Pinkpop 2014

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Oh en: Matt Cameron tourt niet met Soundgarden deze zomer, dus Pearl Jam en Soundgarden gaan tegelijk de baan op zijn. Pearl Jam zekerheidje, en Soundgarden kanshebber?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik zag het idd. Rock am Ring gaat in de loop van volgende week komen. Dan volgt Pinkpop, let maar op. Misschien wel dezelfde 1ste headliner bekend maken, Pearl Jam of zoiets...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het zou nog vetter zijn als er eerst een andere headliner bekend wordt eigenlijk, maar PJ is wel de grootste kanshebber.
 

PascalS

Nieuw lid
16 nov 2013
2
0
Stone Sour lijkt mij eigenlijk wel een zekerheidje.. Afgelopen jaar hier niet gestaan en toch 2 hele sterke nieuwe cd's uitgebracht..

Zouden sowieso gaan touren in 2014, ik zeg doen!
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Even over arctic monkeys ik zag ze dit jaar op bks was een van de beste optredens die ik gezien heb dit jaar. Als je ziet hoe ze een week later Glastonbury plat spelen dan denk ik toch dat pinkpop daar meer dan een prima headliner aan heeft. Vergeet ook niet dat ze Nederland over hebben geslagen in hun najaarstour dus ze zullen ook nog wel heel wat volk naar landgraaf trekken.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Soundgarden begint toch ook steeds meer een serieuze kandidaat te worden:

http://www.festivalinfo.nl/news/28687/Soundgarden_in_2014_op_Europese_festivals/

Als je dan ook weet dat ze op 8 juni in Berlijn spelen dan zouden ze dus zomaar de 7e of de 9e op PP kunnen staan.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik zie Soundgarden eerder headlinen op BKS of DTRH, stonden 2 jaar geleden als als sub op Pinkpop.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Zou inderdaad kunnen dat Soundgarden headliner is op BKS of DRTH, maar als Pinkpop een dag weet neer te zetten met Soundgarden - Pearl Jam, zou dit niet verkeerd zijn!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Het zal toch niet... In een week waar waarschijnlijk RaR met nieuws komt, schrijven The Rolling Stones dat ze morgen met nieuws komen. Ik gok ZiggoDome, maar deze klassieke rock act verwacht toch echt niemand op Pinkpop. Laten we dat eens even in de gaten houden???
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Zoals ik al eerder zei is er geen kans dat the Rolling Stones festivals gaan doen, daarom had ik gister ook al een post gemaakt over die aankondiging bij concerten ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
@Shaverion, oké, ik zie het nu ja, ik zag het pas vanmorgen via facebook van de Stones. Ik verwacht eigenlijk ook ZiggoDome (gerucht is 3 avonden??), maar het nieuws komt wel in de week waar ook RaR hoogstwaarschijnlijk met namen gaat komen. Ervan uitgaande dat Pinkpop achter RaR aankomt, houd ik even een slag om de arm. Het zal in principe ook wel heel makkelijk cashen zijn voor de oude rockers, staan op festivals. Misschien gaan ze eerst nog naar Australië, wie weet, we zullen zien waar ze mee komen. Het zal wel een hele grote onverwachte klapper zijn voor Pinkpop als het wel zo zou zijn.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
1. Glastonbury heeft bakken met geld voor ze betaald, dat kunnen maar weinig festivals ophoesten.
2. Glastonbury is een van de grootste festivals ter wereld en heeft de ruimte voor de main stage moeten vergroten voor de komst van de Stones, ook de ruimte voor alle fans creëren zal een probleem zijn voor de meeste festivals.
3. Charlie Watts wil liever niet buiten spelen en al helemaal niet op festivals.
4. De rest van de band wou graag een keertje op Glastonbury spelen, niet vanwege het geld maar vanwege de status in de UK van Glastonbury.

Dus weet er hier iemand een festival die genoeg geld heeft voor de Stones, genoeg ruimte voor de Stones en een status heeft die ervoor zorgt dat de Stones er graag genoeg willen spelen om Charlie Watts over te halen?

Tot die tijd zijn de Stones geen gerucht voor een festival en al helemaal niet voor Pinkpop want die voldoet aan geen van de voorwaarden. Ik zeg nog steeds dat de Arctic Monkeys op Pinkpop zullen staan, op Optimus Alive waar ze voor aangekondigd zijn staan ook altijd vergelijkbare headliners als met Pinkpop.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
The Rolling Stones naar Ziggo-Dome? Hmm lijkt me toch eerder de Arena, de Kuip of Goffertpark hoor, gezien het verleden. Pinkpop zie ik niet gebeuren, het zal wel sensationeel zijn. Maar ik zie ze dan eerder naar Werchter gaan aangezien die 40 jaar bestaan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Soundgarden doet halverwege juni twee zaalshows in NL, kunnen denk ik ook van de Pinkpoplijst af dan.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
QOTSA staat volgens de geruchten op 5 juni op een festival in Zwitserland, na het toch redelijk succesvolle optreden van vorig jaar nu headliner kandidaat?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Denk niet dat ze QOTSA als headliner gaan zetten dit jaar, zo speciaal was dat optreden toch ook weer niet. En Soundgarden zal dan idd niet veel kans meer maken.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Soundgarden doet halverwege juni twee zaalshows in NL, kunnen denk ik ook van de Pinkpoplijst af dan.

10 juni Tivoli, 11 juni 013 inderdaad. En dus zeer waarschijnlijk geen pinkpop maar ook geen BKS of DTRH.

QOTSA weer halen en nu als headliner neerzetten zou toch eigenlijk zeer treurig zijn! Maar goed ik ben vorig jaar niet geweest dankzij die kut line-up en QOTSA zou ik wel willen zien, maar liever niet als headliner.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Soundgarden had ik al z'n vermoeden van. Met Black Sabbath in Berlijn, tijdens Rock am Ring, en nu zaalshows erbij, hmmm. Kan je afschrijven voor die festivals idd. QOTSA reken ik niet op op Pinkpop, als ze festivals doen gaan ze denk ik ergens anders heen en niet Pinkpop. Wolfmother begint langzaam wel wat aandacht te trekken, zouden een mooi plekje op Pinkpop mogen hebben wat mij betreft. O, en nog 1 naam, houdt Ed Kowalczyk in de gaten. Na zijn succesvolle shows in September zijn er mensen positief wakker geworden, heb ik via via via opgevangen (maar kan ipv Pinkpop ook Rodahal worden, ff in de gaten houden??)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken