook heel tof om in een ram volle tent een mooi feestje te bouwen bij Major Lazer of C2C. Op Pinkpop zul je die kans niet zo snel krijgen, omdat ze of niet geboekt worden of helemaal weggeduwd staan net voor de headliner zodat je daar helemaal achteraan staat wat je toch ook niet wil.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Dance acts van het moment die zeker zullen aanslaan, major lazer, gezien op we are electric wat een fees t zeg

Macklemore helemaal populair op het moment daar zullen mensen voor willen komen en hebben hmh uitverkocht

Rudimental geeft sterke optredens goeie muziek en is in populariteit sterk gestegen

Calvin Harris' op het moment lijkt mij een van de best bezochte danceacts vooral omdat hij met veel grote en bekende artiesten samen werkt

John newman niet echt een echte echte danceact maar in een aantal van zijn nummers zit een goeie beat en dansstijl

Boys noise heeft zich ook goed bewezen op festivals van vorige jaren rar, rock werchter. En is bevestigd voor paaspop 2014 en afgelopen jaren staan er artiesten van paaspop ook op pinkpop denk aan, the wombats, bloody beetroots etc.

En the bloody beetroots, snoei harde elektronische muziek met een sterke show ze hebben zich al bewezen op pinkpop 2011 en ze hebben een nieuw album

 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Als je zo naar dat RAR lijstje kijkt zou ik denken:

ZATERDAG
Sub: Franz Ferdinand
Headliner: Arctic Monkeys

ZONDAG
Sub: Avenged Sevenfold
Headliner: Iron Maiden

MAANDAG
Sub: Alter Bridge
Headliner: Pearl Jam

Als dit het zou worden zou ik persoonlijk de zondag op het mainstage echt ronduit ruk vinden, dat komt mede doordat ik Iron Maiden echt een vreselijke band vind!
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
Simple Minds speelt trouwens op 7 juni in groningen, weet niet of zij een kans maken?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ze spelen op Retropop in Emmen ;) En denk dat die show ze juist laat afvallen voor Pinkpop. Zouden nog wel op RW kunnen staan, zetten daar 2 jaar geleden een goede show neer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
:) Al is het maar om Dennis te pesten :p
:p LOL
Ik vind jullie posts wel geinig. Vooral voor schoffies die toch al hebben gekozen voor Werchter of Pukkelpop, drukmaken op een Pinkpop-forum. We zien wel wie gelijk heeft aankomend Pinksterweekend. :p
 

WilcoLamers

Playlistbediener
20 nov 2013
16
0
Als je zo naar dat RAR lijstje kijkt zou ik denken:

ZATERDAG<br>
Sub: Franz Ferdinand<br>
Headliner: Arctic Monkeys

ZONDAG<br>
Sub: Avenged Sevenfold<br>
Headliner: Iron Maiden

MAANDAG<br>
Sub: Alter Bridge<br>
Headliner: Pearl Jam

Als dit het zou worden zou ik persoonlijk de zondag op het mainstage echt ronduit ruk vinden, dat komt mede doordat ik Iron Maiden echt een vreselijke band vind!
haha vind de zondag juist het vetst. En de zaterdag het minst. Maar ik heb weer niet zo veel met artic monkeys. Maar zou met deze headliners, sub-headliners zeker tevreden zijn.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>
icon_smile.gif
Al is het maar om Dennis te pesten
icon_razz.gif


icon_razz.gif
LOL<br>
Ik vind jullie posts wel geinig. Vooral voor schoffies die toch al hebben gekozen voor Werchter of Pukkelpop, drukmaken op een Pinkpop-forum. We zien wel wie gelijk heeft aankomend Pinksterweekend.
icon_razz.gif

Ik heb inderdaad al gekozen voor Werchter, maar ga minstens een dag naar Pinkpop als examencadeau en als het programma goed is en niet al teveel lijkt op die van Werchter dan ga ik lekker een heel weekend. En als ik kijk waar het nu op uit lijkt te draaien wordt het een weekend :D

Qua programma zal Pinkpop werchter niet snel meer overtreffen, maar het blijft dat speciale pinkpop gevoel dat ik dit jaar best wel gemist heb ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Als je zo naar dat RAR lijstje kijkt zou ik denken:
ZATERDAG<br>
Sub: Franz Ferdinand<br>
Headliner: Arctic Monkeys
ZONDAG<br>
Sub: Avenged Sevenfold<br>
Headliner: Iron Maiden
MAANDAG<br>
Sub: Alter Bridge<br>
Headliner: Pearl Jam

leuk lijstje, ervan uitgaande dat de RaR-foto geen grote HOAX is.
Laat ik eens een nieuwe gok wagen met al deze inzichten,
Zaterdag: sub Avenged Sevenfold, Head Iron Maiden.
Zondag: sub Franz Ferdinand, Head Red Hot Chili Peppers.
Pinkstermaandag: sub Placebo, Head Pearl Jam.
Maar hier zit een grote factor wishful thinking in ;)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
708
Zat: Placebo - Arctic Monkeys
Zon: Fall out Boy - Linkin Park of Snow Patrol
Maa: Franz Ferdinand - Pearl Jam

Avenged Sevenfold op 3FM-stage.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik denk niet dat Avenged Sevenfold Pinkpop gaat sub-headlinen, als je Download kunt headlinen kun je ook Fortarock, Hellfest, Graspop enz. headlinen dus waarom zou je dan op Pinkpop sub-headlinen. Volbeat daarin tegen zie ik nog wel sub-headlinen en past ook perfect bij Iron Maiden, of anders Alter Bridge. En dan de rest van het weekend wat minder metal want zoals we eerder al besproken is er niet genoeg ruimte voor zoveel variatie.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Zat: Placebo – Arctic Monkeys<br>
Zon: Fall out Boy – Linkin Park of Snow Patrol<br>
Maa: Franz Ferdinand – Pearl Jam

Avenged Sevenfold op 3FM-stage.

Dit zou ik echt een toffe line-up vinden. Dan graag nog White Lies en Arcade Fire erbij (om 2x 3FM af te sluiten) en Snow Patrol (Linkin Park is te kort geleden). Dan heb je elke dag drie ijzersterke namen. Alter Bridge ipv Avenged Sevenfold is dan ook prima.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Ik weet niet of de line up van rock am ring echt is of een hoax want het lijkt haast we te perfect als je de geruchten en tip lijsten ziet alles wat ze wilde staat erop dus lijkt haast te perfect maar je weet maar nooit
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
708
Nieuwe namen Download zijn vreselijk. Zit ook niet echt iets tussen voor Pinkpop, tenzij ze het zwaar gedateerde The Offspring gaan boeken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Geweldig!! Status Quo!! Eerlijk is eerlijk, het sluit in de categorie "klassieke rock acts" wel op elkaar aan. Wel leuk hoor, vind ik dan... Dat is wel weer een bak klassieke rock acts voor Pinkpop en voor Pinkpop Classic.
https://pbs.twimg.com/media/BZ72bswCIAAgL6T.jpg:large
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
708
Mijn verwachtingenlijstje nog even aangepast:

za: Kasabian - Arctic Monkeys
zo: Placebo - Snow Patrol
ma: Franz Ferdinand - Pearl Jam
En dan Avenged Sevenfold - Fall Out Boy - The Offspring als 3FM-headliners.

Klinkt best plausibel, niet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken