<div class="d4p-bbt-quote-title">
neontiger8 wrote:</div>
klopt zeker, ik zie Eminem ook liever niet komen. Maar als je gaat zeggen dat een rockliefhebber per defenitie een hekel heeft aan Eminem slaat compleet nergens op. Ik vind rock echt het ‘beste’ genre dat er bestaat, maar Eminem vind ik opzich ook nog wel vet. En daarbij denk ik dat de gemiddelde rockliefhebber liever Eminem dan Kanye West of Jay-Z ziet.
Ik denk dat je met dat laatste wat fout zit. Bij Eminem staat alles op tape, Jay Z speelt met een liveband, en gooit er tussendoor nog wat rockcovers in (99 Problems wordt bijvoorbeeld over een instrumentale versie van Back In Black gerapt).
Maar de uitspraak van Dennis toont eigenlijk wel een teer punt bij Pinkpop, vergelijkbaar met een eerdere discussie: het idee dat Pinkpop voorbehouden moet blijven aan rock. De moderne muziekliefhebber luistert naar een mix van genres, zowel indie als hardrock, pop als dance. En op een festival wil die dan ook de kans krijgen die mix te ervaren. Het is daardoor dat festivals als Pukkelpop en Lowlands zo populair zijn, en Werchter de uitbreiding maakt naar extra podia met dance. Pinkpop lijkt echter geen andere hiphop te kennen de Jeugd van Tegenwoordig en The Opposites, en dance is er steevast twee hypes van een jaar geleden die in de tent weggestopt worden. Tuurlijk lok je dan de typische rockers, maar anderen willen meer. En het is daardoor dat Werchter jaarlijks bijna 10.000 Nederlanders mag verwelkomen, dat Lowlands uitverkoopt voor er een naam bekend is, en dat zelfs nieuwe festivals als BKS op meer interesse van de jeugd kunnen rekenen dan Pinkpop.