Pinkpop 2014

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
709
Wel grappig hoe men tegen hiphop- of popheadliners het argument gebruikt dat het publiek er bij de andere acts weinig geinteresseerd bij gaat staan, terwijl de fans van Metallica en Iron Maiden hierom net bekend staan.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
"onwaarschijnlijk", ik zou zeggen als alle headliners ongeveer dezelfde mensen trekken weet je zo goed als zeker dat je weekend-kaarten binnen no-time weg zijn. De echte fans komen op z'n minst 1 dag, dus die zullen ook als warme broodjes over de toonbank vliegen. Het zal niet iets zijn waar op 3fm veel mee kan, qua muzieksoort, maar de "live-experience" van deze bands is natuurlijk zeer goed. Metallica heeft het in 2008 al bewezen. Iron Maiden kan dat ook wel aan, zal een boost zijn voor de best-off-meezingers van ze, en niet te vergeten dat Ed Hunter toch 1 maal over het podium van Pinkpop moet lopen voordat de mannen ermee stoppen over een paar jaren.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ik denk juist dat verschillende headliners beter verschillende doelgroepen aan kunnen spreken. Vorig jaar had Pinkpop dat misschien niet goed genoeg gedaan, omdat elke headliner gewoon een rockband was; niet meer of minder. Wat mij betreft doen ze dit jaar Metallica + Arctic Monkeys/Snow Patrol + Placebo. Heb je een metalband, alternative band en rockband.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Precies, je moet niet allemaal metal/hard rock headliners neergooien en de rest van het festival vullen met rustige bands dan is niemand blij. 1 dag die metal fans trekt is genoeg, sommigen zullen dan meteen een heel weekend blijven en de rest koopt de dagkaarten wel op. Variatie is goed op een festival, dat maakt het ook leuk. Je ziet zo bands of soms genres die je normaal niet zou kijken, anders kun je net zo goed naar een paar concerten gaan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.887
Ik ben het er mee eens dat je moet variëren, met alleen metalfans krijg je de weide echt niet vol. Alleen om nou Placebo als derde headliner neer te zetten? Daar zijn ze toch echt te klein voor, ze kunnen beter subben/3FM afsluiten voor Metallica oid. Ik zou zeggen Arctic Monkeys/Metallica/Pearl Jam, of natuurlijk Linkin Park er bij ipv een van dezen.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik zou zeggen op de eerste dag een rockband: Pearl Jam
op de tweede dag een iets alternatieveren act: Arctic Monkeys
en op de laatste dag een knallende afsluiter: Metallica
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.887
Dat is niet heel gevarieërd, aangezien Metallica en Iron Maiden voor niet-fans precies hetzelfde klinken: scheurende gitaren en schreeuwende stemmen. En niets wijst erop dat RHCP gaat touren, dus je kan beter Arctic Monkeys oid op die plek zetten, en dus Pearl Jam voor Metallica/Iron Maiden
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Zoals ik al zei:
1 metal/hardrock naam (iron maiden, metallica of misschien zelfs wel Aerosmith)
1 alternatieve naam (Arctic Monkeys, Snow Patrol ofzo)
1 rock naam (waarschijnlijk pearl jam maar zou ook iets anders kunnen zijn)

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Nou, 2008 was ook een jaar met 3 Hard Rock bands als head, en de headliners van 2010 waren ook niet bepaald voor watjes. Dus ik zal niet zeggen dat het niet kan. Je zal het aan het overige dagprogramma ook zien, maar er zal ook genre gecompenseerd worden, dat was aan die jaren ook wel te zien.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Jan Smeets wil heel graag PJ terug hebben op Pinkpop. Dat heeft hij meerdere malen heel duidelijk aangegeven. Zou me niet verbazen dat hij ze laat afsluiten a la Bruce Springsteen, dus een volledige set. Dat zou ik als die hard fan ook ten zeerste toejuichen
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Pearl jam sowieso! Metallica/iron maiden! Artic monkeys zie ik niet zitten.inmagine dragons dan eerder ook wat goedkoper neem ik aan!
 

brutus

Playlistbediener
27 nov 2013
34
0
persoonlijk heb ik dan liever Metallica , heb Iron Maiden al gezien in de ziggo. en de RHCP is gewoon nog 1 van de bands die ik live gezien wil hebben (samen met Metallica en Rammstein)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Niet lullig bedoeld, maar als je graag Rammstein, Iron Maiden en Metallica als headliners ziet is Pinkpop gewoon niet het festival voor jou. Dan moet je naar Graspop of RaR gaan ofso.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Pinkpop gaat inderdaad echt niet drie hardere acts als headliner boeken, dan is Pinkpop niet het juiste festival inderdaad. De verwachtingen zijn ook behoorlijk hoog hier (en op andere fora), ik ben toch bang dat het zoals altijd weer een beetje tegen gaat vallen. Ik zou zeggen: Pearl Jam - Arctic Monkeys - Editors/Placebo.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Dat zou ik helemaal niet tegenvallend vinden ;). Maar ik kijk persoonlijk ook meer uit naar wat voor subheadliners Pinkpop dit jaar gaat binnenhalen. Vind Editors/Placebo/White Lies/Franz Ferdinand/Fall Out Boy/Arcade Fire allemaal een stuk interessanter dan de meeste headlinergeruchten dit jaar. Ik kan qua headliners iig niets meer bedenken dan Arctic Monkeys, Snow Patrol, Pearl Jam. Een andere naam zou of uit onverwachte hoek komen of een band zijn die normaal subt, maar bij gebrek aan beter headliner wordt.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Fall Out Boy en White Lies zullen er ook wel bij zijn, maar daar word ik helemaal niet vrolijk van. Arcade Fire zie ik eerder BKS doen.

Misschien valt het niet echt tegen vergeleken met eerdere lineups (vooral afgelopen jaar was belachelijk slecht), maar de verwachtingen lijken toch redelijk hoog voor Pinkpop.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ja klopt de verwachtingen liggen altijd hoog xD Het word al realistischer gelukkig, paar weken geleden riep iedereen nog dat Arctic Monkeys te klein waren voor Pinkpop... Als er 2 grote headliners (Metallica en Pearl Jam) komen te staan dan zal het met de sub-headliners wel niet heel goed gesteld zijn.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Metallica gaat echt niet naar Pinkpop komen. Van die RaR-namen komt hooguit Linkin Park, waarschijnlijk geen enkele band, naar Pinkpop.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Daar ben ik dus ook bang voor, dat we net zoiets krijgen als in 2011. Toen stond Coldplay er en daardoor was de rest van die dag complete bagger.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken