Pinkpop 2014

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.887
Kings of Leon, Metallica, Iron Maiden en Linkin Park op RaR. Ik denk dat daarvan alleen Linkin Park op Pinkpop een kans maakt, Metallica of Iron Maiden heel misschien en Kings of Leon sowieso niet, na een tegenvallend optreden vorig jaar.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik hoop dat ze allemaal niet naar Pinkpop komen eigenlijk. Metallica en Iron Maiden maken weinig kans en zijn geen Pinkpopnamen imo, Kings of Leon hadden een tegenvallend optreden vorig jaar maar goed het feit dat ze vorig jaar al op Pinkpop stonden is genoeg om ze nu niet te laten komen en Linkin Park is ook onlangs nog op Pinkpop geweest.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
2 gaatjes zelfs hoor. De zaterdag en de maandag, dus het kan zeker wel.

De andere drie headliners zijn Iron Maiden, Linkin Park en Kings of Leon.

KoL zal toch zeker niet nu alweer komen, dat kan niet dus dat is de eerste afvaller. Linkin Park zou toch goed kunnen nu, maar Iron Maiden, Metallica en Pearl Jam ook nog steeds.

Laten we hopen dat we morgen meer weten, misschien dat Giel met Jan gaat bellen?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Laten we hopen van niet. Als je de laatste jaren bekijkt is er minstens een gedeelde headliner. Kings of Leon lijkt me niet. Iron Maiden zou wel erg vet zijn maar zie ik ook niet heel snel gebeuren (maar alsjeblieft laat het waar zijn is tenminste wel origineel voor PP), LP twee jaar geleden nog geweest en dus lijkt mij Metallica de grootste kanshebber. Daarnaast dan Pearl Jam en... Snow Patrol, RHCP, Arctic Monkeys?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
Ik zit op mijn fucking knieën voor Iron Maiden of Metallica!!!! (maar waar is Pearl Jam????)
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
488
36
The Black Keys gaan echt nog niet headlinen, maar als het dan wordt arctic monkeys, metallica en Pearl jam dan zou het wel qua headliners al een goede editie zijn
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
665
127
Ik vind door dit nieuws Metallica juist afvallen. Die gaan denk ik niet 4 avonden op een rij optreden. Ik ben bang dat dit een beetje valse hoop is...
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Arctic monkeys, pearl jam, Metallica, het zou prachtig zijn maar realistisch ???
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
Goeie morgen allemaal, goed geslapen? Het nieuws van RaR laten bezinken. De vraag die achterbleef, waar is Pearl Jam (misschien zelfs waar zijn Arctic Monkeys). Laten we voorlopig even vasthouden aan het gerucht dat Pinkpop rond zou zijn met PJ. Red Hot Chili Peppers zijn voorlopig ook nog weinig in aantocht. De RaR namen worden begin december aangevuld, zitten de sub's waarschijnlijk tussen. Ervan uitgaande dat Pinkpop Kings of Leon niet zo snel terug vraagt en Linkin Park ook niet na 2 jaar terug komt, blijven over Iron Maiden en Metallica. Idd, dan kan 1 of maximaal 2 headliners overeenkomstig zijn met Pinkpop. Metallica 2008 langs geweest en Iron Maiden nog nooit. Kapers op de kust voor Pinkpop zijn Fortarock en Bospop. Dat zal afhankelijk zijn van speeldagen op Park en Ring, Ring 5-8 juni en Park 6-9 juni, Pinkpop 7-9 juni, bij spelen op 5 en 6 juni ligt het hele Pinkpop weekend open, dus er zijn kansen te over. Maar goed, dat hadden jullie ook al gezien, las ik in jullie posts. De meningen zijn verdeeld. Na de beloften over meer zwarte t-shirts 2 jaar geleden, daarbij de mindere lineup vorig jaar, vraag ik me af of ze het kruit nu gaan afschieten. Buiten de lijn van alle verwachting kan het zomaar de volgende headliners opleveren, Pearl Jam - Iron Maiden - Metallica. Dan moet je toch al dik uitverkopen dacht ik zo, zelfs als 1 van deze 3 niet correct is? (Oké Giel, doe maar een belletje naar ome Jan. Vanmiddag overigens Bospop met namen en locatie, daar valt misschien al iets af.)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
Nog 1 toevoeging Metallica speelt waarschijnlijk: 6/4/2014 Hamburg, Germany Sonisphere @ Imtech Arena, 6/6/2014 Nürnberg, Rock Im Park, 6/8/2014 Nürburgring, Rock Am Ring. Lijkt Pinkpop niet meer in te passen. Daar bij de geruchten over gesprekken met een "Classic Rock" act, ben ik (maar ik ben bevooroordeeld) geneigd te denken aan Iron Maiden 1ste keer (eindelijk) op Pinkpop.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Metallica kan wel op maandag spelen, zo druk hebben ze het wel eens eerder gehad. Bospop zal idd wel wat namen wegstrepen voor PP, denk dat iig Aerosmith daar staat.
 

CamielMusic

Playlistbediener
27 nov 2013
23
0
Over Bospop gesproken, in de krant staat dat Simple Minds komen. En dat ze als locatie weer terug gaan naar Eindhovense Weg. Wat eerst te groot was etc. Ben benieuwd.

Kijkende naar PP; LP en KoL lijken me stug, te snel en niet uitdagend genoeg. Metallica zou wel enorm geweldige zet zijn. Iron Maiden krijg je wel de zwarte shirts terug maar of dat voor heel PP geweldig is?!
Misschien komt er geen overeenkomst met RaR? Wie weet komt iets anders moois uit hoge hoed! Ik kan niet wachten...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Waarom zou Metallica een enorm geweldige zet zijn en Iron Maiden helemaal niet? Metallica trekt waarschijnlijk wat meer zwarte shirtjes maar is ook een stuk duurder, naast Iron Maiden kunnen ze op de 3FM stage een goede dance act of rustige band ofzo plaatsen om de niet metal fans blij te houden. Een beetje zoals RW de Black Eyed Peas erachter zette.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Ik hoop dat Iron Maiden niet komt naar zowel pinkpop als werchter. Heb ze de vorige keer op werchter gezien en vond het echt diep triest. Hoewel ik ze op CD als op Live CD's (meestal) goed vind klinken vond ik op werchter het zeer slecht klinken en vond dat ze een te verouderde act hadden. Metallica vind ik een betere headliner en zou ik nog wel eens willen zien deze zomer.
Linkin Park zou ik persoonlijk wel graag (alweer) willen zien aangezien ik dit nog altijd een van de beste bands vind. Maar het lijkt me sterk dat pinkpop alweer de fout maakt door een headliner na een korte tijd weer terug te halen. Al zal de kaartverkoop toenemen vergeleken met de vorige keer indien er ook twee andere rock/metal headliners zijn.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Even serieus, zijn die bands niet allemaal veel te oud? Ik denk persoonlijk dat Pearl Jam - Editors - Arctic Monkeys voor veel minder geld zeker zo veel kaarten verkopen als Iron Maiden - Metallica - Pearl Jam. Één heel bekende oude act is genoeg om die doelgroep binnen te halen.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ze gaan idd nooit en Iron Maiden en Metallica neerzetten, dat zou teveel metal zijn. Ik denk wel dat het een van die twee acts gaat worden en Pearl Jam zal ook eindelijk wel gebeuren. De derde headliner zal denk ik een wat rustigere en meer recentelijke act zijn, iets als Editors of Arctic Monekys. En in het geval van Iron Maiden ook nog een rustige recentelijke act op het 3FM stage op die dag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
Ze gaan idd nooit en Iron Maiden en Metallica neerzetten, dat zou teveel metal zijn.
Ik denk als ze neergezet worden dat het onder het motto "Rock" is en niet onder het kopje "Metal". Da's aansluitend op de discussie over het imago van Pinkpop, van oudsher Pop/Rock gerelateerd. Passen wel in de (naar mijn verwachting) 90's getinte lineup op Pinkpop in 2014. (Maar jullie snappen dat ik nu mijn eigen wens probeer recht te lullen...)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Haha ik ben het wel met je eens hoor, een door oudere bands gedomineerde line-up zou geweldig zijn. Eigenlijk moet Arrow Rock Festival gewoon weer terug komen vind ik :) Je hebt trouwens ook gelijk dat Iron Maiden geen metal is maar hard-rock, toch trekken die veelal dezelfde mensen dus lijkt me onwaarschijnlijk om die samen met Metallica te laten headlinen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken