Graspop Metal Meeting 2025

Charlotte Wessels was de frontvrouw van Delain. Misschien ken je haar daar ook wel van!
En haar solowerk is verdomd goed als ik hierop mag aanvullen. Met name haar laatste cd tikt een heel hoog niveau aan. Ben blij haar in februari in Bibelot te mogen zien met een volledige show. Voor liefhebbers van de betere symfonische metal met een slokje powermetal is dit een grote aanrader.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Koekdoos en Jamel
En haar solowerk is verdomd goed als ik hierop mag aanvullen. Met name haar laatste cd tikt een heel hoog niveau aan. Ben blij haar in februari in Bibelot te mogen zien met een volledige show. Voor liefhebbers van de betere symfonische metal met een slokje powermetal is dit een grote aanrader.
Ik zou het eerder prog/artrock noemen, die laatste plaat. Zo ziet je maar. Veelzijdig geluid.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Koekdoos
Ik zou het eerder prog/artrock noemen, die laatste plaat. Zo ziet je maar. Veelzijdig geluid.

Meeting rechts vooraan dus? Vroeg op de dag in de Metaldome/Marquee gok ik?

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel
Meeting rechts vooraan dus? Vroeg op de dag in de Metaldome/Marquee gok ik?
Grote kans dat jullie mij daar dan ook tegenkomen. Ik wil haar solowerk graag eens wil zien. Heel gevarieerd. En daar komt bij dat ik op GMM meestal ook rechts vooraan sta. Dat is onwijs handig als je met een grote groep bent. Dan waggel je gewoon bij een willekeurige stage naar rechts vooraan als je toch even alleen bent, kijk je om je heen en voila: bekenden.

Is die podiumindeling (en de uren) momenteel gokwerk bij de Clashfinder?

Bands als Sylosis en Dragonforce lijken me bv. toch geen Jupiler Stage materiaal.
Het is vooral gokwerk ja. En hoezo niet?
Voorheen was de Jupiler stage vooral Core. Sylosis zou daar bijvoorbeeld al tussen passen. Dragonforce lijkt me best een mooie laat op de dag daar als je een (of twee) soort gelijke bands erbij zet.
En als je het hebt over formaat. Vorig jaar stonden daar bands als Kamelot, Blind Guardian, waar ik toen ook skeptisch over was, maar dat ging goed!
Dus dan zou ik niet inzien waarom die er niet zouden kunnen staan.
Het is niet meer dat kleine weggestopte zijpodium voor de hardcore en metalcore. Het is nu een van de grotere podia die zulke bands makkelijk kunnen dragen.
Over de Jupiler stage gesproken. Het zou geen verkeerde stap zijn om daar aan de zijkanten schermen te hebben. Het word toch al opgenomen, waarom geen directe feed op schermen, de ruimte is er! En met de extra inkomsten voor de camping 🤷‍♂️

• Leuk
Waarderingen: Finisterra en Loek123
Voorheen was de Jupiler stage vooral Core. Sylosis zou daar bijvoorbeeld al tussen passen. Dragonforce lijkt me best een mooie laat op de dag daar als je een (of twee) soort gelijke bands erbij zet.
En als je het hebt over formaat. Vorig jaar stonden daar bands als Kamelot, Blind Guardian, waar ik toen ook skeptisch over was, maar dat ging goed!
Het is niet meer dat kleine weggestopte zijpodium voor de hardcore en metalcore. Het is nu een van de grotere podia die zulke bands makkelijk kunnen dragen.
Over de Jupiler stage gesproken. Het zou geen verkeerde stap zijn om daar aan de zijkanten schermen te hebben. Het word toch al opgenomen, waarom geen directe feed op schermen, de ruimte is er! En met de extra inkomsten voor de camping 🤷‍♂️
Dat zou inderdaad wel een mooie investering zijn! Zou ook de show van de jupiler stage afsluiters serieus ten goede kunnen komen qua visuals

Ah, dank voor de info. Wist niet dat bands als BG en Kamelot daar al stonden. Dan kan het zeker ook voor Dragonforce. Sylosis was inderdaad sowieso al wel mogelijk.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Dat zou inderdaad wel een mooie investering zijn! Zou ook de show van de jupiler stage afsluiters serieus ten goede kunnen komen qua visuals
Niet alleen dat, maar het maakt dat podium gewoon compleet af in mijn ogen. Je hebt nu een top ruimte qua locatie, het podium is groot genoeg voor de gemiddelde grotere bands. Er zijn tribunes. En als je nou gewoon op de zijkanten een scherm hangt, hoeft niet zon volledige verticale schermen te zijn als bij de mainstages. Al zijn het zo'n schermen die bij de foodtrucks staan, dat zou een enorme upgrade zijn!
Die zijkanten voelen mij zo leeg aan bij zo'n formaat podium!

hq720.jpg

Ik begin ook al serieus voor clashes te vrezen!

Heb momenteel al redelijk wat bands die ik wil zien 😅
- Donderdag: 9
- Vrijdag: 4
- Zaterdag: 7
- Zondag: 6

En dan hebben we nog 40+ bands te goed :LOL:
Ja ik heb er op zaterdag nu 12 staan dus ik vrees heel hard voor clashes. Vandaar dat ik nog overweeg om bijv Cattle Decap in Tilburg of Amsterdam te bezoeken? Travis is toch 1 van de allerbeste Death(core) vocalisten 🤘

Schermen erbij op de jupiler stage zou inderdaad perfect zijn, ik ben benieuwd of ze hier nog plannen voor hebben.
Ben ook benieuwd wat voor bands we daar kunnen verwachten dit jaar

Als ze de stage wat uitbreiden met schermen etc zouden er wellicht ook wel wat logobands terecht komen, zoals MiW op donderdag. Al verwacht ik dat toch niet op basis van de hoge positie op de poster. Ik gok dat ze op de vrijdag de jupiler stage weer gaan inrichten met andere genres, net als de zaterdag vorig jaar. Iets als Eagles of death metal als headliner daar tijdens Slipknot/FiR zie ik prima werken.

Op de donderdag hatebreed of flogging molly en op zondag heaven shall burn zie ik wel als mogelijke headliners van die stage.

• Leuk
Waarderingen: Akron02
Schermen erbij op de jupiler stage zou inderdaad perfect zijn, ik ben benieuwd of ze hier nog plannen voor hebben.

Als ze de stage wat uitbreiden met schermen etc zouden er wellicht ook wel wat logobands terecht komen, zoals MiW op donderdag. Al verwacht ik dat toch niet op basis van de hoge positie op de poster. Ik gok dat ze op de vrijdag de jupiler stage weer gaan inrichten met andere genres, net als de zaterdag vorig jaar. Iets als Eagles of death metal als headliner daar tijdens Slipknot/FiR zie ik prima werken.

Op de donderdag hatebreed of flogging molly en op zondag heaven shall burn zie ik wel als mogelijke headliners van die stage.
Er zijn sowieso plannen voor. Het podium is erop voorbereid. Je hebt de ruimte aan de zijkanten, en de achterkanten om de bekabeling te laten lopen. Er zijn meerdere camera's aanwezig voor opnames. Deze kunnen een directe feed geven naar zo'n schermen. Enige wat in principe geregeld zou moeten worden (zo ver ik weet) is in de mediacabine een extra set schermen met een extra regisseur die zorgt dat je een mooie directe feed erop krijgt. Correct me if I'm wrong tho!

Misschien is er inderdaad dit jaar, met naar aanvoelen wat kleinere en misschien goedkopere headliners als normaal, inderdaad nog wat geld over voor extra aankleding. Schermen op de jupiler, wat extra in-thema aankleding, metalmoose 😁).

Zou het zeker toejuichen.

Juist, Hatebreed op donderdag waarschijnlijk daar.
Dit jaar maatregelen nemen om men telefoon en portefeuille niet kwijt te spelen op dag 1 daar.
Note to self (& everyone else): pit ingaan bij de broertjes Cavalera terwijl je Eastpak zakje nog openstaat met alles in... Geen goed idee!

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en Loek123
Er zijn sowieso plannen voor. Het podium is erop voorbereid. Je hebt de ruimte aan de zijkanten, en de achterkanten om de bekabeling te laten lopen. Er zijn meerdere camera's aanwezig voor opnames. Deze kunnen een directe feed geven naar zo'n schermen. Enige wat in principe geregeld zou moeten worden (zo ver ik weet) is in de mediacabine een extra set schermen met een extra regisseur die zorgt dat je een mooie directe feed erop krijgt. Correct me if I'm wrong tho!
Er was vorig jaar zelfs al een scherm waar de jupiler stage op te zien was, alleen was deze ongelukkig geplaatst. Dit was namelijk het scherm bij de foodtrucks waar ook de voetbalwedstrijden op werden getoond. Wanneer er geen voetbal was dan kon je hier dus live de optredens op zien. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, waren er echter geen speakers die het geluid van de jupiler stage overbrachten. Ook waren de foodtrucks gewoon te ver weg van de jupiler stage om het geluid goed te kunnen horen, waardoor je beeld had zonder geluid.

Waar ik ook al tevreden mee zou zijn is een scherm achterop de sound booth plakken bij de jupiler stage. Hierdoor zouden mensen die wat meer naar achter staan alles goed kunnen horen en zien, en ook mensen die op de tribune zitten. Een beetje hetzelfde als het grote scherm achterin bij de mainstages zegmaar. Al zouden schermen naast het podium wellicht nog beter zijn, zou ik dit ook al een goede verbetering vinden.

Users who are viewing this thread